Köpa speldator som är hyfsat tyst

Permalänk
Medlem

Köpa speldator som är hyfsat tyst

Jag ska köpa en ny dator för spel och lite annat, främst för spel. Tidigare datorer jag valt har jag byggt själv men jag har inte koll längre på vad man ska ha eller varför, har försökt att sätta mig in i det men jag inser att jag orkar inte längre, eller rättare sagt, jag hinner fan inte
Lösningen är att köpa en som någon dragit ihop även om det kostar några spänn extra.
Såå... vad ska man köpa om man inte köper delar?

Och en av dom viktigare sakerna är att jag orkar inte med en dator som låter som fan. Jag har ett par kompisar som bygger datorer och jag hade fan inte orkat sitta i samma rum som deras datorer särskilt längre. Dom har headset så dom skiter förmodligen i det men det gör inte jag... folk sover i rummet i jämte och då kan man inte bara höja volymen på spelet för att slippa surret, och lurar blir alltid obekväma eller svettiga.
Jag har kollat på webhallen och inet och komplett men ingen av dom specar ljudnivå vad jag kan hitta, såå vad ska man kolla efter?
Ååå vad exakt är ju åxå en fråga, tänkte mig en burk med ett GTX 1070 då dom verkar hyggligt "prisvärda"..

Permalänk
Medlem

@4fred: Inga glaschassi. Stora kylare. Rek. Fractal Design Black Perl.

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023