Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Intressant och se hur många som inte har någon insikt och gnäller för fulla muggar. Dollarn & Euron är svindyra, komponentpriser är upp över 20% sedan förra BF, kemikalieskatt på 160-320SEK på monitorer, 320SEK på konsoler och det har drabbat samtliga datorer osv. Det är ett under att vi får se i närheten av samma priser som förra året, räkna med att samtliga återförsäljare kommer visa historiskt låg marginal under denna BF trots att "alla bud är värdelösa".

Jämför priserna med t.ex. best buys BF och lägg på alla avgifter/moms/växelkurs så inser man att det är fan sjukt att återförsäljarna pallar denna prisnivå.

Klaga på staten och inte på att återförsäljare gör de bästa de kan utan att gå i konkurs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Tack!

Permalänk

Någon som har hittat en 144Hz skärm eller SSD med bra pris?

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om vilken modell man ska kika på om man vill ha ett bra trådlöst headset för gaming?

Permalänk

Levererar power.no eller komplett.no till svenska adresser? Jag testade att lägga en beställning på power.no och fastnade när sidan ville att jag skulle skriva in ett norskt postnummer för att kunna gå vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hail & Kill

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

Har någon hittat premium headset med bra rabatt någonstans?

Jag köpte SteelSeries Siberia 800 för 1499kr på komplett, kostar 1990kr annars.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag köpte SteelSeries Siberia 800 för 1499kr på komplett, kostar 1990kr annars.

Elgiganten har även Siberia 840 nu efter 22 för 1490kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Edit, Jag klantade mig och kikade pris utan moms..
Borttaget

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Corenic:

Dustin hade precis ett 1080 ute för 4300, ändrades precis till 5300 medan det låg i kundkorgen..
GTX1080

Det är utan moms

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corenic:

Dustin hade precis ett 1080 ute för 4300, ändrades precis till 5400 medan det låg i kundkorgen..
GTX1080

moms?

Permalänk
Medlem

@serdyllon: har bose 25:orna på jobbet. Är bose 35 eller dom Sony du länka vettiga för gaming? Annars letar jag mest efter ett öppet headset att ha hemma där jag inte behöver brusreducering

@Någon som har provat Steelseries Sibera 800 eller 840? Dom har väldigt varierande reviews vilket brukar vara negativt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corenic:

Dustin hade precis ett 1080 ute för 4300, ändrades precis till 5400 medan det låg i kundkorgen..
GTX1080

Det var väl exklusive moms?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_b:

Intressant och se hur många som inte har någon insikt och gnäller för fulla muggar. Dollarn & Euron är svindyra, komponentpriser är upp över 20% sedan förra BF, kemikalieskatt på 160-320SEK på monitorer, 320SEK på konsoler och det har drabbat samtliga datorer osv. Det är ett under att vi får se i närheten av samma priser som förra året, räkna med att samtliga återförsäljare kommer visa historiskt låg marginal under denna BF trots att "alla bud är värdelösa".

Jämför priserna med t.ex. best buys BF och lägg på alla avgifter/moms/växelkurs så inser man att det är fan sjukt att återförsäljarna pallar denna prisnivå.

Klaga på staten och inte på att återförsäljare gör de bästa de kan utan att gå i konkurs.

Tack! Folk är snabba med att glömma kemikalieskatten, bara den raderar ju typ alla marginaler

Permalänk
Medlem

Produkt: Oneplus 5T
Länk: https://oneplus.net/se/black-friday-2017
Pris: 4 998,99 kr

Dra på trissor! Hela 0,01 kr rabatt på nya Oneplus 5T!

Skynda fynda!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corenic:

Dustin hade precis ett 1080 ute för 4300, ändrades precis till 5400 medan det låg i kundkorgen..
GTX1080

Utan moms, det är Dustin Home (inkl. moms) man bör handla med.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Rokkoko: Oj, ja helt rätt, jag hade velat in som företag i all klickiver..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerOskarsson:

ASUS GeForce GTX 1080 Strix Advanced Gaming
https://www.dustin.se/product/5010968815/geforce-gtx-1080-str...

Pris: 4319kr

Fortf exkl. moms..

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk
Skrivet av K0mplext:

Fortf exkl. moms..

Mitt fel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jimmy_b:

Intressant och se hur många som inte har någon insikt och gnäller för fulla muggar. Dollarn & Euron är svindyra, komponentpriser är upp över 20% sedan förra BF, kemikalieskatt på 160-320SEK på monitorer, 320SEK på konsoler och det har drabbat samtliga datorer osv. Det är ett under att vi får se i närheten av samma priser som förra året, räkna med att samtliga återförsäljare kommer visa historiskt låg marginal under denna BF trots att "alla bud är värdelösa".

Jämför priserna med t.ex. best buys BF och lägg på alla avgifter/moms/växelkurs så inser man att det är fan sjukt att återförsäljarna pallar denna prisnivå.

Klaga på staten och inte på att återförsäljare gör de bästa de kan utan att gå i konkurs.

Var inte så dyster, för när våra datorbutiker går i konkurs så blir det utförsäljning.

Nå jag tackar för påminnelsen av kemikalieskatten, jag letade efter extremt billiga laptops & desktopdatorer för att ha till olika roliga saker. Men när 320kr extra skatt har kommit på dessa så förklarar det varför jag ej ser några såna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

@Nexim: okej, då förstår jag, tar tillbaka mitt gnäll på dig

Permalänk

Undrar om det är några nya deals på Elgiganten nu vid 22 eller om de bara switcher pris på allt de visat innan

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Härdsmälta på elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Imponerande, med tanke på att kronan så vitt jag minns, är svagare i år. Vilket är orsaken till varför jag inte förväntar mig några skitbra deals i år... Tyvärr.

Nej helt tvärt om. Kronan är idag 10% starkare än förra året.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swing3r:

Härdsmälta på elgiganten

Black Friday-DDoS

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

@serdyllon: har bose 25:orna på jobbet. Är bose 35 eller dom Sony du länka vettiga för gaming? Annars letar jag mest efter ett öppet headset att ha hemma där jag inte behöver brusreducering

Sonys lurar har bra funktioner med smarta kontroller i själva lurarna, men om du inte behöver brusreduktion finns det säkert billigare alternativ som är nog så bra. Kollade snabbrt på...

Skrivet av difi:

@Någon som har provat Steelseries Sibera 800 eller 840? Dom har väldigt varierande reviews vilket brukar vara negativt

... som ett alternativ, men precis som du drog jag öronen åt mig efter att ha kollat in reviews. Bland annat verkade micen vara i skränigaste laget, men jag lirar inte så mycket multiplayer så det spelade mindre roll i mitt fall.

Permalänk
Medlem

@emilakered: Kommer kosta 374,5 på jula under black friday!