Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på ett bra klipp på grafikkort så här i sista timmen? Budget 2500~
Må turen varit med er idag!
//Mvh Gabriel

Permalänk
Medlem
Skrivet av _gabbEE:

Någon som har tips på ett bra klipp på grafikkort så här i sista timmen? Budget 2500~
Må turen varit med er idag!
//Mvh Gabriel

tror 1060 6GB är det bästa du kan få för det priset.
komplett

prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingeen:

Mitt enda köp denna gång.

Tragisk rea för övrigt. 2-3 superklipp (1070ti, oled & tangentbord), men i annars var det en stor besvikelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår inte hur du och andra kan klaga på prissänkningar, som mer eller mindre förekommer på varje onlinebutik idag. Det handlar om företag och man driver ett företag för att gå vinst. Ha i åtanke att man fortfarande försöker göra en vinst på de artiklar man rear ut och då är det sällan "top of the line"-produkter som får ett lägre pris. Det är redan väldigt låga marginaler på teknik idag.

Det verkar som att ni blir arga eller kanske besvikna, för att ni kan spara pengar, bara för att det inte är tillräckligt mycket, eller på fel artikel. Vet du vad? Om du inte har köpt någonting, så har du sparat 100%. Du behöver inte bli besviken bara för att det inte riktades specifikt till dig och det du söker efter.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Slutar allas rea efter 00?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tracked:

tror 1060 6GB är det bästa du kan få för det priset.
komplett

prisjakt

Hej!

Tack för ditt svar. Lite off topic kanske, men har du någon aning om hur kortet presterar? Är det mer värt att försöka att få tag i ett begagnat 970/980?

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Slutar allas rea efter 00?

Nej många håller på hela helgen

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

är jag en verifierad Sweclockers medlem ? asså jag är ju medlem i sweclockers på hemsidan här

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodneymckay:

är jag en verifierad Sweclockers medlem ? asså jag är ju medlem i sweclockers på hemsidan här

Logga in på Inet och klicka på bannern för att koppla ihop dina konton.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Chansar och frågar här.
Efter en del om och men köpte jag ett Vive denna BF'n. Är det värt det såhär troligen nära inpå nya VR? Antagligen inte, men har velat ha ett tag nu, så...

Vad gav du för den? Det finns inga headset som är särskilt mycket bättre än Vive. Samsungs har väl lite högre upplösning. Vet inte om den är ute än. Pimax kommer inte än på länge och inga andra väsentligt bättre headsets är planerade att släppas inom en snar framtid så vitt vi vet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Skrivet av NukeHenk:

Vilken av sidorna är det du menar? Skrivs så himla mycket i tråden så tappar bort mig själv här vad som skrivs. Speciellt då jag bara kollar lite då och då här.

Det han menar är antagligen comviqs erbjudande om att köpa samsung s8+ väldigt billig, men där är man bunden 24mån med det tillhörande abbonemanget.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

@ågren: åhtack, gjorde det nu efter jag har beställt för det där 4.7 men gör det nåt att jag gjorde det efter ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MojoGurra:

Samma visa varje år förvisso. Vi lär oss aldrig.

Tja räkna inte med något, har redan förvarnas om dålig rea speciellt elektronik (något som har dåliga marginaler). Men fick tag i en skärm som var av intresse (titta på den innan black freday), var 43% rabatt så slog till (AOC 31.5 tummare)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om 30% rabatt på nedsänkta varor hos Nike

De har sänkt hundratals artiklar med några hundra för att komma in i rean. Shoppade 2 par Air Max skor för 2300kr istället för 3300kr. Ingen dålig rabatt inte!

Permalänk
Skrivet av loako:

Antagligen för att telefonen [Razer Phone] verkar tre exklusiv?

Bra av Tre att ta in den. Fortfarande en produkt. Prisjakt har liksom märken som jag vet inte Hamza och Deltaco...

Hmm... kanske byta tillbaka till Tre då Tack för tips! It happened.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Vad gav du för den? Det finns inga headset som är särskilt mycket bättre än Vive. Samsungs har väl lite högre upplösning. Vet inte om den är ute än. Pimax kommer inte än på länge och inga andra väsentligt bättre headsets är planerade att släppas inom en snar framtid så vitt vi vet.

Missade Inets prissänkning, så gav nuvarande normalpris, 7490 kr. Men fick bundlen med deluxe strap, något fallout skin, Fallout 4 VR och Doom VFR. Även om inte fantastiskt, så varför inte.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...
https://www.elgiganten.se/cms/htc-vive-virtual-reality/htc-vi...

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Skämt rea i år ... köpte förra året ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC för 3800kr iår ca 3990kr och då är det ett år gammalt..., Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000/3000MHz CL15 2x8GB för 999kr i år kostar dem ca 2k från seriösa handlare.. tycker varken inet eller komplett levererade iår.
Blev iaf ett trådlöst tangentbord för att styra datorn när man sitter i soffan för 149 sparade ca 150 kr yippi nice rea:P jag är inte bitterXD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Det han menar är antagligen comviqs erbjudande om att köpa samsung s8+ väldigt billig, men där är man bunden 24mån med det tillhörande abbonemanget.

Det abonnemanget kan man säga upp dagen efter man får det.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingeen:

Mitt enda köp denna gång.

Tragisk rea för övrigt. 2-3 superklipp (1070ti, oled & tangentbord), men i annars var det en stor besvikelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte visserligen att CDON:s pris på Sony Xperia XZ1 Compact var grymt. 3888kr, ner 1600 än från lanseringen för mindre än två månader sen. Jag köpte min mobil pålanseringsdagen.
Får vi bara hoppas att min försäkring täcker tillfälliga sänkningar som Black Friday. I så fall får jag igen de 1600kr.
Sen har jag sålt fälgar med vinterdäck till en kompis, de har bara legat och skräpat i tre år och dom fick jag 1800 för. Så denna gång kanske man gått plus i stället

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Tyckte visserligen att CDON:s pris på Sony Xperia XZ1 Compact var grymt. 3888kr

Elgiganten hade 3.990kr med högtalare på köpet. Värda ca 1.000kr

Permalänk
Skrivet av Rokkoko:

Det abonnemanget kan man säga upp dagen efter man får det.

Men om det är 24mån bindningstid, och man avslutar i s.k förtid, så brukar det vara att man betalar hela klumpsumman 24x***=dyrt, och hur skulle man gå runt detta menar du?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Nöjd med denna BF!
S8 (tele2)
Nvidia Shield (komplett)
TP-link Deco M5 (kjell)

Riktigt sjyssta priser på alltihop!

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _gabbEE:

Hej!

Tack för ditt svar. Lite off topic kanske, men har du någon aning om hur kortet presterar? Är det mer värt att försöka att få tag i ett begagnat 970/980?

faktiskt ingen aning, gissar på likvärdigt till dessa sweclockers review 1060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag förstår inte hur du och andra kan klaga på prissänkningar, som mer eller mindre förekommer på varje onlinebutik idag. Det handlar om företag och man driver ett företag för att gå vinst. Ha i åtanke att man fortfarande försöker göra en vinst på de artiklar man rear ut och då är det sällan "top of the line"-produkter som får ett lägre pris. Det är redan väldigt låga marginaler på teknik idag.

Det verkar som att ni blir arga eller kanske besvikna, för att ni kan spara pengar, bara för att det inte är tillräckligt mycket, eller på fel artikel. Vet du vad? Om du inte har köpt någonting, så har du sparat 100%. Du behöver inte bli besviken bara för att det inte riktades specifikt till dig och det du söker efter.

Haha. Jag är fullt medveten om att företag måste tjäna pengar och att marginalerna på hemelektronik är väldigt små.

Men samtidgt är det den största rea-dagen på året och då kan man ju tycka att någon butik iallafall kan vara beredd på att förlora lite kulor på en produkt men samtidigt få in kulor på merförsäljning såsom kablar och tillbehör. Arg är jag definitivt inte, men med den ordentliga hype som dras igång av alla aktörer så bör det vara bättre i mitt tycke.

Fick tag på en skärm till ett bra pris, så den är jag nöjd med.

Ha det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det lustiga är att många här verkar räkna Black Friday som antalet bra erbjudanden på grafikkort. Ja, det är Sweclockers, men det finns mer än grafikkort. En del tycker att rean var kass, men det var för att de inte hittade något som de var ute efter, om de ens var ute efter något. Andra verkar tro att butikerna ska prismatcha varandra, men så funkar det inte heller. Vissa butiker satsar på låga priser på en sak, medan andra butiker satsar på andra prylar. Sedan måste man som konsument alltid vara smart och läsa på ifall det har varit prishöjningar osv. innan. Det kan man förstå att inte alla svenssons fixar, men att folk inte här gör det är ju rätt svagt. Har finns ju alla hjälpmedel.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk

Inets forumrea på nya Xbox One X var nice, knep en av de 50, annars bara mest skräp.

Rätt grinig över att jag missade NetONets "tabbe" där de sålde gtx 1070ti för 3990:- Särskilt när jag spanat grafikkort hela dagen.

//Lorryquai

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Är det värt att lägga på de extra 400 kr för ett 1080?

Jag hade lagt 400 spänn för att få bättre prestanda i högre upplösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Det lustiga är att många här verkar räkna Black Friday som antalet bra erbjudanden på grafikkort. Ja, det är Sweclockers, men det finns mer än grafikkort. En del tycker att rean var kass, men det var för att de inte hittade något som de var ute efter, om de ens var ute efter något. Andra verkar tro att butikerna ska prismatcha varandra, men så funkar det inte heller. Vissa butiker satsar på låga priser på en sak, medan andra butiker satsar på andra prylar. Sedan måste man som konsument alltid vara smart och läsa på ifall det har varit prishöjningar osv. innan. Det kan man förstå att inte alla svenssons fixar, men att folk inte här gör det är ju rätt svagt. Har finns ju alla hjälpmedel.

Förstår pm en del är besvikna. Det säger ju lite om hur sexig rean på dator-komponenter var när halva tråden handlar om TV och samsung s8. Inget ont om det; marginalerna är låga, vi har kemskatt, höga priser på ram och intet nytt på grafikkortsfronten.

Jag är nöjd. Plockade ihop en dator.och sparade någon tusing.