Permalänk
Medlem

Ledljus för TV med HDMI

Hej! Investerade i en ny TV igår på BF. Skit fin tv o allt, dock så byter den ut min Philips TV som har Ambient Light. Har fastnat lite vid just de härliga ljuset från tv som blir när man kikar på film osv. Kikade runt lite på nätet och såg att de fanns en del olika lösningar för att kunna skaffa det till en tv som inte är en Philips. Dock så var de flesta väldigt dyra och fanns inte tillgängliga i Sverige och löda har ja inte den blekaste aning om hur man gör Dom jag har tittat på från utlandet är Dreamscreen och Ambiscreen.

Så min fråga är om det är någon annan som har någon lösning eller vet om det finns något sånt kit man kan beställa här i Sverige? Helst med HDMI så det blir så smidigt som möjligt att koppla in

Tack på förhand

Visa signatur

"They say we die twice. Once when the breath leaves our body, and once when the last person we know says our name."

Permalänk
Skrivet av tcmixx:

Hej! Investerade i en ny TV igår på BF. Skit fin tv o allt, dock så byter den ut min Philips TV som har Ambient Light. Har fastnat lite vid just de härliga ljuset från tv som blir när man kikar på film osv. Kikade runt lite på nätet och såg att de fanns en del olika lösningar för att kunna skaffa det till en tv som inte är en Philips. Dock så var de flesta väldigt dyra och fanns inte tillgängliga i Sverige och löda har ja inte den blekaste aning om hur man gör Dom jag har tittat på från utlandet är Dreamscreen och Ambiscreen.

Så min fråga är om det är någon annan som har någon lösning eller vet om det finns något sånt kit man kan beställa här i Sverige? Helst med HDMI så det blir så smidigt som möjligt att koppla in

Tack på förhand

Kul att se att det iaf finns en till som funderat i dom banorna, jag är förvånad att det inte finns fler

Jag är också intresserad av en lösning a la Philips Ambilight och förutom de två du nämner finns väl kanske också Lightpack (https://store.lightpack.tv/ )?
Löda ska man väl ändå inte behöva göra med någon av de tillverkarna?

Jag har iofs inga problem att köpa från utlandet men innan man lägger ut +300 dollar och kladdar baksidan av sin nya TV full med LED vore det ju trevligt att höra om det finns andra som har erfarenheter eller synpunkter att delge.

Jag inser att man inte kommer att få ambient light till material från de inbyggda apparna i TVn men det går ju iofs att köra Netflix etc från mediaspelare som ATV och Nvidia Shield.

Så! Nu är vi två som är intresserade av ämnet