Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Klicka på Netflix-appen så kommer den att känna av vilken TV du har och ge dig 6 fria månader.

Gäller detta även på befintligt Netflix konto samt för LGs 65 Oled tummare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

@BasseBaba skrev "Det är alltså 20% rabatt på valfria produkter". För att få 20% rabatt var man tvungen att köpa för exakt 10 000 kronor.

Dvs om du köpte för 11 490 så fick du visserligen 2 000 kronor i rabatt, men det är inga 20% längre.

Sedan skrev jag även att visst produkten kostar kanske 10 000 på komplett, men är erbjudandet lika bra om produkten du är itnresserad av kostar 8490 kronor på webbhallen (eller ännu lägre?).

Jag säger inte att erbjudandet var dåligt men att skriva "Det är alltså 20% rabatt på valfria produkter" är lite väl anser jag...

Om du köpte för t.ex. 10 050 kr fick du fortfarande 20% i rabatt. Men sak samma, den faktiska rabatten som Komplett erbjöd var inte i % utan i kr dock så vi är nog eniga i sak.

Permalänk
Medlem

@Krona: vart köpte du grafikortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Om du köpte för t.ex. 10 050 kr fick du fortfarande 20% i rabatt. Men sak samma, den faktiska rabatten som Komplett erbjöd var inte i % utan i kr dock så vi är nog eniga i sak.

Ska man vara petig så är 2000 kr av 10050 kr 19.99%

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ska man vara petig så är 2000 kr av 10050 kr 19.99%

Ja, vilket är 20%

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ja, vilket är 20%.

Inte riktigt. Det är ca 20% om man avrundar men det inte är 20%.

Hursomhelst - Kompletts rea var inte 20% rabatt om man överstiger 10000 kr utan man får 2000 kr rabatt om man överstiger 10000 kr.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av tracked:

faktiskt ingen aning, gissar på likvärdigt till dessa sweclockers review 1060

Tack!

Ska läsa på lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Inte riktigt. Det är ca 20% om man avrundar men det inte är 20%.

Hursomhelst - Kompletts rea var inte 20% rabatt om man överstiger 10000 kr utan man får 2000 kr rabatt om man överstiger 10000 kr.

Jo, det är 20%. Det är också 19.9%. Men det är inte 19% eller 21%

Permalänk
Medlem

Kan hålla med vissa om att årets rea kändes lite slätstruken. Bättre förra året imo! Många bra deals på gaming i år tycker jag dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Gäller detta även på befintligt Netflix konto samt för LGs 65 Oled tummare?

Det gäller både befintliga och nya konton, och en 65” OLED omfattas av erbjudandet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Någon bra/prisvärd router på bf sale?

Permalänk
Medlem
Skrivet av besprutad1:

Jag har letat ganska mycket efter minnen denna helg och inte hittat några intressanta. Det enda är väl inet som har ett par hyffsade för 1400kr men dessa passar inte till mitt moderkort. Jag sprang på denna sida, de har ej black-friday erbjudanden men det är riktigt billigt. http://www.data-butiken.com/pc-komponenter/minnen/ddr-4/884

Någon som har erfarenhet om denna butik? Rent spontant känns det konstigt att de kan ligga så mycket lägre än andra.

Kan svara dig varför (tror jag minnena är nog inköpta för ett par månader sedan när rampriset var lägre och data-butiken är dåliga på att både höja och sänka priser aktivt.
Butiken ligger i Karlstad och är en seriös butik (hade praktik där för 10år sedan)
Så om dom finns i lager är det nog bara att beställa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcmixx:

Vad fick du betala för den? Köpte mig en 55 " av samma modell o blev lite fundersam vad skillnaden var i pris

8595 kr gick den på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Klicka på Netflix-appen så kommer den att känna av vilken TV du har och ge dig 6 fria månader.

Huh? Det gjorde inte min nya c7'a😠

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

@polo2005: Tog hem denna lätt värt : https://www.webhallen.com/se-sv/natverk_och_smarta_hem/202955...

Sen om du behöver en bättre/dyrare finns de nåra bra från netgear ute också.

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: ett gtx GeForce 1080 för 4300kr är rätt så jävla bra deal. Inget på Blackfriday slog kompletts singelday på datorkomponenter iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Huh? Det gjorde inte min nya c7'a😠

Skickades från m.sweclockers.com

Går inte på min heller .. eh ,, Ajja kontaktar elgiganten på måndag får de reda ut det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Tack, jag är/var medveten om detta, tog kalibreringen efter tvekan mest pga den utökade pixelgarantin. Var åtminstone 200kr billigare nu pga black friday helgen. Skulle Media Markt haft samma erbjudande skulle jag köpt från dem just pga bättre kalibreringsstjänst.

Det blir nog ändå bra det här hoppas jag även om ca 9000kr prisskillnad mellan 55-65 tums varianten är på gränsen.

Du borde ha fått en utskriven lapp på inställningar som ställts in från ELG. Är det bara för dig själv se vilka bild inställningar är bättre. LGs förinställda olika bild läge eller ELG. Om du föredrar ELG ändå, är det bara ändra tillbaks med inställningar som står på pappret från ELG. Att betala för nåt som kan ge sämre bild är inte roligt.
https://www.svt.se/plus/elgigantens-bildoptimering-gav-felaktig-bild/

Alla tillverkare har egna pixel policy på antal döda pixlar och hur skiljer det med ELG utökad pixelgaranti? Erbjuder dom 0 pixel policy, gratis service eller panel/TV byte vid upptäckt av antal döda pixlar?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Huh? Det gjorde inte min nya c7'a😠

Skickades från m.sweclockers.com

Erbjudandet tycks ha gått ut kl: 23:59 på torsdagen. Är nog bäst att ni som har problem kontaktar Elgiganten i fall det nu stod att erbjudande fortfarande gällde under fredagen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakabaka:

Går inte på min heller .. eh ,, Ajja kontaktar elgiganten på måndag får de reda ut det där.

Av vad jag läst så får man uppdatera Netflix, eller TVn firmware först innan erbjudandet aktiveras. Ni kan testa det först om inte har gjort det redan. Senaste firmware är 04.70.10.

Står hur man aktiverar Netflix. Kort det ska finnas en Netflix banner som man ska klicka på för aktivera Netflix erbjudandet. Fast jag har läst från andra att det aktievras auto efter loggat in i Netflix. Nåja, ni kan testa er fram vilket tillvångasätt är rätt.
http://www.lg.com/uk/netflix/download/Netflix_promotion_Ts-Cs_2H.pdf

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av crooxn:

@PlogarN97: ett gtx GeForce 1080 för 4300kr är rätt så jävla bra deal. Inget på Blackfriday slog kompletts singelday på datorkomponenter iaf

Alltså säger inte att kompletts deal var dålig

Själv har jag under november köpt hos andra butiker
R5 1500x för 990 kr
1050 Ti för 600 kr

Så komplett hade inte bättre än det ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Produkt: Lösviktsgodis
Länk: http://www.gottebiten.se/black-friday
Prisjakt:
Pris: 3,9kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Alltså säger inte att kompletts deal var dålig

Själv har jag under november köpt hos andra butiker
R5 1500x för 990 kr
1050 Ti för 600 kr

Så komplett hade inte bättre än det ex.

Skickades från m.sweclockers.com

1050 Ti för 600kr?

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Är de den bästa bärbar man kan få just nu sett till pris? 6-7k

Permalänk
Skrivet av makatech:

Ordnade sig ändå med LG OLED65C7V och Elgiganten, de verkar förlängt Black Friday erbjudandet.

Går ju tyvärr inte att fixa via nätet utan åkte helt enkelt till Värmdö butiken vilket jag tror är den enda Stockholms butik (Elgiganten butik) som har denna modell kvar i lager?

En bra sak var att com hem erbjudandet jag tecknade samtidigt gav mig en tusing på presentkort som gick att nyttja direkt på TVn.

Tog kalibrering också efter tvekan mest eftersom den ger utökad pixelgaranti samt att jag fick bra intryck av han som utför det hela i butiken.

Hatar att lägga så här mycket pengar på en tv, frugan insisterade på 65 tummaren, vore jag singel skulle jag utan tvekan gått på samma modell men 55 tums varianten för 9000kr mindre.

Aldrig hört talas om en fru som cravear större tum. De flesta tycker 55" "är för stort!" - Grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sidan data-butiken med bra pris på minnen...

Man kan inte betala med kort, utan måste välja krångliga alternativ, samt att frakten är dyr , så blir inte så billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megagurra:

Aldrig hört talas om en fru som cravear större tum. De flesta tycker 55" "är för stort!" - Grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

Size does matter

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Letar också efter nått liknande.
Tycker det är jätte svårt att välja vad runt den prisklassen.
Den är slut som du länkar.

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio X2 för 444kr på Elgiganten I Valbo/Gävle I helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Philips Fidelio X2 för 444kr på Elgiganten I Valbo/Gävle I helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jävlar, det var inte dåligt. Minns när jag köpte mina för 1600kr för några år sedan och tyckte att det var en bra deal

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi