Permalänk
Medlem

nån som läste inlägged på det andra forumet om att dela ut waffers till personer du möter och att du bär din eget kort runt halsen.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

det första kortet med en 1 på kan man göra nått med det. typ sätta in kort i det eller på något annat sätt kombinera ett av de svarata korten med det. Om man kollar på kort 4 så ser man att de svarta ska in i det röda på nått sätt.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackafella
det lääääär ju ha något med http://www.14may2003.com/ att göra

Det där verkade ju roligt!

Undrar om vi kommer få se några bilder imorgon?

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

hm, sjukt spel eller vad det är, antingen så är det nånting som man behöver 300 IQ för att lösa, eller så blåser dom folk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreaTioN
Det där verkade ju roligt!

Undrar om vi kommer få se några bilder imorgon?

Det där är inte seriöst. Kolla på den här sidan och klicka in på "THE PUBLICITY CAMPAIGN". Kolla sedan på www.8march2003.com och se likheten.

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk
Medlem

På 14may2003.com så har han undertecknat med initialerna "HM".
Så jag körde en domain lookup på 14may2003.com, och tydligen så heter han Henry Maurizous.

Registrant: Henry Maurizous Stockroad 14 Ticon, 129 7891 ZZ Registrar: DOTSTER Domain Name: 14MAY2003.COM Created on: 04-APR-03 Expires on: 04-APR-04 Last Updated on: 10-APR-03 Administrative, Technical Contact: Maurizous, Henry hm@14may2003.com Stockroad 14 Ticon, 129 7891 ZZ 070339966+789 Domain servers in listed order: NS3.55HOST.COM NS4.55HOST.COM End of Whois Information

Här bor han, tror jag:
http://www.mapquest.com/maps/map.adp?country=US&zipcode=129+7...

Verkar vara en bluff

Permalänk
Medlem

men en ganska rolig bluff!

Visa signatur

"Nothing in this world that's worth having comes easy"

Permalänk
Medlem

jag tror att... aliens vill testa hur pass inteligenta vi är för att se om det är lönt att samla in alla våra gärnor(stavning?) och bygga en enorm super data som ska fungera som typ SETI eller liknande ETT ENORMT MÄNNISKO-KLUSTER!...

eller så kommer vi alla dö imorron.

eller så är det en datorintresserad snubbe som har vunnit -mycket- pengar och ville spela hela dator-freak världen ett enormt spratt. Iomed att han har/hon/dom har skickat till en svensk datorsida. Visst det är sveriges största men ändå, hur mycket brukar usa bry sig om småländer? Altså måste han/hon/dom vara -mycket- intresserade av datorer.
Jag fattar ingeting och förstår heller inte vitsen med mitt inlägg men det är en del i det hela, han/hon/dom vill att vi ska tänka som fan för att det ska strömma ut information ut ur våra huvuden som senare han/hon/dom plockar inte till sen SETI-liknande maskin.

Eller nått

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

hjärnor...

http://www.14may2003.com/ << spännande ju!

Permalänk
Medlem

kan det inte vara nåt typ navigation system?

värkar som vissa av korten kan vara vägvisare.

Permalänk
Medlem

Det var ju nån som hade fått fram en massa nummer eller så. Kan det inte vara såt att nummren är kordinater på en karta som i a beautiful mind. Fast det känns lite för lätt

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk

Ja du kollade på sidan den tredje figuren som ser ut som ett ansikte såg jag i en rymddokumentär av bild på månen:D SJUKT?

Permalänk
Medlem

det verkar som Red Kore har fått som dom ville, er uppmärksamhet... nu blir dom stenrika snart... o ufon kommer komma o ta över världen.... o jag e bäst..... =D

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

http://www.redkore.com/tel_media/teleport_release_05_02_03.pd...

Jag tror inte att det är så vansinnigt mystiskt som alla tror att det är.
Det är ett spel som alla kan deltaga i och är ett alternativ till Yoga och meditation.

Permalänk

det handlar om rymden vad vet ja inte du har ju bara fått en jag måste nog vänta på att det andra kortet kommer så kan jag kanske se samman bandet

Permalänk
Medlem

Tror att det kan vara 2delat om man skulle flytta om de där fyrkanterna på det fjärde kortet så att de bilder en komplett figur som inte har några linjer som inte har en plupp på sig så kanske man sedna skulle kunna forsätta.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silfver
Är det svårt att stava, eller måste alla på swec. gå om grundskolan?

Nog det senare tyvärr. Sär skrivning är det värsta jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foging
Sär skrivning är det värsta jag vet.

Ironi?

Permalänk
Medlem

Bilden som liknar ett ansikte är ett fotografi som tagits från Mars yta. När bilden analyserades av NASAs personal tyckte även de att den liknade ett ansikte och jag vill minnas att de dessutom gav den namnet "The Face, Face" eller liknande.

Bilder av detta slag väcker ofta stor uppmärksamhet och vissa personer har försökt analysera de i större utsträckning.

Tydligen så påstår en person/grupp att de genomförde studier av de data som fanns tillgängliga etc etc.... för att utröna huruvida detta "ansikte" tillverkats av ngn/ngnting annat än erosion etc. Bla undersökte de "ögonen" extra noga.

Det PÅSTÅS att delarna som liknar ögon faktiskt ska ha ngn form av fördjupning/skulptur, motsvarande ngn del av det verkliga mänskliga ögat.... kommer inte ihåg vad men exempelvis att man ska skönja en "glaskropp/iris/pupill" av berget i ögongloben, eller liknande....

Teknikerna vid NASA avfärdade dock dessa ideer och verkade inte bry sig särskilt mycket om de sk "bevisen".

Permalänk
Medlem

"mulitidimensional..."
får mig att tänka på Cube filmerna...

Permalänk
Medlem

Hjälp mig... Vilken bild är det som liknar ett ansikte?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hittade dethär på en av länkarna som postades:
a new story has just been posted to a major tech website.

it's in Swedish, so i'm finding it a little hard to tell what they're saying.

some very nice images, including my beautiful handwriting!

it doesn't seem to be "official" yet, so i'll hold off on the link.

i'll be speaking with the author about an English translation.

Permalänk
Medlem

det där med cirklarana sprack. Fick inte fram nått kul

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

Haha! Snackar dom om recensionen?

Permalänk
Hedersmedlem

Dom har på flera ställen skrivit att det inte är ett spel eller en gåta som ska "knäckas", så ni är på fel spår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silfver
Ironi?

Nej.

Permalänk
Medlem

Hur fan stavar du då "sär skrivning"? www.skrivihop.nu -?-

SÄRSKRIVNING...

Permalänk

Silfver, håll dig till ämnet är du gullig.

Som sagt så är inte den här grejen ett spel i ordets rätta bemärkelse.
Ser man det som ett spel blir man snart uttråkad och struntar i TELEPORT.
Men att folk tappar intreset för TELEPORT är tydligen ett steg i utvecklingen.

Permalänk
Medlem

http://www.14may2003.com är bara http://www.8march2003.com som börjat om igen. Det är en reklamkanpanj för en bok, HM och hans äventyr är påhittat av bokens författare och är nån sorts prolog till själva boken.

Ledsen att förstöra det roliga.

Just det, för att se bilderna som kommer att läggas upp imorrn kan ni gå in på http://www.8march2003.com/default2.htm.

EDIT: Finns en tråd om det på dvdforum.nu också, för den som vill läsa mer http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=showthread&foru...