PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Gött att testservrarna är uppe... bättre flyt och stabilare fps och VAULTING... men råkat ut för del rubberbandning, känns ssom det... det stannar upp nån ms när man springer, för att sen lossna igen, eller hur mans ska förklara...

Permalänk
Medlem

Kul spel, enkel spelidé men svårt att bemästra och vanebildande, blir sakta men säkert bättre men är rätt feg... nu har jag varje fall blivit topp 10 ca 5-6 ggr. Blev trea nyligen när jag slarvade med den blåa cirkeln, ofattbart klantigt och snopet, blev för fokuserad på fighten och glömde kartan. Jag har också hunnit med att kallblodigt skjuta ner en teamkamrat (jag trodde det var fienden, han skulle anmäla mig skrek han i micken) men även blivit dödad själv (han behövde utrustning sa han den jäveln).

Att jag spelar är en rätt stor grej för jag har inte spelat på evigheters evigheter. Jag är tjej i spelet eftersom jag och dottern delar på samma konto, något udda kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Hade inte Nvidia då, nu är jag dock tillbaka på team grön igen och det fungerar galant

Fungerar lika bra med AMDs motsvarighet Relive så det var ju onödigt att köpa ett nytt grafikkort bara för det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Gött att testservrarna är uppe... bättre flyt och stabilare fps och VAULTING... men råkat ut för del rubberbandning, känns ssom det... det stannar upp nån ms när man springer, för att sen lossna igen, eller hur mans ska förklara...

Jag upplever det med. Mest när rundan startar men även senare. Det var inte så förra testsessionen så nånting har de ändrat.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nya lågvattenmärken och missar signerat Buggen. Har jag blivit mycket bättre - näe.

https://www.youtube.com/watch?v=MqTlNy-dWkY

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Nya lågvattenmärken och missar signerat Buggen. Har jag blivit mycket bättre - näe.

https://www.youtube.com/watch?v=MqTlNy-dWkY

tycker du har skön inställning och brusar inte upp när du dör. Kämpa på

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid:

Tack. Ja, det är bara köra på så gott man kan. 99-100% av gångerna blir jag fimpad. Men så länge jag får känna på hettan i slutet ibland och kunna stöka till det lite för andra är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@griid:

Tack. Ja, det är bara köra på så gott man kan. 99-100% av gångerna blir jag fimpad. Men så länge jag får känna på hettan i slutet ibland och kunna stöka till det lite för andra är jag nöjd.

Ska se om jag kan slänga upp lite highlights inom kort. brukar spara de smaskigaste

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med senaste patchen, förutom rubberbandingen i början av matchen.
Sen kommer nya kartan snart så blir det riktigt najs

Permalänk
Medlem

Verkar som Xbox får 30fps oavsett även om dom har X
https://www.resetera.com/threads/pubg-to-run-at-30fps-across-...
Lite tråkigt för nya X ägare kan man tycka... tur man lirar det på pc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Nya lågvattenmärken och missar signerat Buggen. Har jag blivit mycket bättre - näe.

https://www.youtube.com/watch?v=MqTlNy-dWkY

Själv har jag helt tröttnat på detta spel av olika anledningar , men dina videos skänker glädje
Högklassig korpen duell , en blivande klassiker
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Desert map

https://www.facebook.com/playbattlegrounds/posts/194905473541...

Ökenbanan släpps i nästa testserver, spännande!
Lär ju vara laggfest utan dess like dock med tanke på hur många som kommer vilja testa den och hur testservern såg ut senast..

Avsågad hagelbössa på det, inget jättespännande kanske.
Lite nya fordon som ska vara exklusiva till ökenbanan tror jag också.
En jeep, VW folkabuss, jet ski och en cykel (?).

Lite bilder och information om nya kartan:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-12-01-pubg-new-desert-...
Inget datum om när testservern är uppe med den dock, om ett par veckor gissar jag.

7:e Dec kommer det live gameplay iaf:
https://twitter.com/geoffkeighley/status/936057452360974336/p...
(från Xbox one x)

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Själv har jag helt tröttnat på detta spel av olika anledningar , men dina videos skänker glädje
Högklassig korpen duell , en blivande klassiker
Mvh / Mangee

Som han/hon kastade kulor i väggarna och dribblade med sina vapen hade jag hunnit ladda om en M249 om jag haft någon. Istället brände jag mina chanser med kar:en. Även om man är högst medioker är det stundtals väldigt roligt att panga loss.

Permalänk
Medlem

Moses delar sina tankar på nytt. Han kör raka rör, hivar skit när det är berättigat och har en kritisk utgångspunkt. Sådana typer uppskattar jag https://www.youtube.com/watch?v=0e6D6gUPzIQ

Är en pangare spelbar i 30 fps som konsolerna begränsar till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fungerar lika bra med AMDs motsvarighet Relive så det var ju onödigt att köpa ett nytt grafikkort bara för det.

Nu var det ju inte därför jag bytte, mitt vega 56 bara skrek spoltjut och kostade 1.2k mera än klippet jag gjorde på 1070 TI som dessutom har en eftermarknad kylare och inte referens.

Inte direkt låst till något lag så jag tar det som ger mig mest för pengarna. 1070 TI för 3999kr är oslagbart atm.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@hakd Du skrev "nu är jag dock tillbaka på team grön igen och det fungerar galant" Så jag tolkade det som att det inte fungerade pga du hade AMD innan ville bara tipsa om att det fungerar genom relive. Och jag trodde inte att du bytt till ett 1070 pga screenshots jag skämtade lite med dig lite.

Skrivet av Swennis:

Verkar som Xbox får 30fps oavsett även om dom har X
https://www.resetera.com/threads/pubg-to-run-at-30fps-across-...
Lite tråkigt för nya X ägare kan man tycka... tur man lirar det på pc

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men det verkar ju som om de nöjer sig med 30 nu på testet men ska försöka få mer till de släpper spelet. Annars hade de väl inte gått ut med att det går i 60 one x för någon dag sedan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skjuten direkt

Så tröttsamt. Blir ständigt skjuten i huvudet hela tiden. Även om jag ser den andra komma och är beredd så blir jag ofta skjuten ändå

Varför är det så?

Någon som upplever samma sak? Tips?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Så tröttsamt. Blir ständigt skjuten i huvudet hela tiden. Även om jag ser den andra komma och är beredd så blir jag ofta skjuten ändå

Varför är det så?

Någon som upplever samma sak? Tips?

Stå inte still. Försök göra det svårt för motståndaren. Rör på benen.

Permalänk
Medlem

Bra kväll idag, 3 chicken dinners på 4 games

slängde ihop en liten higlight-reel också:
https://www.youtube.com/watch?v=_78bZ-lZoO0&t=2s

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Avstängd

oftast bli red zone där jag är, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag upplever det med. Mest när rundan startar men även senare. Det var inte så förra testsessionen så nånting har de ändrat.

Kändes som att det glitchade till varje gång någon dog på testservern. Iallafall första 10-20 killsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av microtn1:

Bra kväll idag, 3 chicken dinners på 4 games

slängde ihop en liten higlight-reel också:
https://www.youtube.com/watch?v=_78bZ-lZoO0&t=2s

Imponerande!

Kanske inget du vill avslöja men det finns saker som jag tycker är svårt:

1. Hitta fienden.

Ett stort problem även i slutet är att hitta fiender. Jag tar en position och letar men ser inga fiender alls. Sedan slutar det oftast med att jag blir skjuten.

2. Hitta bra kikarsikten.

Var hittar man dem?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av microtn1:

Bra kväll idag, 3 chicken dinners på 4 games

slängde ihop en liten higlight-reel också:
https://www.youtube.com/watch?v=_78bZ-lZoO0&t=2s

Buskcampingen där du sänker en inne i skjulet med ett HS var vackert. Buskcamping är väldigt trevligt emellanåt, med en kopp kaffe bredvid sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Imponerande!

Kanske inget du vill avslöja men det finns saker som jag tycker är svårt:

1. Hitta fienden.

Ett stort problem även i slutet är att hitta fiender. Jag tar en position och letar men ser inga fiender alls. Sedan slutar det oftast med att jag blir skjuten.

2. Hitta bra kikarsikten.

Var hittar man dem?

1. Svårt att ge konkreta tips, då alla games är olika. Men lyssna mycket, både efter skott,fordon och fotsteg, skanna av allt omkring dig regelbundet. Varje gång du springer nånstans så bör du hålla in ALT och kolla åt sidorna.
Efter att man spelat ett tag lär man sig vilka färger all typ av gear har, det gör det lättare att urskilja personer som ligger i backen, sitter i buskar etc. Detta kan vara svårt i början, men blir bättre med tiden.
När det gäller slutet, om vi förutsätter att du är i cirkeln och det bara är runt 10 pers kvar;
se först till att ingen kommer springandes bakom dig utanför cirkeln. Efter det får du typ försöka lista ut hur de andra tänker.
"om jag skulle komma från väst, vart skulle jag gömma mig då?"
Det är 3 st kvar, men det finns bara 2 stenar att gömma sig bakom, då ligger en garanterat någonstans i gräset/backen.
I slutet väntar dem flesta på att de andra ska börja skjuta mot varann, det får man också ha i åtanke. Ibland lönar det sig att bara vänta istället för att skjuta.
Ett annat viktigt tips är att byta position efter att man dödat någon, då de andra hört vart man är. Har många gånger gått fram och lootat den jag dödat för att sen bli skjuten i huvudet. Va inte för girig, loota bara om du faktiskt behöver grejer (detta tips gäller främst i slutet av matchen,när zonen är liten)

2. Kikarsikten har såvitt jag vet helt random spawns. Det är med andra ord bara tur som spelar in här. Vissa games hittar man 4st 8x-scopes, andra hittar man inte ens en red-dot.

Nu svamla jag på rejält här, men något vettigt tips kanske du fick iallafall

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av microtn1:

1. Svårt att ge konkreta tips, då alla games är olika. Men lyssna mycket, både efter skott,fordon och fotsteg, skanna av allt omkring dig regelbundet. Varje gång du springer nånstans så bör du hålla in ALT och kolla åt sidorna.
Efter att man spelat ett tag lär man sig vilka färger all typ av gear har, det gör det lättare att urskilja personer som ligger i backen, sitter i buskar etc. Detta kan vara svårt i början, men blir bättre med tiden.
När det gäller slutet, om vi förutsätter att du är i cirkeln och det bara är runt 10 pers kvar;
se först till att ingen kommer springandes bakom dig utanför cirkeln. Efter det får du typ försöka lista ut hur de andra tänker.
"om jag skulle komma från väst, vart skulle jag gömma mig då?"
Det är 3 st kvar, men det finns bara 2 stenar att gömma sig bakom, då ligger en garanterat någonstans i gräset/backen.
I slutet väntar dem flesta på att de andra ska börja skjuta mot varann, det får man också ha i åtanke. Ibland lönar det sig att bara vänta istället för att skjuta.
Ett annat viktigt tips är att byta position efter att man dödat någon, då de andra hört vart man är. Har många gånger gått fram och lootat den jag dödat för att sen bli skjuten i huvudet. Va inte för girig, loota bara om du faktiskt behöver grejer (detta tips gäller främst i slutet av matchen,när zonen är liten)

2. Kikarsikten har såvitt jag vet helt random spawns. Det är med andra ord bara tur som spelar in här. Vissa games hittar man 4st 8x-scopes, andra hittar man inte ens en red-dot.

Nu svamla jag på rejält här, men något vettigt tips kanske du fick iallafall

Det var absolut informativt!

Tack för att du tog dig tid att svara.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@hakd Du skrev "nu är jag dock tillbaka på team grön igen och det fungerar galant" Så jag tolkade det som att det inte fungerade pga du hade AMD innan ville bara tipsa om att det fungerar genom relive. Och jag trodde inte att du bytt till ett 1070 pga screenshots jag skämtade lite med dig lite. Jo men det verkar ju som om de nöjer sig med 30 nu på testet men ska försöka få mer till de släpper spelet. Annars hade de väl inte gått ut med att det går i 60 one x för någon dag sedan.

Fått tvillingar och inte sovit på några dygn så huvudet är lite efter

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

"Jag har hört ryktesväg att jag aldrig har dött på en motorcykel."

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

"New vehicle coming soon. Exclusive to the desert map. #ThisIsBattleRoyale"
https://twitter.com/PUBATTLEGROUNDS/status/937857232435257344

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Min största svaghet är nog att jag ofta har svårt att tillräckligt avgöra från vilket håll jag blir beskjuten? Jag har ibland inte den blekaste och då är det ju ofta kört... man chansar då hur man ska ta skydd samt besvara elden tex, går åt fel håll.

Skjuten i skallen för ofta som någon nämnde, ja, så är det nog för mig också, men tror det är en kombo av att många av mina motståndare är vassare än mig, ibland har bättre vapen med kikarsikte samt att jag rör på mig för dåligt. Att pricka folk i skallen antar jag är det effektivaste sättet att snabbt ta död på en motståndare därför siktar de erfarna lirarna just på skallen?

Sedan att det kanske är udda att vara 47 och spela mördarspel av den här typen må så vara, det är ju kul ibland. Men man känner sig jäkligt gammal när man hör alla irriterande ungdjävlar snacka skit innan man hoppar fallskärm. En salig röra av nationaliteter på europa servern, vilket jäkla kacklande, ibland föredrar jag Nordamerika servern.

Ett bra spel också för alla ungdomar med naiva romantiska drömmar om att bli elitsoldater, spela lite PUPG så får ni se hur det är att kriga och bli pepprad med kulor.

Sedan den här streamstjärnan "DrDisRespect" skapad av Guy Beahm, vilket geni, helt galen typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Min största svaghet är nog att jag ofta har svårt att tillräckligt avgöra från vilket håll jag blir beskjuten? Jag har ibland inte den blekaste och då är det ju ofta kört... man chansar då hur man ska ta skydd samt besvara elden tex, går åt fel håll.

Samma för mig i början. Men efter ca 500h har man blivit bättre på att läsa av vart skotten kommer / scanna området efter fienden.
Övning ger färdighet