Permalänk
Skrivet av Aeig:

@Hannesryberg: Ursäkta, jag läste fel på specsen, Aspiren med 1060 är det bästa valet av dom två du länkade : )

Mvh

Skrivet av linusolzzon:

Nej absolut inte. Det laggar inte med ett 1050 heller. Det handlar nog mest om prestanda här i tråden nu. Jag har som sagt i5 och 1050 spelar gw2,wow, pubg och Black desert online. Alla på bra grafik helt utan problem. Köper du ett 1060 så har du försäkring på att den klarar krävande spel framöver. Vilket 1050 kanske inte hänger med på lika länge. Ett 1060 och en i5 är betydligt mera värt pengarna än en i7 med 1050 om dom hamnar i samma prisklass. Sen spelar de ingen roll vad ni väljer. Hon ska självklart tycka den är snygg med. Gå inte under 10 serien och köp en 7300 hq ( high quality) så kommer hon bli nöjd. Om ni vet att hon inte ska ge sig på qpu krävande spel så kör på den som känns bäst 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Sjukt tacksam för era svar!

Det står alltså mellan dessa två nu:

https://new.webhallen.com/se/product/270125-Acer-Aspire-A717-...

https://www.komplett.se/product/924617/gaming/gaming-pc/barba...

Vilken väljer vi?

Visa signatur

i7-6700K, EVEGA GTX 980sc 4GB, 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av linusolzzon:

Nej absolut inte. Det laggar inte med ett 1050 heller. Det handlar nog mest om prestanda här i tråden nu. Jag har som sagt i5 och 1050 spelar gw2,wow, pubg och Black desert online. Alla på bra grafik helt utan problem. Köper du ett 1060 så har du försäkring på att den klarar krävande spel framöver. Vilket 1050 kanske inte hänger med på lika länge. Ett 1060 och en i5 är betydligt mera värt pengarna än en i7 med 1050 om dom hamnar i samma prisklass. Sen spelar de ingen roll vad ni väljer. Hon ska självklart tycka den är snygg med. Gå inte under 10 serien och köp en 7300 hq ( high quality) så kommer hon bli nöjd. Om ni vet att hon inte ska ge sig på qpu krävande spel så kör på den som känns bäst 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av linusolzzon:

Personligen hade jag köpt den på Webhallen med ett 1060 utan att tveka. Tänkte gjort de när jag köpte min nya för 14 dagar sen men då kostade den med 1050 bara 7k så då va den värd pengarna. Men annars i5 och 1060 alla dagar. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Nice! då verkar det bli ett 1060 kort med en i5 i så fall. Men hur stor skillnad är det mellan i7 och i5 då? Om det är skillnad mellan 1050ti och 1060 är det inte skilland mellan pricessorerna då?

Det är ju knappast så att jag köper grisen i säcken beroende på de två val jag har. den ena kostar 1500 kr mer och har en i7 men ett 1050ti kort och den andra 1500 kr billigare med ett 1060 kort och en i5.

Visa signatur

i7-6700K, EVEGA GTX 980sc 4GB, 16GB RAM

Permalänk

Webhallen. Hoppet mellan 1050ti och 1060 är så mycket större än i5-i7 så det är inte värt att lägga dom extra pengarna för en i7a som har typ samma prestanda. Så om ni inte ska programmera köp en i5. Bättre grafikkort. En bra cpu till mmo och du kommer undan någon tusing billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Spel har ingen nytta av en i7. För att skala skillnaden så cpu i5 till i7 ett till tio. I5-9 och i7-10 ( ingen skillnad.) 1050-7 kanske och 1060-10 (skillnaden kommer märkas sekunden du startar ett spel )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Läst lite snabbt här och är ingen expert men den Acer Aspire A17 har problem med kylningen enligt mycket efterforskning på nätet på div tester, googla själv får du se. Jag tänkt med köpa den i5 med 1060 men kylningen fick mig att dra undan.
Men som sagt är ingen expert på dator öht, bara läst på nätet om den.

Om jag var dig så skulle jag nog gå ner till 15” och det du får för 11k just nu är väl bara 2st datorer med 1060r, i5 och 8gb ram o 250gb ssd så långt räcker 11k just nu.

Dom 2 ja tänker på är Acer Predator och Legion Y720, kylningen är bättre på dom, men skärmarna är inte så bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även om denna är dyrare än tänkt så föreslår jag den ändå. Svårslaget till detta pris (14.749) och klart bättre än något annat som föreslagits.
17.3"
i7-6700HQ
GTX 1070 8GB
256 SDD + 1TB HDD
16 GB DDR 4
https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/17tumochsto...