Inköp utav nya lurar för ungefär 1000

Permalänk
Medlem

Inköp utav nya lurar för ungefär 1000

Hallå hallå!
Är på jakt efter nya hörlurar. Dock är det en djungel utav alternativ där ute, så att försöka lista vilka man ska köpa är inte det lättaste. Efter en del efterforskningar har jag dock lyckats koka ner det till tre alternativ.
AKG Y50
Sony MDR-1A
Audio Technica ATH-M40x
Plantronics Backbeat Pro
Slänger även in Urbanista Seattle Wireless som en bubblare.

Då jag lyssnar på alla möjliga olika musikgenrer så vill jag naturligtvis att lurarna ska funka för alla. Lurarna måste dock vara relativt portabla. De får inte heller läcka alltför mycket ljud. Har försökt hitta välljudande alternativ med bluetooth också, då det är viktigt att de är trådlösa men har ej lyckats finna några. Ljud går trots allt före. Kanske har missat några lurar.

Vad har Sweclockers forum för åsikter angående dessa alternativen? Är de helt uppåt väggarna, eller är det något alternativ jag har missat?

Slänger in Backbeat pro som ett alternativ!
Permalänk
Medlem

Har själv sony mdr-1a och tycker om dem mycket, bra komfort, varm ljudbild med mycket bas, isolerar dock inte speciellt mycket, läcker möjligtvis ljud.

Akg y50 är väl on ear så dem är troligtvis mindre och mer portabla, skulle gissa på sämre komfort än dem andra alternativen.

Hade nog valt Sony eller ATH-M40x, har testat ath-m50 och dem var också fina lurar, bra komfort med möjligtvis mer neutral ljudbild än mr-1a.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Pioneer SE-MS7BT-K som CDON har på rea just nu. Riktigt bra (och snygga) lurar till det priset. De är även trådlösa.

Permalänk
Medlem

@Vimm: Kikade på dem och de verkade schyssta! Tyvärr kan man dock inte fälla ihop dem.

Permalänk
Medlem

MDR-1A sitter bra och har neutralt ljud. Använder själv för resan till och från jobbet. Plus är mikrofon så man kan ha samtal. Fungerar ypperligt med DAC också där de ger mycket bra ljud utan massa extra.

Äger även ATH-M50 utan X. Ruskigt bra ljud men sitter åt en del och kan inte ha dessa flera timmar i sträck. Kanske bättre på X eller 40 modellen.

Annars kan jag rekommendera Fidelio X2 som jag har också. Detta går dock inte vika och spelar en del utåt så mest om du är själv eller i en tyst miljö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Avstängd

Rekommenderar XTZ Headphone Divine. BT som funkar bra men går också att köra med medföljande kabel. Väldigt neutralt ljud vilket inte alla gillar förstås, men ska man lyssna på många sorters musik så är det ju inte fel. De är billiga nu också: https://www.fyndborsen.se/horlurar/on-ear/xtz-headphone-divin...

Recensioner:
http://www.ljudochbild.se/test/horlurar/xtz-headphone-divine
http://www.mobil.se/tester/produkttester/test-xtz-headphone-d...

Permalänk
Medlem

@snajk: Tack för tipset! De ser väldigt intressanta ut! Äger du ett par sådana själv?

Permalänk
Avstängd

@Subtrik: Yes. Har haft dom i typ ett och ett halvt år eller så och är väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Bestämde mig att köra på Plantronics Backbeat Pro. Tänkte att det där med aktiv ljuddämning är en ganska bra sak att ha! Tackar för alla tips