då har Google upptäckt ovanlig trafik

Permalänk
Avstängd

då har Google upptäckt ovanlig trafik

Fick upp det här nyligen när jag sökte på Google:

Den här sidan visas när Google upptäcker automatiskt att det skickas begäranden från ditt nätverk som strider mot våra användarvillkor. Blockeringen upphör strax efter det att dessa begäranden inte längre skickas. Under tiden kan du fortsätta att använda våra tjänster genom att lösa ovanstående CAPTCHA.

Den här trafiken kan ha skickats av skadlig programvara, ett plugin-program i webbläsaren eller ett skript som skickar automatiska begäranden. Om du delar nätverksanslutning ber du din administratör om hjälp. Det kan hända att trafiken skickas från en annan dator som använder samma IP-adress. Läs mer

Om du skickar begäranden snabbt eller använder avancerade söktermer som ofta används av robotar, kan det ibland hända att du behöver lösa en CAPTCHA.

Första gången har är med om det under alla mina år med Google. Har inte använt någon TOR eller VPN utan surfar helt "öppet"
Börjar nu Google begränsa från sökning också nu? Annan som varit med om det?

Permalänk
Medlem

Vad sökte du på då

Permalänk
Medlem

Sitter du bakom CGN?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag har fått det några gånger. Samtliga gånger när jag markerat och sökt på text i nya flikar flertalet gånger (50+ kanske) saker i rask takt.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Terrell:

Vad sökte du på då

Typ flik- phpbb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Sitter du bakom CGN?

Vad är det för något?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Jag har fått det några gånger. Samtliga gånger när jag markerat och sökt på text i nya flikar flertalet gånger (50+ kanske) saker i rask takt.

Ingen som resulterat i att Google bannat ditt IP då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Ingen som resulterat i att Google bannat ditt IP då?

Nej, var bara att fylla i captchan och köra vidare.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Vad är det för något?

https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT
Vissa internetleverantörer sätter flera abonnenter bakom samma publika IP-adress för att spara på IP-adresser. Du vet att du sitter bakom CGN om IP-adressen på din routers WAN-interface tillhör blocket 100.64.0.0/10.

Om du sitter bakom CGN kan en persons intensiva googlade göra att alla andra som använder samma publika IP-adress måste fylla i en captcha. Det borde också vara betydligt lättare att slå i Googles "sökningar per tidsenhet"-gräns om man sitter bakom CGN i och med att man får hjälp av flera andra.

Vad jag vet finns det ingen internetleverantör som tvingar CGN, så om du sitter bakom CGN och vill ändra på detta borde det bara vara att kontakta din internetleverantör.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Nej, var bara att fylla i captchan och köra vidare.

Gjorde det men fick inte fortsätta Ähh tur att det finns andra möjligheter. Helst vill jag att Google tappar så mycket det går så de inte blir ensamma härskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT
Vissa internetleverantörer sätter flera abonnenter bakom samma publika IP-adress för att spara på IP-adresser. Du vet att du sitter bakom CGN om IP-adressen på din routers WAN-interface tillhör blocket 100.64.0.0/10.

Om du sitter bakom CGN kan någon annans intensiva googlade göra att alla andra som använder samma publika IP-adress måste fylla i en captcha.

Så mycket vet jag inte. Vi är flera som säkert googlar på kvällen och gjort det i flera år. Först nu är det jag som råkat ut för det. Kanske någon annan i familjen också, vet inte.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag det igen. Utan att ha Googlat särskilt mycket alls. Är dock på jobbet med många anställda...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Nu fick jag det igen. Utan att ha Googlat särskilt mycket alls. Är dock på jobbet med många anställda...

Om inte Google längre kan läsa av en viss trafik från ett, ja publikt IP eller att det finns massor med datorer kopplade samtidigt då börjar man undra.

Eller så borde Google kunna se kanske MAC adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag har fått det några gånger. Samtliga gånger när jag markerat och sökt på text i nya flikar flertalet gånger (50+ kanske) saker i rask takt.

Hänt mig också några gånger.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Detta kanske är Googles lite subtila sätt att trycka på för IPv6

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd

Kommit på varför Google gör så mot oss i Europa. "Gogggle" blev ju tilldömt ett böter på nästan 25 miljarder kr. Kan vara så dom vill straffa oss. Tomten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag har fått det några gånger. Samtliga gånger när jag markerat och sökt på text i nya flikar flertalet gånger (50+ kanske) saker i rask takt.

hände mig också nu för första gången, har sökt på barnvagnstillbehör på precis det sättet de senaste två timmarna haha

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR