Permalänk
Medlem

Tips angående resa inom sverige

Halloj! Det är så att tjejen fyller år nu i början av januari och tänkte överraska henne med att åka bort två nätter på hotell, men vet inte vart ännu..

Vi är bosatta i västerås och kan tänka oss att både ta bilen och tåg, spelar mindre roll. vi båda har en förkärlek till just göteborg och vi både tycker det är oerhört fint på somrarna men undrar hur är det där nere nu under vintern, har hört att det är blåsigt, "skitigt och jobbigt nu på vintertiden då det ligger så pass vid havet? Vet ej om det stämmer eller inte. Vill uppleva riktigt vinter med mycket snö men känns svårt nu för tiden..
Jag jobbar i huddinge så sthlm känns inte lika speciellt längre för min del som det var förut när man aldrig var där.. men vet aldrig då det är i huddinge jag jobbar så kanske känns speciellt ändå centralt?

Jag skulle personligen vilja åka uppåt i landet och uppleva en riktigt vinter på något mysigt ställe, Har alltid velat åka ända upp till kiruna men dessvärre är hon väldigt anti mot det hehe.. så tänkte kanske sundsvall?

Vad skulle ni säga var trevligast att åka till nu i januari, vad finns det att göra i göteborg vid denna årstid? sthlm? sundsvall?
Eller har ni något annat alternativ?
Har väl inte tänkt något speciellt att göra, utan att kanske gå ut och äta, strosa runt lite ute, ha det mysigt generellt.

All tips uppskattas

Permalänk
Medlem

Kanske ishotellet kan vara något? Har däremot ingen aning vad det kostar... men är garanterat en upplevelse ni kan leva länge på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Orbaden kanske kan vara något? Supermysigt hotell/spa. Finns även paket med exempelvis hundspann eller spa behandlingar. Ligger inte långt från Järvsö Zoo heller om sånt är av intresse. Är dessutom tillräckligt långt norrut för att kunna erbjuda äkta vinter Tog dit frugan över påsk och hon älskade det!
www.orbaden.se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Inte så långt att åka, men https://yasuragi.se/paket/
Annars rekomenderar jag arken spa i Göteborg. Ta sig tid att absolut INTE göra nått. Så bokar man kanske teater eller något i den stilen. Äter god mat och tittar på varandra i lugn och ro

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

@Ic3DucK: Hur lång tid kan ni tänka att spendera i bilen? Vill ni ha stad eller landsbygd?

Januari är en "bra" tid att göra dessa saker då hotellpriserna ofta är ganska låga, tittta på tex Letsdeal , man hittar ibland ganska bra erbjudande som gäller i början av året.

Skåning som man är, tänker man kanske lite annorlunda när det gäller weekendresor: Lübeck , tyvärr tar det väl er 6 timmar i bilen för att komma till Trelleborg

Permalänk
Medlem

Det är ju mysigt att åka uppåt i landet såhär i vintertid så att man får riktig vinter. I Stockholm, Göteborg och söderut finns ju alltid risken att det är slask. Kanske skotersafari, hundsläde, längdskidåkning, fjällvandring med spa eller något sådant? Bara några förslag.

Annars kan jag tipsa om glasriket och kosta boda art hotel. Det är riktigt häftigt och en upplevelse, mysigt för par också. Det finns uppvärmd utomhuspool och sånt.

Permalänk
Medlem

Vad har hon emot Kiruna? Är hon rasist?

Såhär års är Norrland enda vettiga resmålet, resten av landet är mer eller mindre eländigt som turistmål åtminstone. Sundsvall kan jag inte säga något om, men Umeå kan jag varmt rekommendera. Härlig pittoresk stad som är stor och liten på samma gång.

särskrivning
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Tällberg vid Siljan i Dalarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ic3DucK:

Halloj! Det är så att tjejen fyller år nu i början av januari och tänkte överraska henne med att åka bort två nätter på hotell, men vet inte vart ännu..

Vi är bosatta i västerås och kan tänka oss att både ta bilen och tåg, spelar mindre roll. vi båda har en förkärlek till just göteborg och vi både tycker det är oerhört fint på somrarna men undrar hur är det där nere nu under vintern, har hört att det är blåsigt, "skitigt och jobbigt nu på vintertiden då det ligger så pass vid havet? Vet ej om det stämmer eller inte. Vill uppleva riktigt vinter med mycket snö men känns svårt nu för tiden..
Jag jobbar i huddinge så sthlm känns inte lika speciellt längre för min del som det var förut när man aldrig var där.. men vet aldrig då det är i huddinge jag jobbar så kanske känns speciellt ändå centralt?

Jag skulle personligen vilja åka uppåt i landet och uppleva en riktigt vinter på något mysigt ställe, Har alltid velat åka ända upp till kiruna men dessvärre är hon väldigt anti mot det hehe.. så tänkte kanske sundsvall?

Vad skulle ni säga var trevligast att åka till nu i januari, vad finns det att göra i göteborg vid denna årstid? sthlm? sundsvall?
Eller har ni något annat alternativ?
Har väl inte tänkt något speciellt att göra, utan att kanske gå ut och äta, strosa runt lite ute, ha det mysigt generellt.

All tips uppskattas

http://www.treehotel.se/se/ kanske kan vara nåt?

Permalänk
Medlem

Kan ni åka ner i mellandagarna har jul på liseberg fortfarande öppet.
Annars vette sjutton om stan är så trevlig just nu, skitväder och det grävs och byggs överallt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Östersund kanske kan vara något, staden ligger ju mitt i Sverige så resan blir inte jättelång. Där finns nog en del vinteraktiviteter i närheten, ifall det är intressant. Storsjöodjuret kanske också dyker upp, om ni har tur.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305