MSI GeForce GTX 1080 Gaming X HDMI 3xDP 8GB

Permalänk
Avstängd

MSI GeForce GTX 1080 Gaming X HDMI 3xDP 8GB

Säljer det andra MSI GeForce GTX 1080 Gaming X kortet som jag tänkte sätta in i tjejens dator. Men nu verkar hon nöjd med macbooken, så hon får ta den

Kortet är lite mer än 3månader gammal. Aldrig överklockat och funkar utan några som helst problem. Stabil och fin i temp.

Kartong, kvitto, garanti finns.
Sätter priset på 4600kr. Först till kvarn och snälla inga brevkompisar utan pengar.

Mer info om kortet
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3711430

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CPU: Intel Core i9-7980XE 2.6GHz 18-Core
Minne : G.Skill Trident Z RGB 64GB (4 x 16GB) DDR4-3200
SSD : 3 x Samsung 960 EVO 500GB M.2-2280 SSD
GPU : 2x Asus GeForce GTX 1080 Ti 11GB POSEIDON
Moderkort : Asus ROG RAMPAGE VI EXTREME EATX LGA2066

Permalänk

Bjuder 4600kr +frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför använda bilder som inte är dina i annonserna?
Ser väldigt misstänksamt ut med tanke på din tidigare posthistorik här på swec.
Just sayin

Länk till artikel med originalbild:
https://wasd.ro/hardware-reviews/3d-vga-cards/msi-geforce-gtx...

Lade till länk för artikeln med "originalbilden"
Visa signatur

: )

Permalänk
Avstängd

@raexxlol: herregud. Har redan sålt ett kort utan några problem. Kom hit och kolla på kortet om du inte tror mig..
Och hur många är det som inte använder sin egna bild i marknaden?

Visa signatur

CPU: Intel Core i9-7980XE 2.6GHz 18-Core
Minne : G.Skill Trident Z RGB 64GB (4 x 16GB) DDR4-3200
SSD : 3 x Samsung 960 EVO 500GB M.2-2280 SSD
GPU : 2x Asus GeForce GTX 1080 Ti 11GB POSEIDON
Moderkort : Asus ROG RAMPAGE VI EXTREME EATX LGA2066

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gabriel95:

Bjuder 4600kr +frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Du blev ju erbjuden det förra kortet utan att svara.. Sitter du och budar utan pengar?

Visa signatur

CPU: Intel Core i9-7980XE 2.6GHz 18-Core
Minne : G.Skill Trident Z RGB 64GB (4 x 16GB) DDR4-3200
SSD : 3 x Samsung 960 EVO 500GB M.2-2280 SSD
GPU : 2x Asus GeForce GTX 1080 Ti 11GB POSEIDON
Moderkort : Asus ROG RAMPAGE VI EXTREME EATX LGA2066

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcbobo:

@raexxlol: herregud. Har redan sålt ett kort utan några problem. Kom hit och kolla på kortet om du inte tror mig..
Och hur många är det som inte använder sin egna bild i marknaden?

I normala fall så lägger man väl ändå upp en "vanlig" produktbild, istället för att ta någon som ser ut att kunna vara från "ditt" bygge.
Samma med annonsen med din macbook.

Om du nu har produkterna, hur svårt ska det vara att ta en bild med tillhörande användarnamn och använda istället för att leta upp bilder på google som ser ut att vara tagna i hemmet?

Visa signatur

: )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raexxlol:

I normala fall så lägger man väl ändå upp en "vanlig" produktbild, istället för att ta någon som ser ut att kunna vara från "ditt" bygge.
Samma med annonsen med din macbook.

Om du nu har produkterna, hur svårt ska det vara att ta en bild med tillhörande användarnamn och använda istället för att leta upp bilder på google som ser ut att vara tagna i hemmet?

Du ska få din bild. Är du intresserad av kortet eller?

Visa signatur

CPU: Intel Core i9-7980XE 2.6GHz 18-Core
Minne : G.Skill Trident Z RGB 64GB (4 x 16GB) DDR4-3200
SSD : 3 x Samsung 960 EVO 500GB M.2-2280 SSD
GPU : 2x Asus GeForce GTX 1080 Ti 11GB POSEIDON
Moderkort : Asus ROG RAMPAGE VI EXTREME EATX LGA2066

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcbobo:

Du ska få din bild. Är du intresserad av kortet eller?

Nejdå, byt ut den i annonsen för eventuella intressenter istället.
Har varit rätt mycket scammande på sweclockers marknad under det senaste året, därav att jag tyckte att dina annonser såg rätt misstänksamma ut

Så sorry om du tog illa upp ^^

Visa signatur

: )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raexxlol:

Nejdå, byt ut den i annonsen för eventuella intressenter istället.
Har varit rätt mycket scammande på sweclockers marknad under det senaste året, därav att jag tyckte att dina annonser såg rätt misstänksamma ut

Så sorry om du tog illa upp ^^

Jag tar inte illa upp. Är bara en lat person. Marknads referenser i mitt namn kommer att komma väldigt snart ska du se

Visa signatur

CPU: Intel Core i9-7980XE 2.6GHz 18-Core
Minne : G.Skill Trident Z RGB 64GB (4 x 16GB) DDR4-3200
SSD : 3 x Samsung 960 EVO 500GB M.2-2280 SSD
GPU : 2x Asus GeForce GTX 1080 Ti 11GB POSEIDON
Moderkort : Asus ROG RAMPAGE VI EXTREME EATX LGA2066

Permalänk

Jag är fortfarande intresserad. Om det var så att jag inte svarade så vet jag faktiskt inte varför, kommer ej ihåg att jag fått något meddelande om det..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag ser nu att jag faktiskt fick ett meddelande. Tydligen så ser man inte meddelanden på mobilversionen..

Permalänk
Medlem

Köpte från säljaren andra annons har ej fått produkten och köpte den tredje.
Efter betalning har jag ej nått han och nu är han avstängd.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Tyvärr detsamma. Vet inte riktigt om det är han men om man söker på numret så är det en kille som heter Alexander Sjöberg i Sundborn. Tråkigt att det ska finnas svin, har köpt lite granna och allt har gått prima tills nu

Permalänk
Medlem

Okej, då var inte jag ensam om denna idiot. Köpte ett grafikkort som aldrig kom...Polisanmäl idioten och för den som vill få tillbaka sina pengar ska anmäla han till tingsrätten. Enda sättet att få tillbaka pengarna... Om man inte vill åka och hälsa på han, det är väl den egentliga rätta sättet 😉

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Köpte också en produkt som jag ej fått. Kommer också att polisanmäla

Permalänk
Medlem

Det vore bra om någon kan ta reda på hans föräldrars telefon nummer, och kanske numret till hans jobb så man kan tala om för hans arbetskamrater och föräldrar vad för person han är.. jag ringer gärna till dem om någon kan ta fram dessa nummer!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Swedbank kommer skicka en varning till honom från mig om att betala samt kommer jag polisanmäla och har skrivit med flue_81 och han har också redan polisanmält. Förhoppningsvis så räcker det med 4 anmälningar för att NÅGOT ska hända från rättsväsendets sida.

Permalänk
Medlem

GÄllande HcBoBO

Han har lurat fler personer. Han lurade mig på en stationär dator... Och har polisanmält honom också. Hur många av er har gjort en polisanmälan?

Permalänk
Medlem

@Edin1984: Har haft kontakt med hans Ex och tydligen vill föräldrarna inte bli indragna i hans skit. Eller orkar inte var hennes ord.

Permalänk
Medlem

@noob85: Jag förstod nästan att dom skulle ta avstånd från honom. Tyvärr har jag sett att han är aktiv fortfarande på Blocket. Jag har anmält honom där men dom från Blocket har inte spärrat hans konto där.

https://m.blocket.se/Dalarna/ASUS_ROG_Strix_GeForce_GTX_1080_...

Han använder sig där av sitt andra namn Erik men har fortfarande samma telefonnummer som han vill att man swishar till honom.

Det bästa vi alla som har blivit lurade skulle kunna göra är att gå ihop och dra honom inför rätta. Det finns något som heter förenklat tvistemål där om man även skulle förlora i tingsrätten så blir det inte dyrare än 2-3 tusen kronor. Inför för att jag kan tänka att vi skulle förlora då alla sparar all kommunikation från den där idioten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob85:

Han har lurat fler personer. Han lurade mig på en stationär dator... Och har polisanmält honom också. Hur många av er har gjort en polisanmälan?

Vi är nu med dig minst 5 personer som har polisanmält honom vad jag vet. Sedan hur många har han lurat via blocket nu vet jag inte..

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

@Edin1984: Vi bör kanske inte anmäla hans konto där, utan försöka få kontakt med honom där och spara mer grund på att detta är något han fortsätter göra. Liksom att någon av våra vänner tar kontakt med han och försöker köpa det grafikkortet, men istället vill möta upp honom och köpa det ifrån honom. Eller någon typ av liknande ide. Eller?

Permalänk
Medlem

@noob85: jag har personligen anmält honom två gånger till blockets ansvariga, tråkigt ifall han lurat ännu mer. Jag vet själv hur jag själv kände mig när han lurade mig och vill gärna inte att det drabbar fler.
Tyvärr har inte blocket agerat än...

Han vågar inte träffas, många har testat och velat träffas med fegisen har ingen anledning att träffas då han inte har någon produkt att sälja.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

@Edin1984: Innan du anmälde honom på blocket tog du någon screenshot på annonsen han la upp?

Permalänk
Medlem

@noob85: tänkte inte på att ta screenshot tyvärr. Ville bara få bort hans annons så han inte lurar ännu mer oskyldigt folk. Nu i efterhand ångrar jag mig att jag inte screenshota annonsen

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flue_81:

Köpte från säljaren andra annons har ej fått produkten och köpte den tredje.
Efter betalning har jag ej nått han och nu är han avstängd.

Skrivet av Ascpek:

Köpte också en produkt som jag ej fått. Kommer också att polisanmäla

Skrivet av Hophoded:

Swedbank kommer skicka en varning till honom från mig om att betala samt kommer jag polisanmäla och har skrivit med flue_81 och han har också redan polisanmält. Förhoppningsvis så räcker det med 4 anmälningar för att NÅGOT ska hända från rättsväsendets sida.

Skrivet av noob85:

@Edin1984: Innan du anmälde honom på blocket tog du någon screenshot på annonsen han la upp?

Hej,

Vill gå ut med en varning. Nu är det så att Alex Erik Sjöberg är i farten igen.
Ikväll har han lagt ut ännu en annons på blocket! Jag postar adressen till hans annons här så om någon känner sig sugen att ta kontakt med honom så är det fritt fram.

https://m.blocket.se/dalarna/Gigabyte_GeForce_GTX_1080_Windfo...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Ja jag har tagit screenshots men jag behöver er hjälp, Polisen är inkopplad och ni kan kontakta
mig om ni vill ha hon som hanterar fallets epost. bara skicka PM det hade varigt mycket uppskattat för hjälper om vi fler.

MVH Henrik

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Han har lagt upp ännu en annons på blocket.
Varna gärna andra för den om.ni kan. Här får ni en länk till den:

https://www.blocket.se/dalarna/Gainward_Phoenix_GTX_1080_8GB_...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Hmm intressant! Pratade med han om gigabyte kortet. Var väldigt trevlig osv. Ha sa att jag hade första tjing då första köparen inte kom och hämtade kortet. Gjorde det väldigt tydligt att jag endast går med på blocketpaketet. Han sa att det gick bra. Så jag skickade mina uppgifter och sedan dess har jag inte hört ett ljud. Har ringt och smsat men han svarar inte. När jag slog upp hans namn så var det exakt samma person ni snackar om. Glad att jag aldrig mer handlar med annat än blocketpaketet/upphämtning. Förskottsbetala ALDRIG!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Tyvärr gick jag på hans annons om gigabyte-kortet. Han verkade så trovärdig och trevlig. Fan vad dum i huvudet man är. Betalade 4200kr. Han är nu polisanmäld men lär aldrig se några pengar.
Så synd att såna personer ska förstöra så mycket. Kommer aldrig lita på någon igen över nätet och jag har gjort säkert 100 affärer över nätet utan problem.

Är det någon som fått tillbaka några pengar från honom eller på nåt annat sätt?

Mvh
Adam