Köra Coffee Lake nu eller vänta?

Permalänk

Köra Coffee Lake nu eller vänta?

Tjena!

Har tänkt att inom sinom tid lägga en bra slant på en snabb Workstation med en i7 8700K samt ett Z370 moderkort. Frågan är om det är bäst att vänta på Intels kommande generation av processorer. Med tanke på de pengar man lägger ut vill jag vara helt säker på att detta är det bästa valet jag kan ta just nu eller om jag bör vänta. Vad sägs, ska man slå till redan nu eller vänta på nästa generation?

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Black TG | Seagate Barracuda 4TB, Samsung 960 Evo 250GB | Corsair Hydro H115i | ASUS Prime Z370-A | be quiet! Straight Power 11 750W | i7 8700K@4.4GHz | Corsair 16GB 2666MHz CL16 Vengeance | MSI RTX 2080 GAMING X TRIO | PS5 SE

Permalänk
Vila i frid

Invänta resultatet av vad som sker efter upptäckten av Intels boo-boo med virtualisering.
https://www.sweclockers.com/nyhet/24981-allvarligt-sakerhetsh...

Permalänk

@swedishcrafter: Du bör absolut vänta på utvecklingen @hasenfrasen skriver om, men i allmänhet: om du behöver en bättre dator därför att din gamla är opraktiskt långsam för det du vill göra, då är "nu" rätt tid att uppgradera. Om du kan stå ut med din gamla burk så kan du gott vänta, men det är ingen idé att vänta på "det bästa" för det kommer nya grejer var och varannan månad som man kan vänta på.

Permalänk
Medlem

Precis som alltid. Behöver du datorn nu? Köp den nu. Kan du vänta? Vänta tills du behöver datorn och köp den då. Det kommer alltid nya saker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hasenfrasen:

Invänta resultatet av vad som sker efter upptäckten av Intels boo-boo med virtualisering.
https://www.sweclockers.com/nyhet/24981-allvarligt-sakerhetsh...

Vad jag läst så rör buggen virtuellt minne, inte virtualisering. Virtuellt minne är något som används i alla moderna OS (åtminstone Windows 95 och uppåt) av alla användare, medan virtualisering främst används av mer avancerade användare (som då också vet att de använder det).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200