Permalänk
Medlem

No signal

Min dator är relativ nu ungefär 1 månad gammal och har funkat fint förens igår fick jag ett problem där det stod no signal på min monitor men allt funkar alla fläktar snurra men monitorer plockar inte upp någon bild. Har testat massor med metoder men inga har funkat och har kollat på yt men de funka inte heller, jag kör med en 144hz skärm med en displayport.

Har en stationär dator

Permalänk
Medlem

Shit så märkligt!!! Fick precis samma idag! Nästan vid samma tid. Jag skulle öppna en filmfil i mitt Win 10 pro. Då hängde sig datorn.
Jag resettade med reset-knappen. Då bootar datorn upp och in i första boot-screen för windows, men hänger sig.
Då resettar jag igen och då kommer jag inte ens till BIOS-bilden.
Nu är det no signal.
Har plockat ut en minnessticka utan framgång d jag trodde det var minnet. Sedan trodde jag det var GFX kortet och pluggade in displayport -kabeln till moderkortet ist. Samma problem.
Då trodde jag det var monitorn och hade failat.

Nu står jag här heeelt utan svar på någonting!!! Måste få igång skrället snarast då det är min arbetsdator!!

Vafan har hänt? Börjar tro det är nått från windows som fuckat upp hela datorn.
Datorn är den i min sig.

Permalänk
Medlem

Har ibland problem med att skärmen visar "no signal", för mig funkar det att dra ut elen till skärmen, vänta 10s, sen starta skärmen (datorn kan vara på under tiden). Vet inte riktigt varför det funkar men kan vara värt att testa.

Permalänk
Medlem

Samma problem

@I Kill: har nästan testat allt o inget har funkat hoppas gärna nån kan hjälpa oss

Permalänk
Medlem

@nikce969: redan testat de men de funkar inte

Permalänk
Skrivet av Nosignal:

Min dator är relativ nu ungefär 1 månad gammal och har funkat fint förens igår fick jag ett problem där det stod no signal på min monitor men allt funkar alla fläktar snurra men monitorer plockar inte upp någon bild. Har testat massor med metoder men inga har funkat och har kollat på yt men de funka inte heller, jag kör med en 144hz skärm med en displayport.

Har en stationär dator

vilka delar är det i datorn..?

har du tillgång till någon annan Stationär dator som du kan testa grafikkortet i ? nån kompis/släkting ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: har en I5 7600k
Gtx 1060 6gb oc asus
8gb ram Vengeance
1tb seagate barracuda
Asus Z270-P Prime moderkort

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: nej tyvärr vet inte nån som kan testa grafikkortet men alla lampor och fläktar snurra fint och ser inget märkligt på grafikkortet

Permalänk
Medlem

Samma här. Verkar inte vara fel på graffekortet. Jag kopplade precis ur det helt. Samt tog ur m/k batteriet och in igen, samt testade då att köra via m/k display porten, men exakt samma. Skärmen är svart och går i standby läge.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nosignal:

Jag tror ärligt det är M$ som fuckat upp våra datorer med nån jävla smyguppdatering! Kan ju inte köra fler uteslutningsmetoder.
Är kopplat ur min primära drive där Win10 är installerat.

Allting verkar fungera, förutom att skiten inte bootar igenom BIOS och ger ut signal till monitor-helvetet.

Permalänk
Skrivet av Nosignal:

@Grönahunden: nej tyvärr vet inte nån som kan testa grafikkortet men alla lampor och fläktar snurra fint och ser inget märkligt på grafikkortet

Skrivet av I Kill:

Samma här. Verkar inte vara fel på graffekortet. Jag kopplade precis ur det helt. Samt tog ur m/k batteriet och in igen, samt testade då att köra via m/k display porten, men exakt samma. Skärmen är svart och går i standby läge.

att fläktar snurrar eller leds lyser säger inte så mycket.
det finns en tråd här på swec med lista på användare vart dom bor och om man behöver hjälp med montering av datorer..
kolla om man kan ta med grafikkortet till nån som bor i närheten.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: kan man inte lösa det på ett annat sätt

Permalänk
Medlem

Jag slutar ofta med 7F koden.

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: har precis testat moderkortets grafikkort och de funkade inte så tror inte den är fel på mina delar eftersom alla är nya typ

Permalänk
Medlem

Kan våra m/k bara lagt av sådär på en dag? Mitt Hero VIII är ca 1.5 år gammalt nu.

Provade uppdatera BIOS oxå med USB sticka och flash-knappen. Den blinkade i max 2 sekunder. Definitivt inte i flera minuter som folk påstår att det ska ta.

Permalänk
Skrivet av Nosignal:

@Grönahunden: har precis testat moderkortets grafikkort och de funkade inte så tror inte den är fel på mina delar eftersom alla är nya typ

nya delar betyder ju inte att delen inte kan vara DOA/RMA.
hade allt fungerat så skulle du väl inte fått en svartskärm (No signal)
hur vet du att nätagget fungerar ? fläktar & leds säger ingenting,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: vet iallafall att grafikkortet funkar men tror de är fel på moderkortet eftersom att moderkortets grafikkort inte funkar och har testat hdmi,dp mm så har testat flera kablar

Permalänk
Inaktiv

Skulle öppnat datorn och noga kollat allt. Dra ut och koppla in alt igen.
Se också till så allt sitter som det ska och kontakter ser normala ut..
Skulle prova starta med enbart en ramsticka.
Clear cmos. Hur länge hade du batteriet lossat? Om några sekunder är det för lite, prova en minut.
Skulle även kontrollera kablage till grafikkort, lossa och trycka tillbaka själva kortet.
Om inget hjälper skulle jag börja misstänka defekt hårdvara, nätdel i första hand.
Hade själv ett sådant fel som helt plötsligt gav 'No signal' och det visade sig att en av Pci-e kontakterna satt löst på grafikkortet..

Permalänk
Skrivet av Nosignal:

@Grönahunden: vet iallafall att grafikkortet funkar men tror de är fel på moderkortet eftersom att moderkortets grafikkort inte funkar och har testat hdmi,dp mm så har testat flera kablar

så du har testat Gtx 1060 i en annan dator?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Nosignal:

använd det nätagget i den dator kopplat till din dator.. (du behöver inte ta ut ditt nätagg byt bara 24+8pin kablarna & sata, PCI-e,)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Mitt problem blev hittat. Enligt en snubbe på Inet var CPUn totalt död. Inte konstigt man inte fick bild. Fick bli en ny 7700k. Så nu är man upp and running! Hoppas du hittar ditt fel Nosignal.