Funderingar på hur man tjänar pengar på bitcoins ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Men vad är en bra insättning som start summa 300kr eller 10000kr ? Förstår ni hur jag menar vad är rekommenderad summa. Vad tycker ni ? Om jag skall investera hos Avanza.

Hur långt är ett snöre? För vissa så är 10 000 kr en summa som de kan lägga på nöjen varje månad och för andra så har de kanske sparat ihop till 10 000 kr efter att ha sparat i två år. Du måste utgå från din egen situation och inte investera mer än vad du har råd att förlora.

Permalänk
Medlem

@forcevision:
Beroende på courtage, som är avgiften för varje order du placerar.

Du hittar det på https://www.avanza.se/mina-sidor/min-profil/courtageklasser.h...

För små summer, så väljer du start courtage.
Du måste tänka dig gott om om du har råd att förlora pengarna.

Du måste också tänka på vilket konto du använder för att köpa värdepapper från.

Vanligt aktie / fond konto ger 30% vinstskatt. Detta måste du deklarera själv.
En isk konto schablonbeskattas, jag tror att det ligger på 0,49% just nu.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Det verkar ju gå ganska så positivt för de digitalavalutorna. Känner en som investerade några tiotusentalskronor som på en vecka mer än dubblerade i värde.

Men den stora frågan är väl hur lätt det är att faktiskt att sälja dom? Går det faktiskt att få sålt dom för det höga priset lätt om man nu har en ganska så stor summa. Och hur jobbig är inte transaktionsavgifter om man behöver sälja lite till många olika privatpersoner?

Permalänk

Vill du börja utan så mycket krångel som möjligt så handlar du nog bäst med certifikat (XBT) på ett ISK konto hos Avanza eller Nordnet. Jag föredrar personligen Avanza.

Kom ihåg att detta inte är "riktiga" kryptovalutor utan ett certifikat baserat på bitcoins eller ethereums kurs/värde. Är du bara ute att spekulera i valutorna och förhoppningsvis tjäna pengar spelar inte det någon roll, mer än att handeln begränsas till börsens öppettider medans "riktig bitcoin" handlas dygnet runt då.

Läs mer om det här: https://www.avanza.se/kundservice/kundservice/fragor-svar/han...

På Avanza läggs du automatiskt på lägsta courtagenivån vilket du kan läsa mer om där.

Efter du har satt in pengar på ditt ISK konto är det Bitcoin XBT eller Ethererum XBT du ska titta på, och förhoppningsvis köpa. Och där gäller förstås principen "köp det billigare än du säljer det för" för att så småningom tjäna pengar. Logiskt nog Kryptovalutor är dock väldigt volatila och stort sett helt baserade på spekulationer vilket gör att de "rör på sig" mycket.

På den nivå jag ligger på ligger courtagen för XBT'erna 19 kr så det gäller att ligga på halv OK summor för att många köp och sälj ska löna sig. 300 kr är alltså i underkant. Lägg på en 0'a till en början kanske? Eller så köper du dig in nu och låter det ligga där och puttra medans du hoppas på det bästa.

Jag är dock ingen expert och själv ny på det här, men det är så här jag gjort i alla fall.

Lycka till!

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Har du en vanlig buffert och dessa pengar du vill investera är extra pengar som det inte gör något om de försvinner helt?

Risken är att just det händer, att du investerar, sedan kommer ett uttalande så som Sydkorea gjorde och vips så sjunker värdet och är det riktigt illa kan du hamna på noll.
Särskilt om man är nybörjare kan man bli jätteorolig när pengarna sjunker rejält och kanske ta ut med förlust istället för att vänta in en ökning. Ibland kommer tyvärr inte denna ökning utan den fortsätter ner.

Avanza har bra information kring aktier på hemsidan, läs det och försök att lära sig vad alla begrepp är. Men är det dina enda sparpengar skulle jag inte sätta dem på kryto eller aktier, har du råd med en plötslig utgift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Detta är inte aktier. Detta är en helt ny bransch och du kan inte basera den på tidigare silver/Tulpan-vändor osv.
Finns alltid en risk, men ska vi gå statistiskt så finns det inte det.

En helt ny bransch? Njae, branchen i sig kanske är ny, men handeln kring den är inte något nytt.

http://ekonomihandboken.se/finanskrisen/vad-ar-en-spekulation...

Det handlar endast om spekulationer. Har funnits ett bra tag, och vi har sett stora fall på "säkara" investeringar många gånger tidigare.

Säger inte att man inte ska spela spelet, säger bara att man inte ska utgå från att det går att göra en vinst. Visst, chansen är god, men den är _INTE_ garanterad. Allt jag vill få fram

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av n3crosis:

Har du en vanlig buffert och dessa pengar du vill investera är extra pengar som det inte gör något om de försvinner helt?

Risken är att just det händer, att du investerar, sedan kommer ett uttalande så som Sydkorea gjorde och vips så sjunker värdet och är det riktigt illa kan du hamna på noll.
Särskilt om man är nybörjare kan man bli jätteorolig när pengarna sjunker rejält och kanske ta ut med förlust istället för att vänta in en ökning. Ibland kommer tyvärr inte denna ökning utan den fortsätter ner.

Avanza har bra information kring aktier på hemsidan, läs det och försök att lära sig vad alla begrepp är. Men är det dina enda sparpengar skulle jag inte sätta dem på kryto eller aktier, har du råd med en plötslig utgift?

Ja den nyheten slog hårt, även fast den snabbt "motbevisades" som halvsann och borderline FUD. Och det är ju just det som är risken och det svåra med just kryptovalutor just nu. Det minsta lilla får det att svänga fort.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semireject:

Vill du börja utan så mycket krångel som möjligt så handlar du nog bäst med certifikat (XBT) på ett ISK konto hos Avanza eller Nordnet. Jag föredrar personligen Avanza.

Kom ihåg att detta inte är "riktiga" kryptovalutor utan ett certifikat baserat på bitcoins eller ethereums kurs/värde. Är du bara ute att spekulera i valutorna och förhoppningsvis tjäna pengar spelar inte det någon roll, mer än att handeln begränsas till börsens öppettider medans "riktig bitcoin" handlas dygnet runt då.

Läs mer om det här: https://www.avanza.se/kundservice/kundservice/fragor-svar/han...

På Avanza läggs du automatiskt på lägsta courtagenivån vilket du kan läsa mer om där.

Efter du har satt in pengar på ditt ISK konto är det Bitcoin XBT eller Ethererum XBT du ska titta på, och förhoppningsvis köpa. Och där gäller förstås principen "köp det billigare än du säljer det för" för att så småningom tjäna pengar. Logiskt nog Kryptovalutor är dock väldigt volatila och stort sett helt baserade på spekulationer vilket gör att de "rör på sig" mycket.

På den nivå jag ligger på ligger courtagen för XBT'erna 19 kr så det gäller att ligga på halv OK summor för att många köp och sälj ska löna sig. 300 kr är alltså i underkant. Lägg på en 0'a till en början kanske? Eller så köper du dig in nu och låter det ligga där och puttra medans du hoppas på det bästa.

Jag är dock ingen expert och själv ny på det här, men det är så här jag gjort i alla fall.

Lycka till!

Bra info här.
Man måste tänka på också att certifikaten kan handlas bara när börsen är öppen, dvs 09.00 - 17.30 tror jag.
Så om värdet börjar ändras kraftigt på kvällen, så har du ingen möjligheter att vara med på det. Eller dra dig ut, om det skulle börja falla.

Du kan bara ha det lägsta courtaget start, dom du inte har mer än 50 000 kr i tillgånger på avanza.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

En helt ny bransch? Njae, branchen i sig kanske är ny, men handeln kring den är inte något nytt.

http://ekonomihandboken.se/finanskrisen/vad-ar-en-spekulation...

Det handlar endast om spekulationer. Har funnits ett bra tag, och vi har sett stora fall på "säkara" investeringar många gånger tidigare.

Säger inte att man inte ska spela spelet, säger bara att man inte ska utgå från att det går att göra en vinst. Visst, chansen är god, men den är _INTE_ garanterad. Allt jag vill få fram

Anonyma transaktioner är dödssäkert. Oavsett förbud osv så kommer det A-L-L-T-I-D finnas en viktig roll, för låsta länder som Kina, Venezuela, Saudi Arabien, droghandel, vapen, utlandsbetalningar, m.m.

NAV/Monero är det säkraste i branschen just nu.

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Bra info här.
Man måste tänka på också att certifikaten kan handlas bara när börsen är öppen, dvs 09.00 - 17.30 tror jag.
Så om värdet börjar ändras kraftigt på kvällen, så har du ingen möjligheter att vara med på det. Eller dra dig ut, om det skulle börja falla.

Du kan bara ha det lägsta courtaget start, dom du inte har mer än 50 000 kr i tillgånger på avanza.

Vilket också är den största nackdelen. Mycket kan hända när börsen är stängd vilket gör att man inte kan parera vissa svängningar lika bra, om ens alls. Nattens svängning är ett bra exempel på det. Nyheten om att Sydkorea skulle förbjuda kryptovalutor slog hårt, även om den visades vara mer eller mindre FUD, vilket gjorde att min säljorder jag lade inte gick igenom. Alltså hann jag inte parera även om jag "var med på tåget". Nu var det inget superkrasch i sig kanske, men ändå tråkigt.

Detta är förstås en risk (utöver alla andra risker) värd att tänka på när det gäller certifikat på något så pass volatilt som kryptovalutor.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semireject:

Ja den nyheten slog hårt, även fast den snabbt "motbevisades" som halvsann och borderline FUD. Och det är ju just det som är risken och det svåra med just kryptovalutor just nu. Det minsta lilla får det att svänga fort.

Ja den är extremt lättpåverkad. När de skett hack eller som nu. Nu är inte beslutet taget än men det lutar mot att det kan bli ett förbud av något slag.
Störst nackdelen när det gäller BC är just hur oroligt marknaden reagerar vid varje uttalande och iom den enormt svängande kursen är det svårt för butiker att använda den som betalningsmedel. Både för oss kunder och företaget. Sedan denna transaktionsavgift...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Statistiskt (9 år).

Branschen är den första och enda i sitt slag.

Lyssna på någon som vet

Citat:

”När det kommer till kryptovalutor, rent generellt, kan jag med nästintill säkerhet säga att de kommer få ett olyckligt slut”, säger Buffet i en intervjun.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Lyssna på någon som vet

Haha, kul att du citerar just han. Diskuterade ang honom igår med hela mitt crypto-team.

Han inleder med, "Nu har jag inte så koll på denna bransch, men jag kan säga att jag nästan är säker på att den kommer sluta dåligt"

Ska du citera får du citera hela.

Den personen har hållit på med aktier i 65 år och lyckades bli rik på Coca cola. "Världens bästa investerare" men har ändå ingen koll på Kryptovalutor. Det säger allt.

Han har prickat rätt och haft röta, förvånar mig inte om det sitter anställda proffs att hantera alla hans tillgångar.

Han är ingen superhuman och har absolut ingen koll på kryptovalutor.

Vem tror du vet bäst, 10 personer som sitter 6-8 timmar per dygn med högsta utbildningar i civilingenjörer på KTH, programmerare osv sedan lång tid tillbaka, eller Warren Buffett, en trött gammal gubbe som bor i en medelklass-villa och hållit på i 65 år.

Jag tror inte på Warren öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Haha, kul att du citerar just han. Diskuterade ang honom igår med hela mitt crypto-team.

Han inleder med, "Nu har jag inte så koll på denna bransch, men jag kan säga att jag nästan är säker på att den kommer sluta dåligt"

Ska du citera får du citera hela.

Den personen har hållit på med aktier i 65 år och lyckades bli rik på Coca cola. "Världens bästa investerare" men har ändå ingen koll på Kryptovalutor. Det säger allt.

Han har prickat rätt och haft röta, förvånar mig inte om det sitter anställda proffs att hantera alla hans tillgångar.

Han är ingen superhuman och har absolut ingen koll på kryptovalutor.

Vem tror du vet bäst, 10 personer som sitter 6-8 timmar per dygn med högsta utbildningar i civilingenjörer på KTH, programmerare osv sedan lång tid tillbaka, eller Warren Buffett, en trött gammal gubbe som bor i en medelklass-villa och hållit på i 65 år.

Jag tror inte på Warren öht.

I det här fallet väger erfarenheten oerhört mycket tyngre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Vem tror du vet bäst, 10 personer som sitter 6-8 timmar per dygn med högsta utbildningar i civilingenjörer på KTH, programmerare osv sedan lång tid tillbaka, eller Warren Buffett, en trött gammal gubbe som bor i en medelklass-villa och hållit på i 65 år.

Jag tror mer på Warren Buffet, inget snack om saken. Det är ju dock roligt att du har sådant förtroende för civilingenjörer, det värmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Men den stora frågan är väl hur lätt det är att faktiskt att sälja dom? Går det faktiskt att få sålt dom för det höga priset lätt om man nu har en ganska så stor summa. Och hur jobbig är inte transaktionsavgifter om man behöver sälja lite till många olika privatpersoner?

Det är fullt möjligt att investera i BTC och sälja för fiat på bankkontot utan att ha en enda BTC-transaktion. Gäller även om du gräver andra coins och konverterar till BTC.

Skrivet av Kaine_Uro:

I det här fallet väger erfarenheten oerhört mycket tyngre.

Tyngre emot, ja, inte för. Buffet är en expert på det som varit. Han är expert på gårdagen. Backar vi lite i tiden och du vill göra något nytt, typ sol och vindkraft och du frågar rådande kolkraftverk-experter, de kommer säga bestämt att det är omöjligt. Absolut inte-en-chans, inte-ens-i-ens-vildaste-fantasi-möjligt. Vi kan inte titta på gårdagen för att avgöra morgondagen. Vi vet inte vad morgondagen innehåller. Har du varje dag du gått till jobbet fått grön gubbe direkt vid på arbetsplatsens gata, kommer du få grön gubbe på nästa arbetsplats gata varje dag? Igår var igår, imorgon är imorgon. BTC kan gå upp, den kan krasha. Ingen vet.

Plus att jag måste hålla med lite gällande Buffet, jag har respekt för vad han åstadkommit och det han är duktig på, och jag gillar att han är ödmjuk gällande som IT-kompetens men han har så fel när det kommer till just teknikindustrin. Jag antar det är därför han håller sig från att investera där. Min tumregel är att om han säger något om teknik går jag på motsatsen. Nu har jag inte följt allt han sagt, men allt jag hört han säga har varit fel 100% av gångerna. Bara tid kan visa om han har fel gällande BTC.

Permalänk

Tror jag skall starta ett konto hos avanza och prova lyckan med ett certifikat. Vet att dom har olika konton. tar avanza någon avgift på ev vinst och att man har ett konto ? Såg att årligen för att ha ett certifikat är den 2,9%

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

I det här fallet väger erfarenheten oerhört mycket tyngre.

Skrivet av videopac:

Jag tror mer på Warren Buffet, inget snack om saken. Det är ju dock roligt att du har sådant förtroende för civilingenjörer, det värmer

Han har ju ingen erfarenhet, vilket han nämner.

In terms of cryptocurrencies, generally, I can say almost with certainty that they will come to a bad ending,” Buffett said on CNBC, noting that he didn’t understand Bitcoin and other blockchain-based digital assets. “Now, when it happens or how, or anything else, I don’t know.

Snacka om att förlita sig blint på ett namn och inte Ämnet i sig.

Det med civilinjenjörer får du klappa dig hårt på bröstet Nej men var bara ett litet underlag på att det inte är kalle på Inferno Online som spelar CS och köpt in sig på Bitcoin/Ethereum tidigt.

Det är en ny bransch, och folk som lägger ner mycket tid, har mycket information och kunskap om saken. Warren Buffett vet som sagt inte ens vad en Blockkedja är och kan således inte uttala sig.

Det är som att ett Schackproffs uttalar sig om Real Madrid mot Celta Vigo då han har 65 års erfarenhet av "sport".

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Avanza är en tjänst där du köper/säljer aktier/fonder etc.
Med ett isk-konto så schablonskattas det du säljer och därför behöver du inte deklarera det själv, det sköter Avanza åt dig.

Sifforna han pratar om är kursen. Du köper billigt och säljer när det är dyrt.

Jag själv har köpt Ethereum då jag tycker det finns mer att tjäna där för tillfället. Än så länge, på ca 2 månader har jag gått upp 25%. Småpengar än så avvaktar ett tag tills det växt upp sig lite mer.

Har ni inget bättre att bidra med kan ni lika gärna hålla er borta.

Att börja handla med något så volatilt som krypto när man inte förstår någon av grundprinciperna är ett recept för katastrof. Deras tips gör att han iaf inte bränner allt han har på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Att börja handla med något så volatilt som krypto när man inte förstår någon av grundprinciperna är ett recept för katastrof. Deras tips gör att han iaf inte bränner allt han har på en gång.

Man måste misslyckas för att lära sig. Frågan är bara hur mycket han är villig att förlora.
Sen säger jag inte att köpa certifikat från Avanza är just det "misslyckandet". Än så länge har jag bara gått plus, även fast det är lite dips här och var. Rent generellt går värdet på t.ex ETH uppåt ganska stadigt.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Han har ju ingen erfarenhet, vilket han nämner.

In terms of cryptocurrencies, generally, I can say almost with certainty that they will come to a bad ending,” Buffett said on CNBC, noting that he didn’t understand Bitcoin and other blockchain-based digital assets. “Now, when it happens or how, or anything else, I don’t know.

Snacka om att förlita sig blint på ett namn och inte Ämnet i sig.

Det med civilinjenjörer får du klappa dig hårt på bröstet Nej men var bara ett litet underlag på att det inte är kalle på Inferno Online som spelar CS och köpt in sig på Bitcoin/Ethereum tidigt.

Det är en ny bransch, och folk som lägger ner mycket tid, har mycket information och kunskap om saken. Warren Buffett vet som sagt inte ens vad en Blockkedja är och kan således inte uttala sig.

Det är som att ett Schackproffs uttalar sig om Real Madrid mot Celta Vigo då han har 65 års erfarenhet av "sport".

Tja, vad skall man säga? Var och en blir väl lycklig på sin egen tro. Det spelar ingen roll hur mycket kunskap ett fåtal har om inte marknaden tar till sig den nya företeelsen. Så, en gissning är att Warren har en känsla för marknaden och branschen och inser att oavsett de tekniska detaljerna så kommer de traditionella valuta- och värdepappermarknaderna inte att "köpa" kryptovalutorna.

Men, framtiden får utvisa!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Tja, vad skall man säga? Var och en blir väl lycklig på sin egen tro. Det spelar ingen roll hur mycket kunskap ett fåtal har om inte marknaden tar till sig den nya företeelsen. Så, en gissning är att Warren har en känsla för marknaden och branschen och inser att oavsett de tekniska detaljerna så kommer de traditionella valuta- och värdepappermarknaderna inte att "köpa" kryptovalutorna.

Men, framtiden får utvisa!

Om jag inte misstar mig så är koreanska marknadsvärde på Crypto värt mer än 2x deras motsvarighet till NASDAQ.

Binance exchange har cirka 240.000 nya användare i timman.

You do the Math

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Jag tror mer på Warren Buffet

Warren investerar inte i någon bransch han inte förstår sig på, är alla IT bolag som han vägrade investera i de senaste 20 åren totala misslyckande också eller?

Han har gjort sina pengar på att investera i bolag där han svart på vitt sett att företaget är undervärderat utifrån informationen han haft tillgång till. Han är framför allt känd för just sin förmåga att identifiera såna bolag.

Permalänk

Kollade lite på Binance hemsida och förstår att det är en börs för kryptovaluta eller ?
Binance måste man ha en e-plånbok för att kunna handla dom olika kryptovalutorna där eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Kollade lite på Binance hemsida och förstår att det är en börs för kryptovaluta eller ?
Binance måste man ha en e-plånbok för att kunna handla dom olika kryptovalutorna där eller?

Skaffa verifierat konto (följ instruktionerna) här:

https://www.coinbase.com

här:

https://www.gdax.com

och här:

www.kucoin.com/

På coinbase kan du köpa bitcoin, etherum, bitcon cash och Litecoin med Euro. Du kopplar kort eller bankkonto. Du kan sedan föra över den valuta du köpt till gdax som är Coinbase egen börs där du kan handla med ovanstående cryptos. Om du vill investera i lite mer spännande och nyskapande cryptos köper du litecoins (för snabb överföring och låg transferavgift) och för över till kucoin. Där kan du köpa btc för dina litecoins som du sedan köper andra cryptos för. Ett tips är att du tittar på gdax tutorials om hur tradingfönstret funkar innan du sätter igång, kucoin har ett liknande fönster.

Ett annat tips är att inte köpa någon crypto just nu utan vänta lite tills det har bottnat ur, då alla cryptos faller ganska hårt just nu.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av wounds:

Skaffa verifierat konto (följ instruktionerna) här:

https://www.coinbase.com

här:

https://www.gdax.com

och här:

www.kucoin.com/

På coinbase kan du köpa bitcoin, etherum, bitcon cash och Litecoin med Euro. Du kopplar kort eller bankkonto. Du kan sedan föra över den valuta du köpt till gdax som är Coinbase egen börs där du kan handla med ovanstående cryptos. Om du vill investera i lite mer spännande och nyskapande cryptos köper du litecoins (för snabb överföring och låg transferavgift) och för över till kucoin. Där kan du köpa btc för dina litecoins som du sedan köper andra cryptos för. Ett tips är att du tittar på gdax tutorials om hur tradingfönstret funkar innan du sätter igång, kucoin har ett liknande fönster.

Ett annat tips är att inte köpa någon crypto just nu utan vänta lite tills det har bottnat ur, då alla cryptos faller ganska hårt just nu.

Tackar skall kolla på dessa, och också hört att Litecoins skall jag hålla lite koll på

Permalänk
Skrivet av wounds:

Skaffa verifierat konto (följ instruktionerna) här:

https://www.coinbase.com

här:

https://www.gdax.com

och här:

www.kucoin.com/

På coinbase kan du köpa bitcoin, etherum, bitcon cash och Litecoin med Euro. Du kopplar kort eller bankkonto. Du kan sedan föra över den valuta du köpt till gdax som är Coinbase egen börs där du kan handla med ovanstående cryptos. Om du vill investera i lite mer spännande och nyskapande cryptos köper du litecoins (för snabb överföring och låg transferavgift) och för över till kucoin. Där kan du köpa btc för dina litecoins som du sedan köper andra cryptos för. Ett tips är att du tittar på gdax tutorials om hur tradingfönstret funkar innan du sätter igång, kucoin har ett liknande fönster.

Ett annat tips är att inte köpa någon crypto just nu utan vänta lite tills det har bottnat ur, då alla cryptos faller ganska hårt just nu.

Men vid ev vinst när man säljer vart hamnar pengarna då ? Kan man få in dom på sitt paypalkonto ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Men vid ev vinst när man säljer vart hamnar pengarna då ? Kan man få in dom på sitt paypalkonto ?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du vill göra det till så låg kostnad som möjligt så skaffar du ett konto här: https://www.revolut.com/se/ från den banken kan du föra över till ditt vanliga konto. Börja med att sälja btc för eur hos coinbase, för över till gdax och sedan från gdax till revolut och till sist till din svenska bank.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av wounds:

Om du vill göra det till så låg kostnad som möjligt så skaffar du ett konto här: https://www.revolut.com/se/ från den banken kan du föra över till ditt vanliga konto. Börja med att sälja btc för eur hos coinbase, för över till gdax och sedan från gdax till revolut och till sist till din svenska bank.

Det är la billigare att använda internationella överföringar och skicka euro direkt till börsen istället för att gå genom en extratjänst?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Börjar du odla säd är chansen större att tjäna pengar