Permalänk
Medlem

Nytt headset

Hej, ska köpa nytt headset snart och jag har tittat på steelseries arctis 7 eftersom den har en bra mikrofon. Men vill gärna ha lite hjälp så Kom med förslag på headset med 7.1 och bra mic.

Permalänk
Medlem

@La11arn
Är trådlöst också ett krav?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

@La11arn
Är trådlöst också ett krav?

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Budget?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Max 2000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

AKG K702 + ModMic

Permalänk
Medlem

Inget trådlöst headset har särskilt bra ljud på mikrofonen eftersom det är begränsad bandbredd. Du vill ha 7.1 ljud, men det är ju bara virtuellt eftersom det bara finns två element i nästan alla headsets. Det är något som jag personligen inte skulle rekommendera eftersom det låter skit till allt utom spel, och man hör vilket håll ljud kommer ifrån med vanlig stereo också

HyperX cloud Alpha eller Sennheiser game one/zero skulle jag nog rekommendera, då får du myycket bättre mic än med ett trådlöst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Inget trådlöst headset har särskilt bra ljud på mikrofonen eftersom det är begränsad bandbredd. Du vill ha 7.1 ljud, men det är ju bara virtuellt eftersom det bara finns två element i nästan alla headsets. Det är något som jag personligen inte skulle rekommendera eftersom det låter skit till allt utom spel, och man hör vilket håll ljud kommer ifrån med vanlig stereo också

HyperX cloud Alpha eller Sennheiser game one/zero skulle jag nog rekommendera, då får du myycket bättre mic än med ett trådlöst!

okej, just nu har jag ett hyperx cloud 2 men mikrofonen är ju riktigt jävla bajs, plus att dem har börjat läcka men alpha kasnke är bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av La11arn:

okej, just nu har jag ett hyperx cloud 2 men mikrofonen är ju riktigt jävla bajs, plus att dem har börjat läcka men alpha kasnke är bättre?

Om mikrofonen är så dålig så har du nog något fel, lyssna på youtube och jämför, tycker inte alls den är så dålig hur menar du att dom har börjat läcka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

AKG K702 + ModMic

Listen to the man.
Jag har Astro A50. Bortimot top of the shelf när det gäller gaming headset. Trådlöst, 7.1. bla bla bla. Bullshit.

Körde senaste veckan med et par Beyerdynamic custom one pro, och skillnaden i detaljerna man hör i t.ex PUBG eller Rainbow 6, där ljudet är jätteviktigt del av spelet. Och skillnaden är enorm. Så nu kör jag permanent med studio hörlurar, snart åker Astro 50 på tradera. Tack och hejdå.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Om mikrofonen är så dålig så har du nog något fel, lyssna på youtube och jämför, tycker inte alls den är så dålig hur menar du att dom har börjat läcka?

Kanske är det något fel på min mikrofon men många som jag sitter i discord med säger att den är låg och jag har testat att höja den.
Ljudet i headsetet åker ut och så tar mikrofonen upp de så alla andra hör mitt ljud

Permalänk
Medlem

Alla steelseries headset jag testat/hört så är mikrofonen riktigt jävla kass.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC 373d. Brutalt sköna, over-ear konstruktion som är akustiskt öppna.
Emulerat 7.1 med eget ljudkort samt riktad mic som inte plockar upp ljud från grannen.
Volymkontroll på högra sidan av headset och micken stängs av genom att fälla upp den.
Otroligt nöjd med dessa!

Permalänk
Medlem

Kan inte rekommendera Logitech G933 till priset dom säljs för. Mycket småsaker man stör sig på så som: låg volym (får nästan skruva upp på max), känslig mot betongväggar och att dom trycker lite för hårt så man får hörluremärken direkt vid håret (något jag stör mig på).

Permalänk
Medlem

Styr undan logitech och astro, det är det jag kan säga.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

AKG K702 + ModMic

Jag röstar på någon sån här lösning. Dedikerade hörlurar för ljud, gärna Audio Technica, Sennheiser eller AKG + Modmic. Bästa av 2 världar, men blir såklart 2 kablar.

Vill man ha en smidig lösning så tycker jag Sennheisers gaming inriktade hörlurar är helt OK. Dock har jag 2 vänner med HyperX Cloud II och deras mickar låter väldigt bra för priset, finns ju en risk att det är ditt ljudkort på moderkortet som är boven? Ladda ner senaste drivrutinerna och prata i t.ex. Audacity och lyssna.

Permalänk
Medlem

Steelseries och bra mic har jag aldrig förr hört nämnas i samma mening.

Cloud 2 har helt OK mic, fungerar det inte bra så lär det vara något fel hos dig, antingen micen eller någon annan hårdvara.

Då finns risken att felet följer med till ditt nya headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av La11arn:

okej, just nu har jag ett hyperx cloud 2 men mikrofonen är ju riktigt jävla bajs, plus att dem har börjat läcka men alpha kasnke är bättre?

jag har testat alpha ljudet är helt ok och mikrofonen också men dom är lika sköna som att ha 2 tegelstenar fasttejpade på skallen.

jag rekommenderar sennheiser game one.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av La11arn:

Max 2000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Se svar nedanför. För den budgeten så är 373D le bäst.

Skrivet av jooha:

Sennheiser PC 373d. Brutalt sköna, over-ear konstruktion som är akustiskt öppna.
Emulerat 7.1 med eget ljudkort samt riktad mic som inte plockar upp ljud från grannen.
Volymkontroll på högra sidan av headset och micken stängs av genom att fälla upp den.
Otroligt nöjd med dessa!

https://www.maxgaming.se/tradbundna-headset-1/pc-373d-high-en...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med mina Philips Fidelio X2 & V-moda BoomPro. Bra klar ljudsignatur med god detaljrikedom i lurarna. Basen är också bra trots att lurarna är öppna. Se dock till att du har ett ljudkort/DAC som presterar i nivå med de lurar du väljer

Nästan allt som heter "Super Badass RGB Gaming X Ultimate Killer 7.1 Surround" eller marknadsförs som "Japan made, 99,99999% oxygen free, leprichaun gold plug, twisted nanofluxed rhodium impeller transatlantic wire (Licked by Unicorns)" har ett fett prispåslag. Försök hitta något där emellan. xD

tl;dr
Satsa på Studio/audiofil-lurar i ca 1000-1500:- klassen och en Modmic/BoomPro. Totalt ca 2000:-

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag ser inget fel med dem, och är ganska säker på att de spöar skiten ur allt vad logitech, razer, steelseries etc har att erbjuda i samma prisläge. Annars är ju ljudprylar ganska subjektiva... så du och jag kanske inte gillar samma sak. Jag skulle rekommendera dig att läsa lite på tex headfi.org och bilda dig en uppfattning om hur du gillar ditt ljud. Låt bara inte folk övertala dig att du behöver spendera massor med tusenlappar för att få bra ljud.

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |