PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zippeer:

@xdavvex

Eller om man kör W10 så win + tab > Öppna ett nytt skrivbord > aktivitetshanterare > Avsluta Pubg

Tack för tipset... har hänt några gånger på sistone att man fått reboota

Permalänk
Medlem

Måste ju skriva att, för min del så har inlärningströskeln på PUBG varit så mycket högre än t e x Battlefield serien.

Battlefield upplevde jag roligare ibörjan, men tröttnade sakta men säkert... (Jo, jag har spelat alla)

PUBG upplevde jag segt och tråkigt i början, men ju mer jag spelar, desto roligare o mer spännande blir det!

Hatade "cirkel systemet" innan, nu älskar jag det

Att vara vara "dom sista tio" i liten cirkel, och att vänta på att någon tabbar sig är väldigt speciellt.

"Lås alltid dörren bakom er"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Tack för tipset... har hänt några gånger på sistone att man fått reboota

Händer alltför ofta för mig, och av någon anledning kan jag inte avsluta spelet öht från aktivitetshanteraren. Tankade hem Process Explorer (https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/proce...) och via det kan jag iaf avsluta processen. Man slipper iaf boota om datorn stup i kvarten och kommer in snabbare i gamet.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Måste ju skriva att, för min del så har inlärningströskeln på PUBG varit så mycket högre än t e x Battlefield serien.

Battlefield upplevde jag roligare ibörjan, men tröttnade sakta men säkert... (Jo, jag har spelat alla)

PUBG upplevde jag segt och tråkigt i början, men ju mer jag spelar, desto roligare o mer spännande blir det!

Hatade "cirkel systemet" innan, nu älskar jag det

Att vara vara "dom sista tio" i liten cirkel, och att vänta på att någon tabbar sig är väldigt speciellt.

"Lås alltid dörren bakom er"

Jag håller med dig, spelet blir mer spännande för varje gång man lirar. Jag är dock alltid den som tabbar mig i sista cirkeln. 😂

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellalive:

Jag håller med dig, spelet blir mer spännande för varje gång man lirar. Jag är dock alltid den som tabbar mig i sista cirkeln. 😂

Känner igen mig i det.
Har själv väldigt lätt att bli nervös i sista cirkeln, vill för mycket, tar fel beslut och så blir allt fel.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Känner igen mig i det.
Har själv väldigt lätt att bli nervös i sista cirkeln, vill för mycket, tar fel beslut och så blir allt fel.

Jag är dessutom en extrem dåligt skytt, jag tar mig oftast till sista cirkeln genom fegspel. (Håller mig undan medans alla andra dödar varandra.) Detta gör att när själva skjutandet blir oundvikligt så missar jag oftast samtidigt som jag röjer min position. Men jag har kul! 😃

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Medlem

Detta hände idag, endast 6 spelare som kom in på servern. xD

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem

Moses TOP 5 CHANGES PUBG NEEDS! - Battlegrounds Update/Gameplay https://www.youtube.com/watch?v=P5w_vOEo8_Q

Ja, vad vill du ändra på?

D-sync stör jag mig mest på. Erangel behöver ett kosmetiskt lyft. Skulle även kasta in cyklar som spawnar intill kluster av hus och i tätbebyggt område. Fordon finner man ju oftast längs vägar.
Hört om hur CS jagar sina fuskare. Varför inte låta community:t hjälpa till att städa? Låter utmärkt i mina öron. Det var några tanker jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Moses TOP 5 CHANGES PUBG NEEDS! - Battlegrounds Update/Gameplay https://www.youtube.com/watch?v=P5w_vOEo8_Q

Ja, vad vill du ändra på?

D-sync stör jag mig mest på. Erangel behöver ett kosmetiskt lyft. Skulle även kasta in cyklar som spawnar intill kluster av hus och i tätbebyggt område. Fordon finner man ju oftast längs vägar.
Hört om hur CS jagar sina fuskare. Varför inte låta community:t hjälpa till att städa? Låter utmärkt i mina öron. Det var några tanker jag hade.

Som han säger i klippet - Red Zone ska bort. R Z tillför ingenting i själva spelet.

Mer vapen/ammo utanför byggnader, hade varit nice.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Som han säger i klippet - Red Zone ska bort. R Z tillför ingenting i själva spelet.

Mer vapen/ammo utanför byggnader, hade varit nice.

Red Zone är ganska praktiskt för att kunna fly då alla explosioner döljer ljudet av en fegis som lägger benen på ryggen. 😂

I övrigt tycker jag inte att RZ tillför något vettigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen bra pubg spelare men jag skulle vilja använda siktet vid hopp/fall. Tex när man ska peaka över en kulle. Sen inaktivering av vapen utanför zonen? Är du i det blåa ska du inte kunna göra annat än att ta dig till zonen.

Permalänk
Medlem

Avinstallerade Reshade precis innan patchen som skulle blocka det släpptes. Hade då läst på Reddit att en del folk var nöjda med att öka sharpness på skärmen för bättre skärpa. Jag gjorde så och i kombination med Vibrancegui så tyckte jag det kändes ok att spela. Testade nån timmes spel efter patchen och sen har jag inte varit online förräns igår kväll.

Tyckte direkt att det inte kändes bra med den "oskarpa bilen" och efter lite läsning på Reddit så verkade äldre versioner av reshade funka. Jag hade några liggandes på datorn och installerade 3.0.8 som funkade. Jag kör nu med Lumasharpen och Clarity och spelet är bra mycket skarpare + Vibrancegui för lite skarpare färger. Så för er som saknar Reshade och avinstallerat skulle jag rekommendera att ladda ner en äldre version, det som jag har läst är att man inte blir bannad utan att Battleye blockar PUBG från att ens starta om du har en alltför ny version av Reshade där den s.k zoom-funktionen som Bluehole har listat som fusk finns på. Jag hade en nyare version av Reshade 3.1.1 och efter jag installerade den först så startade inte spelet för Battleye blockade Reshade.

Sen så är det väl upp till var och en att söka info hurvida det är tillåtet eller inte med Reshade. Jag bara delar med mig

Bara gör inte samma misstag som jag gjorde först igår. Fattade först inte varför installationen funkade alls trots att Reshade sa till vid installation att en tidigare installation skulle skrivas över. Tog en 10 min innan jag märkte att det var på test servern jag installerade om och om igen...

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Har noterat att min gubbe tydligen fortsätter runt och kör rundor själv ibland och ser på utflykten från planet. Disconnectar från servern och stänger av spelet om jag ska göra något annat men trots det verkar min gubbe spela vidare, trots att jag kollar om spelet stängt ner sig. Undra om det kan orsaka problemet ibland då man ska in i lobbyn (Har det fortfarande trots allt ibland.) då den tror att man spelar på en annan server?

Permalänk

Gaaah, älskar buggar! Jag och min vän var kvar bland de sista fyra och på väg mot den sista cirkeln. Vi hade koll på den ena och skulle precis plocka honom när jag fastnade bakom en jävla tunna! Slutade med att jag dog utanför playzone, tack tunnjävel! 😂

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Medlem

tröttnade snabbt då jag inte fattar hur man ser var cirkeln är nånstans o vet inte vart jag ska gå.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

tröttnade snabbt då jag inte fattar hur man ser var cirkeln är nånstans o vet inte vart jag ska gå.

Inte för att vara sån, men det är väl det mest uppenbara i spelet?
Du får en tidnedräkning nere till höger som räknar ner till tills den dödliga cirkeln kommer krympas, sen kan du kolla på kartan, "M", vart och hur långt till safezone är, plus en streckad vit linje på minimap som du kan följa när du springer, kör fordon...
SEN... glömmer man ju av den sjukt ofta när man lootar, hamnar i eldstrider, lootar fiendens lådor, man sitter och dividerar vilket vapen man ska ta, vilka modningar etc... så hör man bara "wooow", så kommer den jäkla dimman, hahaha

Permalänk
Medlem

För första gången blev jag 2:a av 99 överlevande.

Jag både hatar och älskar detta spelet!

När man är "dom sista 5" i den lilla inre cirkeln, som är skitliten.
Och man knappt vågar röra sig, p g a att röja sin position.
Det är riktigt spännande.

Jag var på övervåningen, hörde dörren öppnas, och jag hörde stegen på undervåningen gå fram o tillbaka.
Tänkte "stå nu still för fan" men råkade ändå tabba till W så att 3 steg hördes i hela huset.
Det blev helt knäpptyst där nere...........

Och så stog vi i ca 2 minuter. Blickstilla. Båda väntade på den andres drag.

Sen tappade jag tålamodet, och sprang in i kulregnet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@skog1s:
Hade en sån grej igår kväll, dock var det typ 2-3 ringar kvar eller nåt sånt. Killen kom sen och hoppade ner för trappen in i ett kulregn...

Permalänk

appropå buggar; hade plockat up en ryggsäck, men efter ett par saker till sa den att det var fullt. fattade inte först, men ryggsäcken låg då i min ficka istället, eller vart det nu är saker ligger innan man får ryggsäck. så jag fick dra den över till sin plats..sen funka den igen..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Jag blir lite rastlös ibland när jag lirar själv, vilket år mig dödad lite för ofta, dock har man insett efter att ha spelat FPP typ tio rundor att det är totalt meningslöst förutom för träning att döda folk i börja, dom har ju inget loot och man riskerar ju bara att dö i onödan.

Sen har datorn skickat in mig på asiatiska servrar typ fem gånger varav tre har man bara flugit med planet.

Permalänk
Medlem

Ljud bugg eller ljudkort?

Ända sen igår har jag hört "ghost footsteps" alltså fotsteg runtomkring mig. Det sker vid början av ett game när alla är samlade. Man hör folk hoppa, huka sig, springa omkring men dom finns inte där. Ett ännu jobbigare problem är att dom spelarna man kan se är deras fotsteg helt borta eller så kommer det efter 10 sekunders delay ibland.

Först trodde jag det var ljudkortet (Xonar Phoebus Solo) som jag köpte begagnat av en person här på SWEC då jag uppmärksammade detta i samband med installationen på igår. Bytte tillbaka till inbyggda ljudkortet och har samma problem där. Gick till och med så långt att jag formaterade om hela datorn. Problemet kvarstår! Ska installera CS nu och kolla om det är samma sak där.

Har någon annan upplevt detta problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag blir lite rastlös ibland när jag lirar själv, vilket år mig dödad lite för ofta, dock har man insett efter att ha spelat FPP typ tio rundor att det är totalt meningslöst förutom för träning att döda folk i börja, dom har ju inget loot och man riskerar ju bara att dö i onödan.

Sen har datorn skickat in mig på asiatiska servrar typ fem gånger varav tre har man bara flugit med planet.

Vilken server du spelar på väljer du själv i lobbyn.
Det är inte så att det slumpmässigt väljs på vilken server du hamnar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vilken server du spelar på väljer du själv i lobbyn.
Det är inte så att det slumpmässigt väljs på vilken server du hamnar

Ibland kan spelet få för sig att EU inte är din "standard" server. Den väljer automatiskt server efter ping (?) och du måste själv välja om du vill spela på en annan server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirresnake:

Ljud bugg eller ljudkort?

Ända sen igår har jag hört "ghost footsteps" alltså fotsteg runtomkring mig. Det sker vid början av ett game när alla är samlade. Man hör folk hoppa, huka sig, springa omkring men dom finns inte där. Ett ännu jobbigare problem är att dom spelarna man kan se är deras fotsteg helt borta eller så kommer det efter 10 sekunders delay ibland.

Först trodde jag det var ljudkortet (Xonar Phoebus Solo) som jag köpte begagnat av en person här på SWEC då jag uppmärksammade detta i samband med installationen på igår. Bytte tillbaka till inbyggda ljudkortet och har samma problem där. Gick till och med så långt att jag formaterade om hela datorn. Problemet kvarstår! Ska installera CS nu och kolla om det är samma sak där.

Har någon annan upplevt detta problem?

Delay/desync i ljudet. Vanligt förekommande problem, en snabb googling hade besparat dig en format C:

Permalänk
Medlem

@Sirresnake: ghost foot steps är la nåt som varit länge i spelet

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Ibland kan spelet få för sig att EU inte är din "standard" server. Den väljer automatiskt server efter ping (?) och du måste själv välja om du vill spela på en annan server

Aldrig varit med om

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Ibland kan spelet få för sig att EU inte är din "standard" server. Den väljer automatiskt server efter ping (?) och du måste själv välja om du vill spela på en annan server

jag har ~700h timmar i spelet och aldrig stött på det

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

jag har ~700h timmar i spelet och aldrig stött på det

Samma här, ligger på dryga 600 timmar och tror jag aldrig hört "ghost steps"

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@joppe: Har snart 900 timmar och "ghost steps" har både jag och @griid vart med om xD Fan asså om det blir en klick i brallan när man hör stegen på öppet fält xD

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Samma här, ligger på dryga 600 timmar och tror jag aldrig hört "ghost steps"

du märker om du får det kan jag säga

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"