Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Jag köpte en likadan på mellandagarna för 21 990:-, frågan är ju om prisgatantin verkligen kan gälla ännu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av popn:

Jag köpte en likadan på mellandagarna för 21 990:-, frågan är ju om prisgatantin verkligen kan gälla ännu :/

Två månader är ju en evighet på teknikmarknaden. Man får räkna med en förlust så fort man swipat kortet, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av popn:

Jag köpte en likadan på mellandagarna för 21 990:-, frågan är ju om prisgatantin verkligen kan gälla ännu :/

Om du är klubbkund medlem har du 90 dagars prisgaranti.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Huawei Watch 2 grå (Android wear 2.0) för 1490:- hos Webhallen.
Länk till Prisjakt.

Är det någon som slagit till på denna smartwatch? Funderar starkt på att slå till, men samtidigt gillar man Nokia Steel HR med dess 25 dagars batteritid och vattentäthet. Visserligen inget Android Wear 2.0 och man är begränsad till att använda Nokias egna app, men å andra sidan har Huawei klockan ovan inget stöd för SIM-kort (den modellen är dyrare) vilket gör att man ändå är tvungen att släpa med sig mobilen när man är ute och springer. Svårt val!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Angående Huawei klockan. Finns det nån sektion på forumet för pulsklockor och liknande ? Är på jakt efter en och skulle vilja fråga mig fram till rätt val.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Angående Huawei klockan. Finns det nån sektion på forumet för pulsklockor och liknande ? Är på jakt efter en och skulle vilja fråga mig fram till rätt val.

Ingen dedikerad sektion nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av popn:

Jag köpte en likadan på mellandagarna för 21 990:-, frågan är ju om prisgatantin verkligen kan gälla ännu :/

Tog du den på NetonNet och är klubbkund så gör den det. Köpte en på Black Friday och kunde utnyttja prisgarantin igår. Kändes av nån anledning nästan lite smutsigt...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Tokas:

Cdon höjde precis från 99kr till 299kr EFTER jag hade lagt det i varukorgen. Riktigt jäkla svinigt.

Skrivet av Kastroullen:

Märkte det på ett annat spel också. Var inne på att köpa Just Dance 2018 till Wii u, står 99kr men i kassan blir det 249. Lockpriser tro?

Testade aldrig att lägga Mario i kassan så vet inte ifall det funkat med 99 alls..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Icte:

Samma här. Tack @CDON.COM !

EDIT: Nu står det att produkten har tagit slut. Hur många hade de i lager? 1?

Skrivet av Kastroullen:

De verkar ha höjt priset på alla spel som var nedsatta nu. Hittade flertalet bra titlar för 99-150kr, nu kostar de runt 300. Trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Jallle:

Priserna har varat sedan inatt tydligen. De sålde antagligen enbart ett visst antal. Jag själv hann plocka origins för 179 samt rabbids för 99. Missade origins gold edition för 199.

Skrivet av rizpusher:

Hann beställa Steep XBX och Just Dance 18 switch för 99kr st Nu har det höjt alla priser måste blivit nå fel

Hej,

Vi hade dessvärre prisfel på denna produkt och därav ändrade vi till korrekt pris på morgonen.

CDON beklagar detta och hoppas på er förståelse, Vi tar tacksamt emot PM om någon vill ställa följd frågor.

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilken tid brukar helgerbjudandena dyka upp?

Permalänk
Inaktiv

Känns lite som att butikerna glömt att det är lönehelg denna vecka. Dustin hör nog till undantaget möjligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Klämde till på en LG OLED b7 65" i onsdags för 22 990 på Media Markt, igår sänkte netonnet dem som bekant till 19 990. Ringde till media markt, nej de gör inget åt det jag får lämna tillbaka isåfall. Går till butiken istället, efter lite krångel (vem de ska kontakta osv) så skrev de ner priset till 19 990 eftersom det inte ens gick 24 timmar från att jag köpte till sänkningen kom... Lite off topic tråd men tänkte eftersom tvn var på tal där uppe

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Klämde till på en LG OLED b7 65" i onsdags för 22 990 på Media Markt, igår sänkte netonnet dem som bekant till 19 990. Ringde till media markt, nej de gör inget åt det jag får lämna tillbaka isåfall. Går till butiken istället, efter lite krångel (vem de ska kontakta osv) så skrev de ner priset till 19 990 eftersom det inte ens gick 24 timmar från att jag köpte till sänkningen kom... Lite off topic tråd men tänkte eftersom tvn var på tal där uppe

Var ju schysst av dom, fan att man inte hade ekonomi nog att punga ut 20k på en tv, fan asså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är det någon som slagit till på denna smartwatch? Funderar starkt på att slå till, men samtidigt gillar man Nokia Steel HR med dess 25 dagars batteritid och vattentäthet. Visserligen inget Android Wear 2.0 och man är begränsad till att använda Nokias egna app, men å andra sidan har Huawei klockan ovan inget stöd för SIM-kort (den modellen är dyrare) vilket gör att man ändå är tvungen att släpa med sig mobilen när man är ute och springer. Svårt val!

Nokia är ett väldigt riskabelt val då
de verkar överväga att lägga ner sin problemtyngda Health-division de köpte av
Withings. Har själv provat klockor från Garmin, Apple, Fitbit, Pebble, Basis och Polar.

Har man inte väldigt höga aspirationer på avancerad tracking av löpning, cykling osv så är Apple Watch riktigt bra i och med S3. Gäller dock att man är
iPhone användare. Garmin och Polar är riktigt bra träningsklockor med inte så
Värst som smart Watch.

Fitbits Ionic har jag inte testat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Philips 34" 349X7FJEW 3440x1440 VA 100 Hz Freesync. (Obs! Dustin skriver 60 Hz men det är 100 Hz enligt Philips och recensioner)

6990:- på Dustin mot 7599 :- som näst billigast. Ska enligt uppgift vara samma panel som den 1500 kr dyrare Asus MX34VQ.

https://www.dustinhome.se/product/5011019007/brilliance-x-lin...
https://m.prisjakt.nu/product/4243040

Jag slog själv till på en.

Tack för tipset. Klippte en själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är det någon som slagit till på denna smartwatch? Funderar starkt på att slå till, men samtidigt gillar man Nokia Steel HR med dess 25 dagars batteritid och vattentäthet. Visserligen inget Android Wear 2.0 och man är begränsad till att använda Nokias egna app, men å andra sidan har Huawei klockan ovan inget stöd för SIM-kort (den modellen är dyrare) vilket gör att man ändå är tvungen att släpa med sig mobilen när man är ute och springer. Svårt val!

Jag var med lite sugen på den redan dagen innan. Dock är "Gray" varianten så ruskigt ful enligt mig annars hade jag nog slagit till. Har precis flyttat och börjat utrusta nya huset med philips hue och google home. Vore smidigt att ha google assistant med sig på armen hela tiden dock

Permalänk
Medlem

Är Onyxen värd 1390kr? Sjukt sugen på å köpa men vet inte vad jag skall med den till.
http://cdon.se/5daydeals/mobil-tillbehor/onyx4cc/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

@Inteno: Jag köpte den för ca två veckor för samma pris och jag är supernöjd.
Onyxen för det priset är svårslagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Är Onyxen värd 1390kr? Sjukt sugen på å köpa men vet inte vad jag skall med den till.
http://cdon.se/5daydeals/mobil-tillbehor/onyx4cc/

Skickades från m.sweclockers.com

Billigaste för onyx 4 är 990 för någon vecka sedan.

Dock dumt att köpa något man inte behöver - oavsett vad det kostar. Om nu inte syftet är att sälja vidare med profit.

Permalänk
Medlem

Stack in till Elgiganten och kände på Rival 310 innan ett köp, men blev inget då den kändes lika plastig som min nuvarande Sensei Raw. Googlar man även runt ser man massvis med folk, även Prisjakt-omdömen om hur knapparna "dubbelklickar" efter bara några månader och att nya möss efter RMA ger samma problem inte långt efter det. Någon här inne som kan rekommendera ett köp?
edit: det kan vara så att jag kollade in fel mus men vill gärna ha synpunkter ändå

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är det någon som slagit till på denna smartwatch? Funderar starkt på att slå till, men samtidigt gillar man Nokia Steel HR med dess 25 dagars batteritid och vattentäthet. Visserligen inget Android Wear 2.0 och man är begränsad till att använda Nokias egna app, men å andra sidan har Huawei klockan ovan inget stöd för SIM-kort (den modellen är dyrare) vilket gör att man ändå är tvungen att släpa med sig mobilen när man är ute och springer. Svårt val!

Du behöver inte släpa med dig mobilen.

Jag har Huawei Watch 2 - modellen med sim-kort, samt en mängd andra smartklockor och träningsklockor.

Du kan utan problem ge dig ut och springa med Huawei Watch 2 (modellen utan simkort) och fortfarande logga rundan med GPS och pulsmätning.

Du kan välja Huawei:s egna löp-app för klockan och få statistik som Vo2max mm eller någon annan fristående GPS-app till android wear såsom Runkeeper, Strava, Endomondo eller Runtastic mfl.

Du kan även lyssna på musik direkt från klockan med ett par trådlösa hörlurar anslutna - både via egna mp3-filer eller via streaming-tjänsten Google Play Music som kan synka musiken offline - däremot fungerar inte Spotify offline på android wear.

LTE-uppkopplingen i min Huawei Watch 2 har jag faktiskt inte hittat någon vettig användning för (!)

Jag tycker dock att Samsung Gear S3 är stråt vassare än Huawei Watch 2 - både till utseende, handhavande och för att den har Spotify Offline.

Även Apple Watch känns bättre och nu har Garmin släppt en klocka som heter 645 Music som man kan lyssna på musik med - den verkar riktigt bra, men är ganska dyr.

Permalänk
Medlem

Arg, ska man köpa Acer XB271HU tro eller inte.
Jäkla bökigt med leverans, retur när man inte har tillgång till bil.

Bästa vore ju att köpa 2 st och hoppas en är bra, sen lämna tillbaka den andra på elgiganten.

Men då får man ta typ hemleverans frakt, sen typ taxi till elgiganten lol för retur.

Vågar ju inte köpa den i butik heller eftersom man inte har ångerrätt då, inte på dessa skärmarna.

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Är Onyxen värd 1390kr? Sjukt sugen på å köpa men vet inte vad jag skall med den till.
http://cdon.se/5daydeals/mobil-tillbehor/onyx4cc/

Skickades från m.sweclockers.com

inte jätte lång batteritid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Arg, ska man köpa Acer XB271HU tro eller inte.
Jäkla bökigt med leverans, retur när man inte har tillgång till bil.

Bästa vore ju att köpa 2 st och hoppas en är bra, sen lämna tillbaka den andra på elgiganten.

Men då får man ta typ hemleverans frakt, sen typ taxi till elgiganten lol för retur.

Vågar ju inte köpa den i butik heller eftersom man inte har ångerrätt då, inte på dessa skärmarna.

Det var mer än vad jag visste hade för mig Elgiganten hade 30 dagars öppet köp allt typ, utom kanske hygienartiklar.
Det gäller oavsett om man köper via postorder eller i butik.

Öppet köp (Elgiganten)
Elgiganten lämnar öppet köp i 30 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler som gäller för köp på Elgiganten.se eller via telefon. Du får lov att packa upp och fritt använda varan från första dagen och ändå ha din returrätt kvar. Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att lämna tillbaka den i närmaste butik och få alla pengar tillbaka, oavsett om du har använt den eller inte. Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd och enda undantaget från öppet köp är produkter köpta med abonnemang. För mobiltelefoner, film, spel och programvaror gäller öppet köp vid obruten förpackning. Vid betalning med kort sker återbetalning till samma kort som användes vid köpet. Glöm inte att ta med dig kvittot!

Undantag för återköp hos Elgiganten Phone House

Våra Elgiganten Phone House-butiker har ett begränsat sortiment och har dessvärre inte möjlighet att genomföra återköp på samtliga produkter ur sortimentet som finns hos Elgiganten och på Elgiganten.se

Normalt innefattar sortimentet i våra Elgiganten Phone House-butiker följande produktgrupper:

Mobiltelefoner
Tillbehör till mobiltelefoner
Mobila trådlösa högtalare
Surfplattor
Aktivitetsarmband och träningsklockor

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Det var mer än vad jag visste hade för mig Elgiganten hade 30 dagars öppet köp allt typ, utom kanske hygienartiklar.
Det gäller oavsett om man köper via postorder eller i butik.

Öppet köp (Elgiganten)
Elgiganten lämnar öppet köp i 30 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler som gäller för köp på Elgiganten.se eller via telefon. Du får lov att packa upp och fritt använda varan från första dagen och ändå ha din returrätt kvar. Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att lämna tillbaka den i närmaste butik och få alla pengar tillbaka, oavsett om du har använt den eller inte. Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd och enda undantaget från öppet köp är produkter köpta med abonnemang. För mobiltelefoner, film, spel och programvaror gäller öppet köp vid obruten förpackning. Vid betalning med kort sker återbetalning till samma kort som användes vid köpet. Glöm inte att ta med dig kvittot!

Undantag för återköp hos Elgiganten Phone House

Våra Elgiganten Phone House-butiker har ett begränsat sortiment och har dessvärre inte möjlighet att genomföra återköp på samtliga produkter ur sortimentet som finns hos Elgiganten och på Elgiganten.se

Normalt innefattar sortimentet i våra Elgiganten Phone House-butiker följande produktgrupper:

Mobiltelefoner
Tillbehör till mobiltelefoner
Mobila trådlösa högtalare
Surfplattor
Aktivitetsarmband och träningsklockor

Konstigt det står så i deras text då jag vet flera som haft problem att lämna tillbaka ex tv som dom köpt i butik typ dagen efter.

Lutar åt att beställa 2 st med hemleverans, sen hoppas man får en bra iaf. Och ta taxi till elgiganten sen och lämna tillbaka den andra eller båda i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Nokia är ett väldigt riskabelt val då
de verkar överväga att lägga ner sin problemtyngda Health-division de köpte av
Withings. Har själv provat klockor från Garmin, Apple, Fitbit, Pebble, Basis och Polar.

Har man inte väldigt höga aspirationer på avancerad tracking av löpning, cykling osv så är Apple Watch riktigt bra i och med S3. Gäller dock att man är
iPhone användare. Garmin och Polar är riktigt bra träningsklockor med inte så
Värst som smart Watch.

Fitbits Ionic har jag inte testat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag läste om det i fredags, verkar vara ett rykte dock? Hursomhelst, om klockan fungerar i minst ett år hade jag varit nöjd oavsett.

Apple Watch hade varit ett fint alternativ men jag kör tyvärr Android och har inga planer på att övergå till Apple i dagsläget

Skrivet av jensa86:

Jag var med lite sugen på den redan dagen innan. Dock är "Gray" varianten så ruskigt ful enligt mig annars hade jag nog slagit till. Har precis flyttat och börjat utrusta nya huset med philips hue och google home. Vore smidigt att ha google assistant med sig på armen hela tiden dock

Ja jag håller med! Men banden är utbytbara vilket är ett plus!

Skrivet av Pulver:

Du behöver inte släpa med dig mobilen.

Jag har Huawei Watch 2 - modellen med sim-kort, samt en mängd andra smartklockor och träningsklockor.

Du kan utan problem ge dig ut och springa med Huawei Watch 2 (modellen utan simkort) och fortfarande logga rundan med GPS och pulsmätning.

Du kan välja Huawei:s egna löp-app för klockan och få statistik som Vo2max mm eller någon annan fristående GPS-app till android wear såsom Runkeeper, Strava, Endomondo eller Runtastic mfl.

Du kan även lyssna på musik direkt från klockan med ett par trådlösa hörlurar anslutna - både via egna mp3-filer eller via streaming-tjänsten Google Play Music som kan synka musiken offline - däremot fungerar inte Spotify offline på android wear.

LTE-uppkopplingen i min Huawei Watch 2 har jag faktiskt inte hittat någon vettig användning för (!)

Jag tycker dock att Samsung Gear S3 är stråt vassare än Huawei Watch 2 - både till utseende, handhavande och för att den har Spotify Offline.

Även Apple Watch känns bättre och nu har Garmin släppt en klocka som heter 645 Music som man kan lyssna på musik med - den verkar riktigt bra, men är ganska dyr.

Tack för informationen angående klockan! Den verkar riktigt bra för mina ändamål, men just nu lutar det mest mot en hybrid smartwatch likt Nokia Steel HR. Skälet till detta är att jag (efter en fundering över helgen) förmodligen inte kommer att använda en smartwatch med Android Wear 2.0 fullt ut - mobilen kommer att hänga med vartän jag går (även vid joggningturer, kommer nog skaffa en strap för att spänna fast den runt armen eller midjan) och alla funktioner så som svara på SMS, byta låt i Spotify osv är nog något jag inte kommer att använda så pass mycket.

Icke-fungerande Spotify Offline är ett stort minus då Spotify (har Premium) är det jag använder i dagsläget!

Därtill var batteritiden inte mycket att hurra över (förståeligt då det är i princip en smartphone i klock-format) och stör mig lite på att den inte är fullt vattentät likt bl.a. Nokia Steel HR vilket gör det inte möjligt att simma och logga pulsen med den.

Det blir nog en Nokia Steel HR för min del ändå och förhoppningsvis kommer Nokia fortsätta stödja den i minst ett år tills dess att en värdig uppgradering dyker upp.

Tack för hjälpen allihop!

EDIT: Samsung S3 hade varit ett fint alternativ men den är lite över min budget!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

inga superfynd men 2 av dom billigare grafikkorten just nu som finns i lager

Vill inte vara grinig, men det vore bra om folk var mer noggranna med att speca när det gäller fyndvaror...
(och grafikkortpriserna är fan galna, men det är en annan sak)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Det var mer än vad jag visste hade för mig Elgiganten hade 30 dagars öppet köp allt typ, utom kanske hygienartiklar.
Det gäller oavsett om man köper via postorder eller i butik.

Öppet köp (Elgiganten)
Elgiganten lämnar öppet köp i 30 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler som gäller för köp på Elgiganten.se eller via telefon. Du får lov att packa upp och fritt använda varan från första dagen och ändå ha din returrätt kvar. Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att lämna tillbaka den i närmaste butik och få alla pengar tillbaka, oavsett om du har använt den eller inte. Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd och enda undantaget från öppet köp är produkter köpta med abonnemang. För mobiltelefoner, film, spel och programvaror gäller öppet köp vid obruten förpackning. Vid betalning med kort sker återbetalning till samma kort som användes vid köpet. Glöm inte att ta med dig kvittot!

Undantag för återköp hos Elgiganten Phone House

Våra Elgiganten Phone House-butiker har ett begränsat sortiment och har dessvärre inte möjlighet att genomföra återköp på samtliga produkter ur sortimentet som finns hos Elgiganten och på Elgiganten.se

Normalt innefattar sortimentet i våra Elgiganten Phone House-butiker följande produktgrupper:

Mobiltelefoner
Tillbehör till mobiltelefoner
Mobila trådlösa högtalare
Surfplattor
Aktivitetsarmband och träningsklockor

Ringde och hörde med dom och verkar stämma som du säger. Kan köpa i butik och ändå kunna öppna, prova och lämna tillbaka i butik om man ej är nöjd.
Frågan är, vågar man detta. Det står ju så. Men dom "kan" ju neka en då det inte är enligt lagen med öppet köp osv.
Har ju tillgång till bil idag sista dagen på ett bra tag. Så man kanske kan be bekanta köra ner en dit och köpa en, testa och annars lämna tillbaka idag också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ringde och hörde med dom och verkar stämma som du säger. Kan köpa i butik och ändå kunna öppna, prova och lämna tillbaka i butik om man ej är nöjd.
Frågan är, vågar man detta. Det står ju så. Men dom "kan" ju neka en då det inte är enligt lagen med öppet köp osv.
Har ju tillgång till bil idag sista dagen på ett bra tag. Så man kanske kan be bekanta köra ner en dit och köpa en, testa och annars lämna tillbaka idag också.

Jag har iaf. aldrig haft problem med att returnera produkter vare sig jag handlat i butik eller via deras hemsida även lämna tillbaka i butik trots att man beställt via hemsidan. Personligen skulle jag nog bara köpa en skärm och byta om den inte håller måttet oavsett om kampanjen gått ut eller ej så behöver du aldrig betala någon mellanskillnad.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Funderar på om man ska slå till på en XB271HU nu från Elgiganten, men vågar man köpa den när den är på kampanj? Är jag nojig om jag tror att dom slumpar ut alla retur-ex under sådana här kampanjer? Det är å andra sidan bara lämna tillbaka om det skulle vara ett dålig exemplar, men jag besparar mig gärna den huvudvärken.

Permalänk

Äh jag beställde en XB271HU i morse.
Nu är det bara hålla tummarna för ett bra ex!

Skickades från m.sweclockers.com