Vilket Mass Effect är bäst?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att 3:an är bäst. Combat, story och karaktärer är absolut mest tilltalande i den installationen. Slutet var mindre bra, men med updateringen som släpptest blev det drägligt. Personligen har jag svårt att se hur tusan de skulle knutit ihop säcken bättre...

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Avstängd

Ettan eftersom det var nytt. Tappade intresset efter tvåan eftersom dess upplägg är en rätt så usel idé.
Man behöver ny team för att ta sig an viktiga uppdrag, och alla som man skaffa in i gänget är professionella förutom att alla har problem som de inte lyckas lösa själv, det får man göra för dem. Man får vara ledare, psykolog och problemlösare. Sen till sist om du inte har varit extremt uppmärksam på vad deras svagheter och styrkor är så får du prov i slutet där du måste lägga personerna på precis rätt uppdrag annars så dör en eller flera av dem. Och skulle de dö så ska man känna någon form av skuld för lite pixlar dör... denna form av idé resulterar garanterat i att många googlar fram svaren istället för att faktist bara spela och njuta.

Mako uppdragen var för det mesta hemska, men det var inte så roligt att skanna planeter i tvåan heller.

Det största problemet är dock att gameplay är inte särkilt intressant.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag håller med många här att ME1 & ME2 var absolut bäst, ME3 hade ett för dåligt slut för att kunna mäta sig.

Andromeda är faktiskt inte så illa som många får det att låta som. Det finns några saker man stör sig lite på, men det mesta går att modda, t.ex. de långa cut scenes när man landar och lämnar planeter varje gång, större inventory, mer poäng för att kunna researcha fler grejer för crafting etc.

Spelar faktiskt Andromeda nu, c:a 50% av spelet avklarat enligt save-filen och tar mig verkligen tid för dialoger och utforskning. Utan att ha sett slutet av spelet så rekomenderar jag fans av ME-serien att spela det. Finns mängder av builds att testa sig fram med, riktigt bra combat och intressanta karaktärer.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Svårt val. Ettan var första så det som påverkade en mest för det var helt nytt. Tvåan har bättre gameplay men saknar en del av RPG sidan av det. Trean har bäst gameplay men också sämst story. Andromeda är bara sämst på allt.

Körde nästan 70 timmar av Andromeda och det är inte så dåligt som många säger men heller inte bra på något. Jag brukar alltid vilja spela om ME flera gånger men startade om Andromeda och gav upp efter en timme för orkade inte igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Tvåan var jävligt bra men jag har alltid sagt att ettan är snäppet mer "mass effect". Ettan hade ju dock det där större mysteriet kring sig innan tvåan kom så det var en fördel. Tvåan tog bort för mycket RPG element vilket även sägs i många recensioner. Tvåan är grymt bra med sina loyalty missions men den "förbättrade" skjutmekaniken är inget jag ser upp till. Det var först i trean som skjutmekaniken blev något att prisa över föregående titlar.

Ettans sista timmar gav dig adrenalin och du gick genast in i en depression i väntan på nästa spel.
Tvåans sista timmar var hårresande, kommer ni ihåg när ni fick veta collectors identitet? Wow! Men sista bossens skepnad håller en konfunderad än idag.

Treans sista timmar eller rättare sagt sista uppdraget är bland det sämsta jag upplevt. Du förväntar dig något grandiöst uppdrag med ett långdraget slag istället skall du hålla ut till någon kan skjuta en misil i en reaper. Illusive man mötet var oväntat men mediokert. Starchild och valen du får på slutet är som ett plask i en lerpöl. Sedan var ME3 det mest framstressade spelet i biowares historia sedan Dragon age 2 så man kan säga att det blev bra för tiden de använde men någon på avdelningen borde satt ner foten och sagt "vi behöver 1 år till". Det är trots allt slutet på Shepards ME ark.

Mass Effect Andromeda: My face is tired.

Har spelat ME1 5 gånger, ME2 4x, ME3 x3 och Andromeda x1. Ser jag fram emot ett till mass effect? absolut! Är jag skeptisk att vi får ett innan 2025? Ja men det kvittar sålänge det gör det rätt för en gång skull.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

3/4 spel är bra, det sista gillade jag stundvis men överlag inte alls.

Jag tyckte 3:an var ett ganska bra avslut på trilogin, mådde nästan fysiskt dåligt pga. Allt som hände

Slutet patchade de väl om? Jag spelade klart det bara några dagar efter release då jag var sjuk hehe. Tänkte sedan spela om det ännu en gång efter patchen men det blev aldrig så.

Håller med dig om trean. Bra och mäktigt slut (iaf ett av dom) som öppnade för en fortsättning men Andromeda blev ju något helt annat.
Har inte spelat med det nya "bättre" slutet. Vill inte sabba originalet.

Har spelat tvåan mest men gillar trean mest.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Mass Effect 2.
Men jag tycker Mass Effect 3 med all DLC är riktigt bra också. Själv har jag inget emot slutet (Extended Cut)

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Antielefant

I spelens originalutförande är det tveklöst 2, 1, 3, A.
I spelens moderna moddade utförande är ordningen 3, 2, 1, A.

Anledningarna till 3:s stora hopp uppåt stavas EGM, MEHEM och ALOT.
Har ni inte spelat ME3 med dem - gör det.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Som spel helt klart 3'an, dock överlag så föredrar jag första spelet, långt bäst story, karaktärer o.s.v. så min röst hamnar på första spelet.

Andra spelet vart nog min mist favo i serien, kändes som en dum repeat av första spelet där du gjorde samma sak om igen bara för att, stor del av 3an också, med vissa förbättringar som spel. När det gäller 3an så känns det som ett FU mot oss som gillade spelserien, det enda som jag tyckte var bra var att spelet kändes betydligt trevligare att spela men allt annat gillade jag inte.

Har inte testat Andromeda då mitt intresse dog 100% med ME3.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ettan tycker jag har bäst story, en riktigt bra skurk i form av Saren som förstörs lite på slutet pga. robotkontrollerade bossfighten jag hade kunnat vara utan. Men tycker inte spelet är särskilt spelbart i modern tid.

Tvåan är OK, en del intressanta karaktärer, men tycker ytorna är lite för små och rymdutforskningen och resource gathering är rätt tråkig. Slutet är nice, men ogillar bossfighten där också. Giant terminator är inte särskilt snygg, eller skoj.

Trean hade kunnat vara alldeles underbart, men det är uppenbart att de rushade för att göra klart det. Vissa bitar är 10/10, andra är betydligt sämre. Men tycker de knyter ihop väldigt många sub-plots väldigt bra. Drömscenerna kunde man kastat, allting med ungen egentligen, och avskyr allting som händer efter att man tagit sig in i citadelet i slutet. Citadel DLCn var dock en av de bästa spelupplevelser jag någonsin haft, och det hade varit omöjligt att genomföra utan kontakten man fick med NPCerna i ME1 och 2. Över lag så är det en underbar spelserie, och vet inte om det finns en trilogi med spel jag tycker bättre om.

Andromeda har jag inte spelat, men tyckte att alla såg ut som karaktärer från typ Frozen, fast med gummiansikten, och har inte direkt hört positivt om manuset. Gameplayet verkar ju dock OK.

Permalänk
Medlem

2:an pga att storyn flyter på bättre, och man slipper åka runt på planeterna samt slipper åka hiss. Annars gillade jag ettans system bättre som var mer RPG-igt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ettan är överlägset bäst när det gäller handling, karaktärer, spelsystem och slut.
tvåan och trean är dåliga tredjepersonsshooters med överdesignade "Coola" karaktärer och värdelös handling.

Andromeda är bättre än tvåan och trean, men sämre än originalet.

Lol!
Bra skrivet! Jag håller precis med!

Permalänk
Medlem

Uj, det är ett svårt val. Jag har spelat igenom alla spelen i originaltrilogin flera gånger, och tycker om alla tre, särskilt efter att ha moddat alla med 4K-texturer. Andromeda har jag inte fastnat för, miljöerna är fantastiskt vackra men historien och karaktärerna känns inte intressanta.

Ettan hade mest RPG-känsla men utforskningen av planeter i Mako:n var långtråkig. Karaktärerna och världsbyggandet var väldigt bra och storyn höll mig intresserad och investerad från första uppdraget. Minuspoäng för en dålig PC-portning och DLC som egentligen inte tillförde så mycket.

Min röst går till tvåan, som visserligen tog bort en del element som jag upplevde som "immersive" med ettan, men i övrigt så var storyn den bästa och mest stämningsfulla/känslosamma av de tre. Minuspoäng för ointressant utforskning/mineraljakt och "återgången" till traditionell ammo. Stort pluspoäng för många engagerande uppdrag, och LotSB.

Trean var också riktigt bra fram till ungefär den sista halvtimmen, men minuspoäng för "the star-brat" och att de "glömde bort" flera centrala plot-element från tvåan som borde ha förklarats. Minuspoäng även för day-one DLC:n som borde ha varit en del av grundspelet och sättet som den påklistrade multiplayer-delen påverkade singleplayer-storyn. Stort pluspoäng för Citadel-DLC:n som ändå kändes som en skön avslutning på serien (även om det tekniskt sett inte var slutet på spelet).

Permalänk

Story och atmosfär ME2
Combat ME3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Tycker med en liten bit att 3:an är det bästa, bara man bortser från slutet. Helheten i det är bara superbt. Men 2:an är inte långt efter och med 1:an inte långt efter det. Är utan tvivel den bästa spelserie jag spelat.

Vill spela Andromeda, men tyvärr verkar det bara få minnesproblem på min dator och crashar efter 15-60min

Permalänk
Medlem

Det första spelet ligger mig varmast om hjärtat, även om tvåan rent spelmekaniskt är bättre. Storyn i ettan, och sättet som den portioneras ut i lagom stora bitar, är dock oslagbar. Känslan av att där steg för steg komma närmare sanningen är helt fantastisk.

Ska jag rangordna alla spel blir det nog så här:
1: Mass Effect (11/10 i betyg)
2: Mass Effect 2 (9/10)
3: Mass Effect 3 (8/10)
[många miljoner ljusår, ungefär lika många som till Andromeda]
4: Andromeda (4/10)

Lite OT: Förbaskat dum tråd det här. Nu måste jag nog spela om de tre första spelen. Igen.

Lite OT, igen: Är det förresten bara jag som måste spela Renegade FemShep varje gång? Har försökt mig på att spela manlig karaktär några gånger, men det känns bara jättekonstigt. Och att välja Paragon-alternativ i dialogerna känns bara fruktansvärt tråkigt. Spelet blir liksom inte riktigt levande förrän men är en riktig skitstövel till kvinna som dödar och förråder sina vänner i sina försök att rädda världen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Relik 📜

Tycker tvåan är starkast, men ettan har "det lilla extra" som jag saknar senare. Bara själva känslan av att universum är rätt stort, inklusive till exempel massa miljöer i Citadel. Får inte alls samma upplevelse i tvåan.

Trean tar sig betydligt med lite moddar, och har bästa DLC-paketet för hela serien (Citadel) – tätt följt av Lair of the Shadow Broker till ME2 ska sägas. Jag tillhör de som inte är ett superfan av slutet, men har kul på vägen dit.

Andromeda är vad det är. Jag blev besviken, och hade väntat mig mer. Skrev inlägget nedan på FZ i somras, och det gäller fortfarande. Jag tycker Andromeda fick skit för fel saker, där de tekniska bristerna absolut inte var fällande för mig. Däremot hela känslan av att det inte riktigt hänger ihop.

Citat:

Är böjd att hålla med om speciellt det sista där.

Jag har spelat igenom ME:A en gång, och har ett par påbörjade omgångar utöver det. Är väldigt kär i serien, vilket såklart satte vissa förväntningar. När eftertexterna rullade kände jag mig nöjd, men inte mer än så. Inget sug efter att direkt börja igen, ingen direkt sorg över att äventyret är slut. Visst vore det roligt med DLC och/eller fortsättning, men för mig är det samtidigt lite axelryck ifall det inte blir av.

Det är något med ME:A som bara inte.. klaffar för mig. Spelet väcker inte rätt känslor, karaktärerna fastnar inte. Jag ÄR inte Ryder på samma sätt som jag var Shepard. Andra problem åt sidan – plottrigt GUI, animationer, tomma planeter och allt vad det är – så är det framför allt den biten som inte lever upp till förväntningarna för mig.

Så nej, jag tycker inte ME:A är underskattat. Däremot håller jag med om att det fått kritik för fel saker. De tekniska bristerna är enligt mig inte så allvarliga som många vill låta påskina.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tyckte alla var kassa. Story bra men gå från punkt A till punkt B - veta om att man blir attackerad, repetera...blä

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Det första spelet ligger mig varmast om hjärtat, även om tvåan rent spelmekaniskt är bättre. Storyn i ettan, och sättet som den portioneras ut i lagom stora bitar, är dock oslagbar. Känslan av att där steg för steg komma närmare sanningen är helt fantastisk.

Ska jag rangordna alla spel blir det nog så här:
1: Mass Effect
2: Mass Effect 2
3: Mass Effect 3
[många miljoner ljusår, ungefär lika många som till Andromeda]
4: Andromeda

Lite OT: Förbaskat dum tråd det här. Nu måste jag nog spela om de tre första spelen. Igen.

Lite OT, igen: Är det förresten bara jag som måste spela Renegade FemShep varje gång? Har försökt mig på att spela manlig karaktär några gånger, men det känns bara jättekonstigt. Och att välja Paragon-alternativ i dialogerna känns bara fruktansvärt tråkigt. Spelet blir liksom inte riktigt levande förrän men är en riktig skitstövel till kvinna som dödar och förråder sina vänner i sina försök att rädda världen.

Spelat igenom trilogin 4 ggr och har alltid spelat Female Sheaprd. Och då är jag en som alltid spelar manliga karaktärer i rollspel. Första gången man lira ME1 fastnade det direkt. Försöker jag mig på den manliga slutar det med att jag deletar den efter 2 min. Vet inte vad det är, troligen har det med röstskådespeleriet att göra; Jennifer Hale's sexiga röst...eller en tråkig/icke-utmärkande/standard mansröst;). Sen förstås, att en kvinna skulle åstadkomma allt Shepard lyckades med är ju väl inte så realistiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

I spelens originalutförande är det tveklöst 2, 1, 3, A.
I spelens moderna moddade utförande är ordningen 3, 2, 1, A.

Anledningarna till 3:s stora hopp uppåt stavas EGM, MEHEM och ALOT.
Har ni inte spelat ME3 med dem - gör det.

Wow... Kanske är dags att spela om 3:an med mods

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Ettan var riktigt skoj och tvåan blev lite trevligare spelmässigt, samt att det var kul att få återknyta till karaktärer från ettan på olika sätt.

Jag kom aldrig så långt i 3an. Har gjort lite diverse och Citadel DLC, men jag blev så besviken på att de totalt hade gjort om default FemSheps utseende och att det inte gick att få default-looken från 1 och 2 rakt av.

Jag satt nog hela första helgen när jag köpt 3an och bara letade skins och lekte med Lazarus eller vad den mod'en hette, men det blev aldrig riktigt bra. Det kändes som att man spelade med en annan karaktär än man gjort genom de andra historierna, även om det var samma röst. Trist.

Kanske finns bättre möjlighet att få ME2-looken nu med nyare mods och texturpack m.m. ?

Skrivet av HappySatan:

Lite OT, igen: Är det förresten bara jag som måste spela Renegade FemShep varje gång? Har försökt mig på att spela manlig karaktär några gånger, men det känns bara jättekonstigt. Och att välja Paragon-alternativ i dialogerna känns bara fruktansvärt tråkigt. Spelet blir liksom inte riktigt levande förrän men är en riktig skitstövel till kvinna som dödar och förråder sina vänner i sina försök att rädda världen.

Jag har bara kört FemShep eftersom jag gillar den röstskådisen bättre. Hon har lite mer inlevelse känns det som. Däremot gick jag stenhårt på Paragon i första spelet och ångrade mig bittert eftersom det innebar att man nästan hamnade i säng med Kaidan, så när jag fortsatte på samma save överflyttat till ME2 så fick jag körde på mer Renegade och framförallt att totalt såga ner Kaidan vid fotknölarna i varje dialog, så man kunde romansa med Garrus istället XD

Jag kör fortfarande mest paragon, men Kaidan fick mig att bli en lite ondare, hårdare människa, vilket kan vara rätt kul och känns mer realistiskt i slutändan XD

Jag spelade senare Dreamfall Chapters och där får man göra en massa val som är "delvis paragon, delvis renegade" kan man säga och där händer det att man gör val som verkar bra för stunden och sen får hemska konsekvenser, så man får en rejäl tankeställare på hur bra det egentligen är att alltid försöka vara "god" i alla tillfällen Det gick lite bättre att göra bägge sortens val tack vare ME2 iaf.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Raderar framsidor

Håller fortfarande första Mass Effect högst. Betydligt bättre övergripande handling än tvåan. Spelmässigt sämre, men jag hade inga problem med striderna i ettan. Geth är betydligt mer intressanta än Collectors, Saren och Sovereign var hotfulla och komplexa medan Harbinger föll platt.

Hubbarna i tvåan förtjänar dock en särskild hyllning. Illium och Omega osar av atmosfär.

Permalänk
Medlem

Svårt val eftersom jag gillade hela trilogin.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

1an tröttnade jag på efter ha försökt 3 ggr alla gångerna buggade skiten så hårt, fastnade i golvet, i taket, mm och ibland försvann alla saves. kanske fixat nu.

annars är 2an riktigt bra medan 3an är bra och mer förfinat men storyn drar ned betyget rejält PGA slutet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

1an har ju en bra story som tyvärr slarvas bort i 2an och totalt pissas ner i 3an, men det känns som att ps3/xbox360-generationsspelen har åldrats väldigt, väldigt mycket. Jag tycker de är ospelbara idag.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv

Öh... vad är det för folk som röstar på 3:an?

1:an var bäst p.g.a. att det var så nytt och episkt på sin tid. 2:an blev mer en tunnelshooter, även om karaktärerna och storyn väge upp för det och rent betygsmässigt landar på samma nivå som ettan.

Det fanns dock en open-world känsla och storskalighet i 1:an design som gick förlorad i senare delar.

Permalänk
Medlem

2an som helhet, Andromeda har dock bäst gameplay, om man bortser från andra problem med det spelet.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på ettan men gillar alla Mass effect spelen. Jag tycker Andromeda har tunnast story men kom igen så dåligt är det inte. Hade jag köpt det vid release hade jag kanske blivit besviken.

Det sämsta i ettan var all tid som gick åt att leta resurser på planeter. Detta blev ju kraftigt förenklat i de senare spelen. De senare känns också mer anpassade för konsoler.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ettan är överlägset bäst när det gäller handling, karaktärer, spelsystem och slut.
tvåan och trean är dåliga tredjepersonsshooters med överdesignade "Coola" karaktärer och värdelös handling.

Andromeda är bättre än tvåan och trean, men sämre än originalet.

Exakt min åsikt också.

Ettan är rätt långt upp på min all time high topplista, tvåan och trean däremot finns inte ens med.

Permalänk

Ettan eller tvåan? Riktigt svårt beslut. Valde ettan till slut när minnena på när Shepard reste sig från under stenraset efter den sista striden kom tillbaka. Jag vet att när jag såg det hända hoppade jag upp och skrek "fuck yea!" Just den typen av spelupplevelse har jag aldrig fått uppleva igen

Andromeda är skit.

Skickades från m.sweclockers.com