Bokad vara på Elgiganten - priset gäller endast idag?

Permalänk

Bokad vara på Elgiganten - priset gäller endast idag?

Vill bara se om jag tänker rätt eller fel här. Jag gjorde en så kallad "boka - hämta i varuhus" på Elgiganten idag på ett par Sennheiser PXC 550 som är nedsatta till 2222 kronor endast idag. Fick en beställningsbekräftelse på mail där det framgår att varan läggs undan cirka 1 timme efter att ordern är lagd och att jag har 24 timmar på mig att hämta den. Då jag inte hade möjlighet att åka in idag så tänkte jag ta det efter jobbet imorgon. För säkerhets skull så valde jag att chatta med elgiganten för att dubbelkolla att priset fortfarande gällde imorgon då. Till min förvåning så säger supporten att nä, det gäller inte för ordern är inte färdig förrän du har betalt, så imorgon gäller fullt pris. På ett sätt kan jag köpa argumentet, samtidigt står dagens pris i min bekräftelse, samt att jag har 24 timmar på mig att hämta upp paketet. Det står ingenting i mailet om att det blir dyrare för mig att hämta lurarna imorgon. Hur ska jag ställa mig till detta?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Skriv ut bekräftelsen och ta med den till butiken där pris å så står, så ska det inte vara några problem tycker jag.

Permalänk
Medlem

Fast "Priset gäller endast idag" känns ju rätt självklart. Du reserverar ju i princip bara varan om du väljer att betala den i butik vid uthämtning.

Betala varan på nätet och sen hämta ut den, då gäller ju priset eftersom att du köper varan på dagen då priset gäller för att sedan hämta ut den senare.

Det är iallafall min syn på det

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av Asssor:

Fast "Priset gäller endast idag" känns ju rätt självklart. Du reserverar ju i princip bara varan om du väljer att betala den i butik vid uthämtning.

Betala varan på nätet och sen hämta ut den, då gäller ju priset eftersom att du köper varan på dagen då priset gäller för att sedan hämta ut den senare.

Det är iallafall min syn på det

Jo, jag förstår ju absolut hur du tänker och att det rent krasst är rätt. Men rent krasst har ju jag rätt också. Har ju till och med bekräftelse på mail.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Ja gäller priset endast idag så är det klart att man inte rimligtvis kan förvänta sig att kunna få samma pris imorgon bara för att man la en på intet sätt bindande reservation.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Boka och köpa är två helt olika saker. Gör betalningen över nätet ifall det inte är stulna pengar.

Permalänk
Skrivet av Naga:

Ja gäller priset endast idag så är det klart att man inte rimligtvis kan förvänta sig att kunna få samma pris imorgon bara för att man la en på intet sätt bindande reservation.

Nä jag köper ju argumentet till 99%, men kände mig trots det ganska trygg med tanke på formuleringen i mailet

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Vill bara se om jag tänker rätt eller fel här. Jag gjorde en så kallad "boka - hämta i varuhus" på Elgiganten idag på ett par Sennheiser PXC 550 som är nedsatta till 2222 kronor endast idag. Fick en beställningsbekräftelse på mail där det framgår att varan läggs undan cirka 1 timme efter att ordern är lagd och att jag har 24 timmar på mig att hämta den. Då jag inte hade möjlighet att åka in idag så tänkte jag ta det efter jobbet imorgon. För säkerhets skull så valde jag att chatta med elgiganten för att dubbelkolla att priset fortfarande gällde imorgon då. Till min förvåning så säger supporten att nä, det gäller inte för ordern är inte färdig förrän du har betalt, så imorgon gäller fullt pris. På ett sätt kan jag köpa argumentet, samtidigt står dagens pris i min bekräftelse, samt att jag har 24 timmar på mig att hämta upp paketet. Det står ingenting i mailet om att det blir dyrare för mig att hämta lurarna imorgon. Hur ska jag ställa mig till detta?

Skrivet av Asssor:

Fast "Priset gäller endast idag" känns ju rätt självklart. Du reserverar ju i princip bara varan om du väljer att betala den i butik vid uthämtning.

Betala varan på nätet och sen hämta ut den, då gäller ju priset eftersom att du köper varan på dagen då priset gäller för att sedan hämta ut den senare.

Det är iallafall min syn på det

Jag bokade en vara en söndag kväll, med "endast idag" priset och fick köpa den till det priset dagen efter när jag hämtade den bokade varan och gjorde själva köpet i Elgiganten butiken

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Ja jag förstår ju helt klart argumentet att priset gäller endast idag. Men samtidigt måste jag ju ändå säga att det finns utrymme för att tolka det åt mitt håll här. Jag får ju ett mail som bekräftar mitt pris och att bokningen gäller i 24 timmar. Det framgår inte någonstans i mailet att priset endast gäller till 23:59. Sen står det också att om man bokar varan efter att butiken stängt, så gäller 24 timmar från och med att butiken öppnat. Självklart är det logiskt att "gäller idag" faktiskt "gäller idag", men smartare människor än jag skulle kunna tolka mitt mail så som jag gör

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Skulle bli ytterst förvånad om du inte fick det pris som reservationen säger. Har själv jobbat på Elgiganten tidigare och jag skulle inte fundera en sekund över att ge dig priset din reservation lovar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Ja jag förstår ju helt klart argumentet att priset gäller endast idag. Men samtidigt måste jag ju ändå säga att det finns utrymme för att tolka det åt mitt håll här. Jag får ju ett mail som bekräftar mitt pris och att bokningen gäller i 24 timmar. Det framgår inte någonstans i mailet att priset endast gäller till 23:59. Sen står det också att om man bokar varan efter att butiken stängt, så gäller 24 timmar från och med att butiken öppnat. Självklart är det logiskt att "gäller idag" faktiskt "gäller idag", men smartare människor än jag skulle kunna tolka mitt mail så som jag gör

Om vi nu säger att Elgiganten imorgon hävdar att det står fel i mailet, då erbjudandet var begränsat till en viss dag, men du anser att du borde få det priset, så kommer det hela kokar ner till om det kan anses att en bindande avtal har ingåtts eller ej. Jag är faktiskt osäker på vad som gäller när det handlar om bara en reservation/förbokning. Det är inte säkert att det ger samma rättighet som om du genomgått köpet online, och sedan bara hämtat varan i butik.

Sånt där är ju lite lustigt. Jag skulle själv köpa mig ett par Bose BT-hörlurar med brusreducering på Webhallen. Då de var nedsatta i pris så passade jag på att boka dessa dagen innan och åkte sedan ner på stan. Som jag kanske borde insett så finns det ju ingen möjlighet att få prova varor från Webhallens sortiment, något som jag verkligen ville göra då det ändå handlar om några tusenlappar. Eftersom jag endast förbokade online, men skulle göra köpet på plats i butiken, så gäller inte distansavtalslagen, som hade gett mig 14 dagars ångerrätt. Så jag var istället tvungen att göra köpet online, med val att hämta dem i butiken (jag kunde inte vänta på att få lurarna skickade hem till mig), sedan slå ihjäl ett par timmar på stan, medans min order långsamt flöt igenom Webhallens fantastiskt dåliga ordersystem, så att jag till slut kunde hämta mina hörlurar innan de stängde, men nu med möjlighet att lämna tillbaks dem innan 14 dagar om jag inte var nöjd.

Jag tror att Elgiganten kommer att ge dig priset som du fått på din reservationsbekräftelse, men jag tror inte att du har något lagrum för att hävda din rätt ifall de inte gör det (om du inte genomför köpet online).

Permalänk
Medlem

Priset som du bokat till är det som gäller oavsett om du hämtar dagen efter erbjudandet.

Edit* Du har fått fel info från kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Konsumenter har ju till vana att läsa det dom vill läsa. Går alltid vrida och vända för tolka till egen fördel. För mig är det glasklart att priset endast gäller idag så vet jag inte hur man kan feltolka det. Skulle jag boka ett exemplar efter butikerna stängt så skulle jag utgå ifrån att jag endast reserverar exemplaret och kan inte förvänta mig priset är den samma imorgon. Sen skulle jag jag ju heller inte boka utan jag hade genomfört ett köp direkt för att erhålla rabatten. Just för att priset kan va annorlunda imorgon. Priserna justeras ju konstant i branschen.

Bör framgå om det inte redan gör det i villkoren. Att bokning endast avser att ett exemplar reserveras till dig i 24 timmar. Under tiden kan priset justeras som företaget reserverar sig för. Speciellt om det är en kampanj som marknadsförs som ODO (one day only).

Men visst är det en intressant frågeställning i vad som tillämpas. Så posta gärna exakt vad som framgår (men givetvis ta bort dina personliga uppgifter). Så får man en bättre grund att stå på för se vilka lagar som kan tillämpas. Men rent krasst så känns det som att Elgiganten har satt sina jurister på att skriva villkor där man reserverar sig för allt som går inom lagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag bokade en vara en söndag kväll, med "endast idag" priset och fick köpa den till det priset dagen efter när jag hämtade den bokade varan och gjorde själva köpet i Elgiganten butiken

Okej, nice men det jag skrev var nog det som jag skulle själv förvänta mig. Men då är det ju bra att det funkar på bättre sätt

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Har fakriskt fått två olika svar från Elgiganten själv på den frågan. Både att ja de gäller och nej det gäller inte så de är lite så där verkar de som. Men när jag hämtade varan de gällde i butiken så fick jag den till de pris som jag hade bokat den i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk

Kan väl lämna en liten uppdatering.

Jag åkte in till butiken idag trots att supporten vänligt men bestämt sa att det dyrare priset skulle gälla idag. Knallade in till know-how-avdelningen, såg mina lurar på hyllan, gick till kassan och fick betala 2222 kronor. Efter betalning så frågade jag hur det egentligen ligger till, om jag hade rätt till det priset eller om hon i kassan helt enkelt bara var snäll mot mig.

Fick en frågande blick och sen säger hon något i stil med "Men du bokade ju varan under ett pris och inom tidsramen för det priset och då gäller det priset i 24 timmar, spelar ingen roll om priset bara gällde igår, vi går på bokningstiden och då är det det priset som gäller.". Fick till och med prata med store manager som säger samma sak. Båda ställde sig väldigt frågande till varför supporten hade sagt så.

Var ju lite spridda skurar här på forumet om vad som gäller, kul att få lite klarhet i det.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

En del är bara snälla även fast de inte behöver. Chockerande i detta samhälle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Kan väl lämna en liten uppdatering.

Jag åkte in till butiken idag trots att supporten vänligt men bestämt sa att det dyrare priset skulle gälla idag. Knallade in till know-how-avdelningen, såg mina lurar på hyllan, gick till kassan och fick betala 2222 kronor. Efter betalning så frågade jag hur det egentligen ligger till, om jag hade rätt till det priset eller om hon i kassan helt enkelt bara var snäll mot mig.

Fick en frågande blick och sen säger hon något i stil med "Men du bokade ju varan under ett pris och inom tidsramen för det priset och då gäller det priset i 24 timmar, spelar ingen roll om priset bara gällde igår, vi går på bokningstiden och då är det det priset som gäller.". Fick till och med prata med store manager som säger samma sak. Båda ställde sig väldigt frågande till varför supporten hade sagt så.

Var ju lite spridda skurar här på forumet om vad som gäller, kul att få lite klarhet i det.

De flesta butiker (alla utom Kungens Kurva?) är franchisebutiker och jag antar att de får sätta lite egna regler kring hur man sköter t.ex. bokning av produkter, reklamationer osv. Den information som du har fått från kundtjänst är troligtvis vad som gäller 'uppifrån' men att butikerna har möjlighet att göra vissa ändringar p.g.a. goodwill osv.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@Vintervilan
Jag har vid två tillfällen bokat en vara under kort-tids rea på Elgiganten och hämtat dagen efter utan några som helst problem. Alltid varit bokningsdagens pris som gäller. Konstigt svar av supporten kan man tycka. Men kanske som andra sagt i tråden så kan det eventuellt vara upp till butiken.

Kul att du fick dem för det nedsatta priset iaf!

Permalänk
Skrivet av ågren:

De flesta butiker (alla utom Kungens Kurva?) är franchisebutiker och jag antar att de får sätta lite egna regler kring hur man sköter t.ex. bokning av produkter, reklamationer osv. Den information som du har fått från kundtjänst är troligtvis vad som gäller 'uppifrån' men att butikerna har möjlighet att göra vissa ändringar p.g.a. goodwill osv.

Skrivet av Landmark90:

@Vintervilan
Jag har vid två tillfällen bokat en vara under kort-tids rea på Elgiganten och hämtat dagen efter utan några som helst problem. Alltid varit bokningsdagens pris som gäller. Konstigt svar av supporten kan man tycka. Men kanske som andra sagt i tråden så kan det eventuellt vara upp till butiken.

Kul att du fick dem för det nedsatta priset iaf!

Ja, kan ju absolut vara något "lokalt" så att säga, men man tycker ju att chefen borde haft koll på detta. Han sa rent ut sagt att supporten har fel.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Priset som du bokat till är det som gäller oavsett om du hämtar dagen efter erbjudandet.

Edit* Du har fått fel info från kundtjänst.

Källa på det påsståendet?

Han har bokat en produkt så att ingen annan ska norpa den. Varför ska han automatiskt få rabatterat pris efter kampanjen är slut bara för det?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Klart det ska gälla dagen efter, du kan ju boka varan på nätet efter att varuhuset stängt.

Annars hade dom fått lägga varan utanför dörrarna med en kaffekopp i jämte där du kan lägga pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Källa på det påsståendet?

Han har bokat en produkt så att ingen annan ska norpa den. Varför ska han automatiskt få rabatterat pris efter kampanjen är slut bara för det?

För att bokningen är gjord när priset gäller dvs att ordern ligger i systemet hos elgiganten. När du bokar en vara så ligger den reserverad i butiken på anvisad boka & hämta plats i 24h därefter plockas den bort.

Källa på detta är jag själv då jag ansvarar för just boka & hämta i den butik jag jobbar i.

Permalänk
Inaktiv

Juridiskt sett så är han bunden till det speciella erbjudandet som fanns, dvs "bara idag" som tråden lyder.
Det speciella erbjudandet trumfar även vad som står i bekräftelsen. En sådan ändring skulle kräva speciella förändringar i system, vilket inte är skäligt att ändra för det tillfälliga erbjudandet. För att köpet slutligen skall gå igenom så måste även köparen ta hänsyn till öppettiderna för butiken.

Med den facit du har i hand så förstår jag inte alls varför du hämtar dagen efter och sedan skriver en tråd om det för att försöka mygla ut din vara för "dagen-innan-priset".

Sedan till killen som hanterar bokningen. Härligt att du gör avsteg från ett avtal, det skapar återkommande kunder som ger organisk omsättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Juridiskt sett så är han bunden till det speciella erbjudandet som fanns, dvs "bara idag" som tråden lyder.
Det speciella erbjudandet trumfar även vad som står i bekräftelsen. En sådan ändring skulle kräva speciella förändringar i system, vilket inte är skäligt att ändra för det tillfälliga erbjudandet. För att köpet slutligen skall gå igenom så måste även köparen ta hänsyn till öppettiderna för butiken.

Med den facit du har i hand så förstår jag inte alls varför du hämtar dagen efter och sedan skriver en tråd om det för att försöka mygla ut din vara för "dagen-innan-priset".

Sedan till killen som hanterar bokningen. Härligt att du gör avsteg från ett avtal, det skapar återkommande kunder som ger organisk omsättning.

Juridiskt sett är knappast TS, som jag antar att du syftar på, bunden till någonting utan kan låta bli att hämta ut varan och helt enkelt frånträda överenskommelsen. Men du kanske egentligen menade säljaren, dvs Elgiganten i detta fall?

Om jag minns rätt är det snarare "Boka & Hämta" som gäller när man reserverar en vara för uthämning i butik, dvs inget köp som så.

Permalänk
Skrivet av anon131444:

Juridiskt sett så är han bunden till det speciella erbjudandet som fanns, dvs "bara idag" som tråden lyder.
Det speciella erbjudandet trumfar även vad som står i bekräftelsen. En sådan ändring skulle kräva speciella förändringar i system, vilket inte är skäligt att ändra för det tillfälliga erbjudandet. För att köpet slutligen skall gå igenom så måste även köparen ta hänsyn till öppettiderna för butiken.

Med den facit du har i hand så förstår jag inte alls varför du hämtar dagen efter och sedan skriver en tråd om det för att försöka mygla ut din vara för "dagen-innan-priset".

Sedan till killen som hanterar bokningen. Härligt att du gör avsteg från ett avtal, det skapar återkommande kunder som ger organisk omsättning.

Öpp öpp öpp. Här försöks fan inte myglas nånting. Försökte bara reda ut hur det egentligen ligger till. Jag var fullt beredd på behöva betala det det dyrare priset, men det jag ville ta reda på är vad som gällde, något jag också fick svar på idag. Så inte den tonen tack.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Avstängd

Har gjort liknande grejer i andra butiker och "reserverar" jag då en kampanjvara samma dag som kampanjen tar slut så har jag alltid fått det för kampanjpriset ändå, även om jag i vissa fall hämtat ut det en vecka senare när fullpris gäller. Kan dock inte säga hur Elgiganten jobbar.

Permalänk
Medlem

@Vintervilan: Support och kundtjänst i butik har vid tillfälle gett mig olika svar på samma fråga. Frågan är om det är butikspersonalen eller supporten som har rätt.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Skrivet av Drickz:

@Vintervilan: Support och kundtjänst i butik har vid tillfälle gett mig olika svar på samma fråga. Frågan är om det är butikspersonalen eller supporten som har rätt.

Ja, egentligen tycker man ju att supporten borde ha rätt, de ska ju ha stenkoll på sånt. Men personalen i butik var väldigt övertygade i alla fall. Hur som helst, jag är nöjd och glad.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

De flesta butiker (alla utom Kungens Kurva?) är franchisebutiker och jag antar att de får sätta lite egna regler kring hur man sköter t.ex. bokning av produkter, reklamationer osv. Den information som du har fått från kundtjänst är troligtvis vad som gäller 'uppifrån' men att butikerna har möjlighet att göra vissa ändringar p.g.a. goodwill osv.

Det är bara en handfull av alla butiker i hela Sverige som är franchise

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj