Någon som vet om Zitius kommer "försvinna", uppgå helt i Telia?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Zitius kommer "försvinna", uppgå helt i Telia?

Ska på fiberföreningens möte imorgon och tänkte passa på att höra med Zitius representant där om följande jag snubblade över på FB. En grupp för de som jobbat på Zitius (Är lite medvetet grumlig. Vill inte nämna vad gruppen heter, den som är nyfiken hittar den lätt. Är mest nyfiken på vad som skrivs i ett inlägg där från början på året!)

Försökt hitta info men jag är kass på det och undrar nu om någon här vet hur läget är med Zitius? Stämmer det som står i inläggen att det bara är en tidsfråga innan Zitius blir "Telia" och i så fall, hur påverkas små fiberföreningar?

Posten i fråga:

Citat:

2018 och vad händer nu?

Inga anställda kvar i företaget, all personal är överflyttad till Telia koncernen och endast en person är idag verksam i bolaget Olle Svensson som är tf VD ( en av ursprungligen 3 grundare) men även Olle är anställd hos Telia. Många avtal som inte gått att flytta över till Telia ligger kvar under namnet Zitius Service Delivery AB. Så den stora knäckfrågan är, Vad händer med Zitius nu?

Svar på det från annan medlem:

Citat:

Jag har varit med om exakt samma sak med Infonet som Telia "tog över" så svaret är kort och gott "Bye bye". Det kommer dock ta några månader innan namnet är utplånat helt

Som sagt. Någon som vet info om detta? Vill vara lite förberedd imorgon inför mötet. Chansar att fråga här. Är det struntprat, ja. Då frågar jag inte alls imorgon.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Telia köpte väl upp Zitius typ 2014? Är nog ingen fara att det kommer hända något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zynken:

Telia köpte väl upp Zitius typ 2014? Är nog ingen fara att det kommer hända något.

Skickades från m.sweclockers.com

Nädå. Vet att Telia äger Zitius redan. Mest nyfiken på om det stämmer att Zitius som "eget namn" kommer upphöra och vad som eventuellt kan hända då med fiberföreningar. Pratar jag med Telia idag om praktiska saker så får jag bara veta att vi hör till "ett annat stadsnät", Zitius.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Tror inte det händer så mycket mer än ett namnbyte eller att det bytas över till Telias öppen fiber kanske. Är nog inget att vara orolig över skulle jag tro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zynken:

Tror inte det händer så mycket mer än ett namnbyte eller att det bytas över till Telias öppen fiber kanske. Är nog inget att vara orolig över skulle jag tro.

Skickades från m.sweclockers.com

Troligt scenario om det stämmer som "före detta anställd" skriver. Nyfiken på om det stämmer. Även fundersam på passusen

Citat:

Många avtal som inte gått att flytta över till Telia ligger kvar under namnet Zitius Service Delivery AB.

"Avtal....... Som inte gått att flytta över..... Ligger kvar under namnet Zitius....." Vad händer eventuellt med dem?

Vet att det är dumt att spekulera på något som en (1) skrivit men då det är en grupp för tidigare anställda jag snubblat över så blir jag nyfiken. Hade varit fint om jag hittat info själv men gör inte det. Känns dumt att fråga på mötet utan "mer på fötterna".

Blir väl det tradiga vanliga om grävdjup på egen tomt och samma presentation igen från Zitiusrepresentanten som använts de senaste tre-fyra åren. Sist uppdaterad oralt på plats förra året med saker som inte stämde längre.

Kommer iallafall fråga om inte Zitius (om de nu kommer finnas kvar) kan lägga ut driftstatus på Twitter då deras egen driftinfo låg nere förra veckan under det stora driftstoppet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk