Permalänk
Medlem

Välja VPN leverantör men vilken?

Kollar för närvarande efter en VPN leverantör med följande minimikrav:
Kill switch även fungerar i Linux.
Bra hastighet skall klara 100/100 men gärna 250/250 dock minimum 100Mbit.
Bra betalningsmetod möjlighet att betala med paygoo (förbetalt mastercard).
Gärna max kring 500-600:- för en årsprenumeration är det billigare är det bara plus.

Har kollat på Mullvad och testat 3 timmar verkar funka bra sneglar även på ovpn men inte hitta så man kan testa.

Förslag på andra bra vpn leverantörer mottages gärna också.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag kör protonvpn.com. Klarar en del av dina önskningar.

Permalänk

OVPN är bra tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag har provat både OVPN och Mullvad nyligen. OVPN hade DNS läckage som måste åtgärdas genom ytterligare inställningar, det räckte alltså inte med appen.
Tog väldigt lång tid att bli uppkopplad till en fungerande server med OVPN och blev nedkopplad ofta.
Mullvad fungerade riktigt bra, inga klagomål alls.. Dessutom kan man köpa den kontant på butik.

Jag provade OVPN gratis, tror det var 10 dagars öppet köp. Så man köper tjänsten och sedan kontaktar man dem om man ångrar sig.
OVPN har erbjudande för studenter via Studentapan (25%, jag kunde kombinera med årsrabatten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Jag har provat både OVPN och Mullvad nyligen. OVPN hade DNS läckage som måste åtgärdas genom ytterligare inställningar, det räckte alltså inte med appen.
Tog väldigt lång tid att bli uppkopplad till en fungerande server med OVPN och blev nedkopplad ofta.
Mullvad fungerade riktigt bra, inga klagomål alls.. Dessutom kan man köpa den kontant på butik.

Jag provade OVPN gratis, tror det var 10 dagars öppet köp. Så man köper tjänsten och sedan kontaktar man dem om man ångrar sig.
OVPN har erbjudande för studenter via Studentapan (25%, jag kunde kombinera med årsrabatten)

Ok men vad kan man hitta Mullvad kontant att köpa i butik? Är det som ett presentkort då? Inte sett det som alternativ på deras sida.
Enbart att skicka pengar till dem kontant.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Nordvpn låter dig testa 3 dagar gratis och sen har de att du får tillbaka pengarna inom 30 dagar om du inte är nöjd. De har någon drive nu med 3 år för 99$. $2.79 i månaden (dock betalas det i förskott). Tror det är bra att testa lite olika och se vad du fastnar för.

Permalänk
Medlem

@Shiftypants: Tror att det bara är pengarna tillbaka om det inte funkar överhuvudtaget.

Förövrigt så var jag nöjd med OVPN, snabb support och bra hastigheter men tog lite "lång" tid att koppla upp, kanske 40 sec till 1 min från start av appen och låta appen välja bästa servern.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

https://torguard.net

maxar ut runt 50MB/s på deras proxy

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Permalänk
Medlem

https://swe.windscribe.com/

Windscribe funkar jättebra för mig när jag har behov av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

https://torguard.net

maxar ut runt 50MB/s på deras proxy

Får instämma. Får ut runt 400 Mbit/s på TorGuard
Kostar bara 250:- per år bara

50% rabatt på alla subs med koden "VPN50TG"

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd

Vad använder alla VPN till?

Permalänk
Medlem

Kör PIA VPN. Har tidigare kört Anonine men deras hastighet har varit usel sista månaderna.
Maxar i princip BBB 100/100( 88/88, ping 14), PIA har bra pris och verkar väldigt stabilt. Jag gav 30USD/år för två år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Cuna: För att komma åt Netflix US/CA/UK

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Avstängd

Har inte Netflix stängt ner alla vägar in från icke-rätt-land?

Permalänk
Medlem

https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/

Sedan är det bara börja pröva. Hoppat runt på blandade tjänster genom åren och majoriteten av dom fungerar... meh at best.
Kör nu PIA som fungerar bra överlag men är sådär annars. Har inte orkat byta än då det tar ett par dagar att pröva varje tjänst ordentligt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Ok men vad kan man hitta Mullvad kontant att köpa i butik? Är det som ett presentkort då? Inte sett det som alternativ på deras sida.
Enbart att skicka pengar till dem kontant.

Du kan köpa från Inet eller Webhallen. Du får en kod i som inte går att koppla till köpet (enligt Inet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

Har inte Netflix stängt ner alla vägar in från icke-rätt-land?

Nej det fungerar fortfarande med vissa VPN tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Kör PIA VPN. Har tidigare kört Anonine men deras hastighet har varit usel sista månaderna.
Maxar i princip BBB 100/100( 88/88, ping 14), PIA har bra pris och verkar väldigt stabilt. Jag gav 30USD/år för två år.

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt trevligt pris. Hur får man det?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av n3crosis:

Nej det fungerar fortfarande med vissa VPN tjänster.

yes! PIA fungerar här, op kan vara värt att testa Privateinternetaccess killswitch,dnsleaks,autostart,osv

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Jag har provat både OVPN och Mullvad nyligen. OVPN hade DNS läckage som måste åtgärdas genom ytterligare inställningar, det räckte alltså inte med appen.

Det är nog snarare så att Mullvad inte är avancerat nog för att mäta DNS läckaget som OVPN gör skulle jag säga. När du använder Mullvad så testa gå på https://www.dnsleaktest.com/ och kör extended test om din IP visas där är du inte helt säker.

Själv använder jag OVPN och har använt i ett halvår nu utan problem, kör det direkt i min pfsense över hela nätverket och använder deras DNS-servrar för att inte få DNS-läckage. Spelar till och med över VPN och det fungerar kanon.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Riktigt trevligt pris. Hur får man det?

Fanns en rabattkod på 10USD vid tillfället.

Permalänk

OVPN på dator utan aes-ni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

Vad använder alla VPN till?

Allt som man kan tänkas inte vilja koppla sin IP-adress till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Det är nog snarare så att Mullvad inte är avancerat nog för att mäta DNS läckaget som OVPN gör skulle jag säga. När du använder Mullvad så testa gå på https://www.dnsleaktest.com/ och kör extended test om din IP visas där är du inte helt säker.

Själv använder jag OVPN och har använt i ett halvår nu utan problem, kör det direkt i min pfsense över hela nätverket och använder deras DNS-servrar för att inte få DNS-läckage. Spelar till och med över VPN och det fungerar kanon.

Har testa med Mullvad på den länken och den visar bara samma ip som man får av VPN klienten, så när som på de tre sista siffrorna, så något DNS läckage verkar det inte vara på mullvad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Du kan köpa från Inet eller Webhallen. Du får en kod i som inte går att koppla till köpet (enligt Inet).

Det blev 12 månader Mullvad för 399:- finns just nu på Webhallen som du nämnde.
Fick bli den då jag ändå testat och tyckte klienten i sig var smidig också.
Tack för tipset om Webhallen och Inet också.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Windscribe har legat bäst i test väldigt länge. Har själv kört det i två år nu och är väldigt nöjd med dem. 100% privacy också vilket är något som många VPN tummar på i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Det blev 12 månader Mullvad för 399:- finns just nu på Webhallen som du nämnde.
Fick bli den då jag ändå testat och tyckte klienten i sig var smidig också.
Tack för tipset om Webhallen och Inet också.

Rätt val tycker jag, även om jag inte haft någon erfarenhet av andra leverantörer men Mullvad har under de två år jag haft dem alltid levererat bra hastigheter och känns säkra efter att en på jobbet som jobbar med säkerhet pratat med "Mullvad" på en mässa hur det är uppsatt hos dem, och han här på jobbet var mycket nöjd. (kan ju ha ändrats efter två år sedan den mässan men ändå)

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Jag har kört PrivateVPN i några månader nu, de har servrar i kista och centrala sthlm, båda är under 5km ifrån mig, och jag maxar min lina alltid, 250/100.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Slänger in ett slag för ProtonVPN - https://protonvpn.com
Maxar min lina hemma utan problem (250/100) och går alltid snabbt att ansluta till en server.
Ett stort plus är även deras mobilapp som är utan tvekan den bästa VPN-klienten jag testat.