Bildskärm ASUS PB278QR 27" IPS , 2560 x 1440, 5 ms GtG

Permalänk
Medlem

Bildskärm ASUS PB278QR 27" IPS , 2560 x 1440, 5 ms GtG

Riktigt bra allround skärm som duger långt både till gaming och bildredigering.

Inga döda pixlar eller synliga skador. inköpt 2015. Har tyvärr ingen kartong kvar , så hämtning föredras.

Edit: när det gäller backlight bleeding kan du i ett mörk rum med svart bakgrund på skärmen se mycket svaga ljusinsläpp i hörnorna. Jag bifogar en bild från skärmen i dagsljus med svart bakgrund. och kan lägga till en i kväll när det är helmörkt. Reflexfiltret får jobba lite då jag har vita väggar men det syns inte när man sitter framför datorn.

Beskrivning från Inet:
https://www.inet.se/produkt/x104891/asus-27-pb278qr

Pris : 2000 kr el. bud

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Redigerat: tog bort missvisande information.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Har för mig att det är en TN panel och inte Ips.

Det är en IPS panel.

Permalänk
Medlem

@Necrophor: Du kan se genom att använda länken till Inet ifall du är tveksam. mvh Magnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccaboo:

Det är en IPS panel.

Skrivet av Debussy:

@Necrophor: Du kan se genom att använda länken till Inet ifall du är tveksam. mvh Magnus

Stämmer fullständigt att det är ips panel, lyckades förväxla den med PG278QR
Ber om ursäkt till TS, my bad.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

Hur är det med döda pixlar, bleeding i kanter, fördröjning?
NÅGOT man stör sig på?

Permalänk
Medlem

@Cuna: Hej ! Inga döda pixlar , ingen Bleeding som jag kan se. Jag har alltid gillat denna skärm. Dock har jag i princip bara spelat i 60Hz Vsync på denna och surfat , men spelar endast äventyrspel / rollspel på så höga grafikinställningar som det går ,där jag inte kräver mer fps. Standard inställningen på skärmen är den bästa rent färgmässigt tycker jag själv. Alltid svårt att bedöma fördröjning tycker jag , men det är ingenting jag stört mig på i alla fall. Foten är mycket robust och enkel att ställa in , mvh

Edit! Efter att ha ändrat ljusstyrka och vridit skärmen samt lagt en helsvart bakgrund hittar jag lite bleeding i hörnorna, men under normal användning såg jag inte detta ens. Ledsen att jag jag var lite för snabb i svaret.

Permalänk
Medlem

Jag inleder med ett bud på 1500. Kan hämta på plats i Älvsjö

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator

1600 :- hämtar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Permalänk

1700:- hämtar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad är statusen på budgivningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

@LiquidPanda: Du leder på 1700:- , Jag låter annonsen vara kvar till söndag kl 16. Då tar jag kontakt med innehavaren av högsta budet. Priset är gränsfall just nu! Glad påsk på er!

mvh

Permalänk
Skrivet av Debussy:

@LiquidPanda: Du leder på 1700:- , Jag låter annonsen vara kvar till söndag kl 16. Då tar jag kontakt med innehavaren av högsta budet. Priset är gränsfall just nu! Glad påsk på er!

mvh

Okej! Glad påsk!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K