Permalänk
Medlem

Black Screen strax efter start

Tjena

Köpte en nuc för någon dag sen. Har funkat br i 3 dagar. Men nu när jag startar datorn så får jag upp en nuc logo där jag snabbt ska välja om jag vill entra bios f2 sen nåt på f7 och f10. Men ifall jag inte trycker någonting så blir skärmen svart. Som att den förlorar anslutning mellan data och tv.

Det började när datorn skulle uppdatera till windows 10 kändes som att uppdateringen aldrig blev klar. Lät den göra sin grej hålla på att uppdatera och så men sen blev den svart. Värt att nämna att jag uppdaterade drivrutinerna via kontrollpanelen dagen innan.

Uppskattar all hjälp

Tack

Permalänk
Medlem

Antagligen har du fel upplösning eller något blir fel mot tv:n.
Testa att ansluta mot en skärm för att se om det rättar till sig.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Antagligen har du fel upplösning eller något blir fel mot tv:n.
Testa att ansluta mot en skärm för att se om det rättar till sig.

Tack, men det har funkat innan på tvn. Det var just efter den här uppdateringen som det har gått åt fanders

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddah13:

Tack, men det har funkat innan på tvn. Det var just efter den här uppdateringen som det har gått åt fanders

Skickades från m.sweclockers.com

Då det är svårt att ställa om upplösningen utan att ha bild så det tipset är det enklaste.
Annars är det att starta i felsäkert grafikläge och ställa om upplösningen den vägen.

Att det fungerade innan är inget som rättar till felet.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Hur länge har du låtit den stå? När uppdateringsprocessen blir fel så kan Windows återställning ta lång tid.
Ser du ingenting av Windows-loggan eller laddningsskärmen innan den blir svart?

Om den bara är tre dagar gammal tycker jag det enklaste är att bara göra en ren installation av Win10. Men du kan även testa återställningsverktygen från Win10 USB innan du installerar om.
Du kan prova felsäkert läge, men är det UEFI-installation fungerar det inte att spamma F8 under uppstarten.

Permalänk
Medlem

@Gurk:

Okej, hur gör jag det? Asså grafikkort i felsöker läge? *Har sett att mn kan trycka in f8 för komma in på fel säkert läge men kommer inte så pass långt att det funkar. Eller att Windows logan kommer fram.

Sk på semester nu men ska testa med en vanlig skärm som du sa