Permalänk

Bärbar gamingdator max 15k

Hej!
Det är dags för tillökning i familjen och där med mindre plats i lyan (gaming-riggen ryker).
Är på jakt efter en bärbar dator som i huvudsak ska användas till spel.
Kort och gott är jag på jakt efter något som inte väger 5kg och ser ut som ett jävla rymdskepp.
Det ska var så mycket prestanda i en så liten maskin som möjligt för max 15k

Spel som spelas: WoW, PUBG, OverWatch, CSGO, Sea of Thieves.

Jag har kikat lite på Dells G-serie , dom hade G15 (15 tummaren) men idag ser det ut att vara borta av någon anledning? :S
Den verkar ju inte vara alla för tung och rent prismässigt så känns det som en bra deal.

Nu verkar bara G3 17" finnas på Dells hemsida.. och det känns lite stort när man läser det.

Jag vet att Dell även ska ha en G3 15" som är ännu tunnare... men denna verkar inte finnas på Dells svenska hemsida..

Har ni något annat tips om vad man ska satsa på?

Tack på förhand!

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

@röksvamp:
Kom på att jag hade sparat varukorgen när jag kikade på G5an igår... så jag lyckades beställa den precis

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Kan du länka vilken du köpte? hört att nya dell G serien ska vara rätt vass

Permalänk

@Gniwek:
Det blev denna: https://www.dell.com/sv-se/cart/email/index/748731?ac=a6e51f0...

Där var en rabattkod på 1200kr just nu också, så det kändes som man fick mest bang for buck faktiskt.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

@röksvamp
Sitter i precis samma sits! Har kikat väldigt mycket på Dells G serie och har hoppats på att G3 15 eller G7 15 ska komma in då jag tycker dom är snyggare. Såg också att G5 hade försvunnit men även jag har den sparad i min varukorg, nu blir man lite sugen på att beställa den..
Vad fick du för beräknad leveransdatum?

Permalänk

@Meenaze:
24-31 maj stod det.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Då du tänkt spela mycket fps spel varför valde du att köpa en laptop med 60hz skärm istället för en med 120hz? Bara nyfiken

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

Då du tänkt spela mycket fps spel varför valde du att köpa en laptop med 60hz skärm istället för en med 120hz? Bara nyfiken

Har en 144hz extern skärm som kopplas in när det blir "seriöst" lir.
Har dock lämnat tillbaka G5an pga att det inte finns fungerande drivrutiner ute för Intel-kortet i burken varken från Dells sida eller från Intels sida. Annars kändes det som en jävligt prisvärd dator. Så nu är man på jakt efter en ny igen... Kanske blir en 120/144 Hz nu, får se.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!