Permalänk

Unifi USG portforward

Hej
Jag sitter med en UNIFI USG gw som jag försöker att köra portforward på, det fungerar bara inte.
Jag har senaste firmware på den.
Är det någon som kan förklara på ett enkelt sätt hur f man gör för att öppna portar i den.

Typ så här har jag gjort som på bilden. (lånad bild har annan internip adress)
Jag vill att port 80 ska vara öppen med tcp för en websida.
Men det fungerar inte den är helt blockad, jag antar att man kanske måste in någon annanstans för att släppa igenom trafik men jag fattar inte vart.
Internt fungerar det klockrent. Dock så funderar jag på när jag skriver in mitt dyndns nman så fungerar det internet, jag undrar om den "routar" trafiken fel.

//DK79

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da_King79:

Hej
Jag sitter med en UNIFI USG gw som jag försöker att köra portforward på, det fungerar bara inte.
Jag har senaste firmware på den.
Är det någon som kan förklara på ett enkelt sätt hur f man gör för att öppna portar i den.
https://help.ubnt.com/hc/article_attachments/360000427827/port-forward4.PNG
Typ så här har jag gjort som på bilden. (lånad bild har annan internip adress)
Jag vill att port 80 ska vara öppen med tcp för en websida.
Men det fungerar inte den är helt blockad, jag antar att man kanske måste in någon annanstans för att släppa igenom trafik men jag fattar inte vart.
Internt fungerar det klockrent. Dock så funderar jag på när jag skriver in mitt dyndns nman så fungerar det internet, jag undrar om den "routar" trafiken fel.

//DK79

Slå på logging och se vad som händer.

Vad har du för domämnamn, extern IP? kan se vad du har öppet.
sedan vad har du för web server? Linux, Windows etc?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Har du öppnat porten i brandväggen då? Fliken "Firewall" till vänster där uppe? (Ingen kunskap om produkten)

Permalänk

Portarna öppnar du väll i controllern direkt under devices? det gör jag i alla fall

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@leiztat:

Behöver ingen FW öppning, eftersom NAT skyddar interna ip adresser.
Port forwarden ser bra ut.
Det jag kan tänka mig är att servern inte lyssnar det den skall lyssna på.
Har du satt upp vhosts eller liknande?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Hej
Det har löst sig. Fast ip i linuxburken glömt GW hehehe tack för att ni tog er tid.
//DK