Hittat konstig "bugg" i iOS ) troligtvis ingen bugg men ändå strul i iOS:)

Permalänk
Avstängd

Hittat konstig "bugg" i iOS ) troligtvis ingen bugg men ändå strul i iOS:)

Jag är en såndär person som inte vill ha blåtand eller wifi aktiverat i min mobil, men iOS vägrar acceptera detta och startar funktionerna varje morgon runt 07:00

Om jag genast när jag vaknar stänger av båda så säger mobilen "jag kommer aktiviera dom igen imorgon"
Det finns ingen möjlighet att då trycka NEJ!!!!!
Är det bara min iphone som har fått fnatt eller ska det vara så?

Som exempel min gamla iphone 5 som kör någon föråldrad version av iOS har inte det här problemet utan det har kommit i den senaste uppdateringen.

MVH Joppe

Permalänk
Medlem
Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag tror du bara inaktiverar Wifi / Bluetooth via aktivitetscentret eller vad det heter (alltså när man swipe'ar upp från botten och får lite genvägar till flygplansläge, wifi, bluetooth, ficklampa osv)

Om du aktivt går in i inställningar -> bluetooth och stänger av det denna vägen tror jag det skall förbli avstängt.

Jag tycker ändringen till denna funktion är bra, men kunde varit mer informativt att de gjorde den...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Gå in i inställningar och stäng av dem. Om du stänger av den genom att dra ned menyn från övre högra hörnet så stängs de bara av tills nästa dag. Funktionen är smidig för de som har snåla abonnemang alt. Apple Watch där man bara stänger av dessa för att spara data.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Du får skaffa ett bly-case? *fniss*

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Det är tydligen en funktion i iOS nu, om du inaktiverar WiFi och bluetooth från nedan så inaktiverar du anslutning till andra nätverk i 24 timmar, så får du det meddelandet. Gå till inställningar och stäng av den istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Jag tror du bara inaktiverar Wifi / Bluetooth via aktivitetscentret eller vad det heter (alltså när man swipe'ar upp från botten och får lite genvägar till flygplansläge, wifi, bluetooth, ficklampa osv)

Om du aktivt går in i inställningar -> bluetooth och stänger av det denna vägen tror jag det skall förbli avstängt.

Jag tycker ändringen till denna funktion är bra, men kunde varit mer informativt att de gjorde den...

Personligen tycker jag att det är ren idioti att det skiljer sig när man gör det i "aktivitetscentret" jämfört med vanliga inställningar. Kan de inte ha detta kodat på region istället? Så att snåla amerikaner med loser-abonnemang får denna "feature" (tillsammans med spärr på mängd data man får ladda ner via mobildata) och att vi slipper eländet. Man förväntar sig ju en viss logik i funktionerna och detta stör ju bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag tycker ändringen till denna funktion är bra, men kunde varit mer informativt att de gjorde den...

Jag tycker precis tvärtom, anledningen till att man har wifi/blåtand i kontrollcentret är ju för att man enkelt ska toggla av och på utan att behöva klicka sig fram i inställningar.
Jag hade kunnat acceptera deras "innovativa" lösning om man kunde få alternativet att antingen stänga av det helt eller använda deras "Inaktivering i 24 timmar", men nu blir det bara påtvingat istället.

Jag suckar högt varenda gång jag ska stänga av bluetooth för att spara batteri och inser att jag måste in i inställningarna för att avaktivera det helt .__.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen iPhone själv och aldrig haft så jag har inget vettigt att komma med förutom en reflektion. Det låter ju som en oerhört förvirrande feature. Tanken är ju god, men hade man inte kunnat implementera det på nåt bättre sätt? Tex att om man håller nere WiFi-ikonen några sekunder istället så får man upp en dialogruta där man kan att stänga ner det i lite olika tidsspann om man nu bara vill göra det temporärt. Medan att bara klicka av det fimpar det helt och hållet.

Kände att ämnet landade rätt hos mig då jag mer och mer retat upp mig på snarlika saker med varje ny iteration i Windows. Nähä, det var inte i settings, jag måste in i kontrollpanelen för just den här grejen. Rimligt...

Permalänk
Medlem

Detta är ju iget nytt, kom väl med IOS 11 har jag för mig.

Hade en Iphone 4 innan, nu en 6S, jo jag hatar apple men fått dom när jag hjälper andra med deras telefoner så dom är gratis.

Oavsett så var min Iphone 4 enklare än 6S.
Sedan stängs det inte av heller om dom inte nylige ändrats utan hårdvaran är aktiv vilket en del påpekat är osäkert, enheten är ju rent tekniskt kapabel då att ta imot information över wifi/blåtand.

Jag stänger alltid av det i inställningar för att spara batteri, batteriet är total skit på 6S ändå, rena skämtet.

Själv har jag mest använt Android telefoner tidigare och har flera tablets med det, Apples produkter är så buggiga i gämförelse.

IOS har vi ju redan nämt, skaffa för fan inte en Apple TV, päronen har en, varje jävla updatering mer eller mindre gör den oanvändbar utan en återställning. Tog flera uppdateringar också innan deras ATV4 slutade hänga sig och även den dom fick låna hägde sig, polarens ATV4K hängde sig med under samma period förra året.

Morsan har en Ipad, köpte en ny för ett tag sedan, så klart det var en bug i IOS som gör att när man roterar den så försvinner app menyn osv, ända som fungerar är att starta om skiten.

Numera verkar det vara standard svar från apple att factory reseta och starta om deras skit produkter.

3x priset och noll QA, skit kvalite rakt igenom. Men jag förstår varför folk ger mig gratis apple produkter, dom är fan inte skit värda i slutändan när hela status symboliken över att ha senaste modellen gått över.

Blev så jävla trött på min Iphone 6S häromdagen att jag stängt av den, det eller så åker fanskapet i tunnan, slöaste och mest oresponsivaste telefonjävlen jag varit med om.

Folk tror att Apple är kvalite, dom har bland den högsta felprocenten i branshen på sina mobiltelefoner, dom anvädne 6000 seriens aluminium i Iphone 6, därför dom böjde sig men priset är 20% av 7000 seriens aluminium som är fan så mycket styvare.

Jag vet detta då jag undviker 6000 serien som pesten inom RC, all kina skit använder mjuk 6000 serie aluminium, tävlingsbilar som ska hålla för hårda smälla är byggda i 7000 seriens men det kostar med.

Man kan fan tro att dom står i fabriken och smälter pantburkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perfn:

Nu har jag ingen iPhone själv och aldrig haft så jag har inget vettigt att komma med förutom en reflektion. Det låter ju som en oerhört förvirrande feature. Tanken är ju god, men hade man inte kunnat implementera det på nåt bättre sätt? Tex att om man håller nere WiFi-ikonen några sekunder istället så får man upp en dialogruta där man kan att stänga ner det i lite olika tidsspann om man nu bara vill göra det temporärt. Medan att bara klicka av det fimpar det helt och hållet.

Fast det fungerar inte så, du stänger inte av någonting utan du kopplar ifrån det nätet du är ansluten till för tillfället. Men håller med om att det inte är optimalt att ha det så.

Skrivet av pa1983:

Detta är ju iget nytt, kom väl med IOS 11 har jag för mig.

Hade en Iphone 4 innan, nu en 6S, jo jag hatar apple men fått dom när jag hjälper andra med deras telefoner så dom är gratis.

Oavsett så var min Iphone 4 enklare än 6S.
Sedan stängs det inte av heller om dom inte nylige ändrats utan hårdvaran är aktiv vilket en del påpekat är osäkert, enheten är ju rent tekniskt kapabel då att ta imot information över wifi/blåtand.

Jag stänger alltid av det i inställningar för att spara batteri, batteriet är total skit på 6S ändå, rena skämtet.

Själv har jag mest använt Android telefoner tidigare och har flera tablets med det, Apples produkter är så buggiga i gämförelse.

IOS har vi ju redan nämt, skaffa för fan inte en Apple TV, päronen har en, varje jävla updatering mer eller mindre gör den oanvändbar utan en återställning. Tog flera uppdateringar också innan deras ATV4 slutade hänga sig och även den dom fick låna hägde sig, polarens ATV4K hängde sig med under samma period förra året.

Morsan har en Ipad, köpte en ny för ett tag sedan, så klart det var en bug i IOS som gör att när man roterar den så försvinner app menyn osv, ända som fungerar är att starta om skiten.

Numera verkar det vara standard svar från apple att factory reseta och starta om deras skit produkter.

3x priset och noll QA, skit kvalite rakt igenom. Men jag förstår varför folk ger mig gratis apple produkter, dom är fan inte skit värda i slutändan när hela status symboliken över att ha senaste modellen gått över.

Blev så jävla trött på min Iphone 6S häromdagen att jag stängt av den, det eller så åker fanskapet i tunnan, slöaste och mest oresponsivaste telefonjävlen jag varit med om.

Folk tror att Apple är kvalite, dom har bland den högsta felprocenten i branshen på sina mobiltelefoner, dom anvädne 6000 seriens aluminium i Iphone 6, därför dom böjde sig men priset är 20% av 7000 seriens aluminium som är fan så mycket styvare.

Jag vet detta då jag undviker 6000 serien som pesten inom RC, all kina skit använder mjuk 6000 serie aluminium, tävlingsbilar som ska hålla för hårda smälla är byggda i 7000 seriens men det kostar med.

Man kan fan tro att dom står i fabriken och smälter pantburkar.

Jag har inte varit med om något av det du beskriver på ipad, Apple TV eller iphone och här finns några av varje. Däremot har jag varit med om strul på diverse android, de saknar alltså QA och är skit.

Om en 6S är långsam behöver den nytt batteri.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

§3.4 **låst**