Hjälp att hitta skruvar till gammal tv! (Samsung UE46D6517WK)

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta skruvar till gammal tv! (Samsung UE46D6517WK)

Tjena!

Skulle behöva lite hjälp att luska fram skruvar till en TV som jag köpte 2011, en Samsung UE46D6517WK.
Jag har haft TVn hängandes på väggen de senaste åren och nu när jag skulle ge bort den och montera foten så insåg jag att två skruvar fattades till fästet.
Har varit förbi en lokal trä butik och frågat efter liknande skruv utan resultat.
Jag köpte TVn från Siba 2011.
Någon som har tips på vart man kan få tag på dessa skruvar?

http://imgur.com/a/Mytx18F

Tack på förhand

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Jag letade i manualen till min philips med samma problem förra året, åkte sedan till Bauhaus och köpte nya.

Edit: Såg nu att du hade två. Antingen mäter du längd och bredd eller så åker du till Classe eller Bauhaus och jämför tills du hittar rätt

Visa signatur

|| ASrock Z77E-itx || MSI HD6950 Twin Froster III Power Edition || i5 3570K @ 4,2 GHz || Corsair VENGEANCE LP 8GB (2x4096MB) 1600Mhz || 128 Gb Samsung 830-serie SSD || be quiet! Pure Power L8 530W || Inklämt i Cooler Master Elite 120 advanced

Permalänk
Medlem

Ska någon ha en chans att hjälpa dig behöver du mäta höjd och bredd på skruven med skjutmått eller linjal.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Ta med skruven och gå till närmsta järnaffär, Bauhaus, Hornbach, etc. och hitta en mutter som passar.
När du hittat en mutter så vet du vilken gänga du skall ha, och sen är det ju bara att hitta en passande maskinskruv med samma gänga i rätt längd.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Criuzer:

Jag letade i manualen till min philips med samma problem förra året, åkte sedan till Bauhaus och köpte nya.

Tack för tipset, får bli ett besök där under dagen :).

Skrivet av sniglom:

Ska någon ha en chans att hjälpa dig behöver du mäta höjd och bredd på skruven med skjutmått eller linjal.

Längd 9mm
Bredd 4mm

Har varken linjal eller skjumått så fick bli med måttband.

Skrivet av loefet:

Ta med skruven och gå till närmsta järnaffär, Bauhaus, Hornbach, etc. och hitta en mutter som passar.
När du hittat en mutter så vet du vilken gänga du skall ha, och sen är det ju bara att hitta en passande maskinskruv med samma gänga i rätt längd.

Tack för tipset, får bli ett besök där idag!

Skrivet av fmalm:

Har varit inne på liknande sida och kollat, men tycker inte de ser likadana ut. Kan vara någon av dom utan bild dock Tack för tipset.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Tjena!

Skulle behöva lite hjälp att luska fram skruvar till en TV som jag köpte 2011, en Samsung UE46D6517WK.
Jag har haft TVn hängandes på väggen de senaste åren och nu när jag skulle ge bort den och montera foten så insåg jag att två skruvar fattades till fästet.
Har varit förbi en lokal trä butik och frågat efter liknande skruv utan resultat.
Jag köpte TVn från Siba 2011.
Någon som har tips på vart man kan få tag på dessa skruvar?

http://imgur.com/a/Mytx18F

Tack på förhand

är det inte bara att åka till välsorterad järnhandel och köpa lite olika maskinskruvar i olika längd och dimensioner. jag gissar på att det är en M4 i tvn. brukar vara standard.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

är det inte bara att åka till välsorterad järnhandel och köpa lite olika maskinskruvar i olika längd och dimensioner. jag gissar på att det är en M4 i tvn. brukar vara standard.

Jo det verkar som att det är den smidigaste lösningen, får bli ett besök under dagen! Tack för tipset.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Mest troligt finns dem i din random-skruv-låda där man sparar alla skruvar muttrar o bultar man hittar överallt och får över.

Annars finns dem på järnaffären eller K-rauta/Bauhaus.

Permalänk
Medlem

Bauhaus hade lösningen! M4x10 med 1mm bricka. Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red