Mate 10 pro eller Oneplus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

@jOnÄTÄn: Av den nedmonteringen iFixit gjorde av OP6 så kunde de se att den hade inbyggt vattenskydd, likt IP-klassade telefoner, bara att de inte gått igenom certifieringen då den är förknippad med extrakostnader som hade ökat priset på telefonen. Så mitt argument står kvar ang. om det täcks av garantin eller inte, det är det enda som är av relevant annars är det bara ett tomt löfte.

Oneplus har väl helt enkelt misslyckats med att få den att nå samma IP klass som konkurrenterna och därför valt att inte nämna det, visst klarar den säkert fukt bättre än en galaxy s4 eller valfri icke ip klassad mobil för några år sedan.
Klarar inte Huawei mate 10 pro kraven för IP 68 så är det falsk marknadsföring och de kan därför bli dömda för det så det är relevant att den har en sådan klass. Men man ska vara medveten om vad de olika klasserna innebär du kan inte dyka med en ip 68 mobil och räkna med att den överlever.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Det jag menade var att det kostar att låta en extern part göra själva certifieringen, oavsett om man har lagt ned mödan med att täta den eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

@jOnÄTÄn: Det jag menade var att det kostar att låta en extern part göra själva certifieringen, oavsett om man har lagt ned mödan med att täta den eller inte.

Det är tillverkarna själva som testar enligt en standard som är satt.
Citat från Andreas eklöv på 99.se i kommentarerna till hans Oneplus 6 test
"Nu har jag fått svar från Sony angående hur IP-certifiering går till, och det var som jag misstänkte. Sony utför själva testerna enligt IEC-standarden under produktionen, och säkerställer att telefonen når upp till nivåerna och kraven som ställs där. Om det skulle visa sig att telefonerna inte når de nivåer som Sonys angivna IP-nivå påstår skulle de göra sig skyldiga till falsk marknadsföring, och utöver att de skulle bli ersättningsskyldiga till konsumenter skulle exempelvis amerikanska myndigheter bli tämligen gramse på dem."

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Op 6 skulle jag nog säga, jag är ju dock lite förtjust i xiaomi så skulle nog ha valt de över båda

Skickades från m.sweclockers.com