Blanka TV-skärmar - hur illa är det med reflektioner? Tex Samsung Q7F

Permalänk
Medlem

Blanka TV-skärmar - hur illa är det med reflektioner? Tex Samsung Q7F

Sitter med en 7 år gammal Philips TV som med sin underbara (!) matta bildskärm dämpar reflektioner ganska bra. har fönster och lampor mitt emot TVn och även om dessa kan synas i TVn så är det så diffusa och suddiga att det inte är något problem.

Nu börjar det bli dags för en ny TV (49"-55") och alla är blanka och alla har någon slags antireflex-behandling. Finns det någon tillverkare/modell som klassas som extra bra?

Är lite sugen på Samsung Q7F-serien (Q7F på Prisjak) som ska vara hyfsad på detta men jag antar långt ifrån en matt skärm.

Någon som har erfarenheter eller kunskap kring detta?

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att om det är en glasruta längst fram så hjälper det inte hur mycket antireflexbehandling man än har. Är det ingen glasruta längst fram fungerar det bra så länge det finns antireflex-behandling. Tack och lov är det inte längre så vanligt med LCD med glasruta fram, men när jag köpte förra gången var det något man fick passa sig för.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Min erfarenhet är att om det är en glasruta längst fram så hjälper det inte hur mycket antireflexbehandling man än har. Är det ingen glasruta längst fram fungerar det bra så länge det finns antireflex-behandling. Tack och lov är det inte längre så vanligt med LCD med glasruta fram, men när jag köpte förra gången var det något man fick passa sig för.

Okej, låter ju bra. Klurigt bara att man inte vet hur det kommer att bli förrän man släpat hem TV och betalar 15k