Permalänk
Medlem

inget avancerat, men tufft ändå :)

samlade ihop delarna av min gamla dator (pII 333 mhz, 256 mb ram, elsa erazor x2 gf2 32 mb ddr, 6 Gb hd, sb live) och detta blev resultatet... får ursäkta att filmningen i den lilla filmen är lite ostabil och mörk hehe
you get the main idea hoppas jag, ett enkelt multimediasystem kopplat till tvn och stereon.
datorn är kopplad till min nuvarande dator via nätverk.

http://daviden.deactivate.org/lek/

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk

Fan vad soft, vad är det för program du använder? Skulle ju vara skönt att kunna styra allt från datorn på tvn, så man kan switcha mellan musik, musikvideor, långfilmer, andra små filmsnnuttar eller vanlig Tv via tvkort då....
Man har ju en gammal P2 350 i någon garderob får väl se om man orkar mecka ihop något liknande med den också

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vill också veta vad det är för program du använder... har sett en del htpc men aldrig provat på att göra något för jag tycker det verkar för krångligt men det programmet verkar ju astufft

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

attans vad nice!
cred till dig!

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

programmet för gränssnittet till tvn hetere myhtpc, fungerar underbart bra, integrerat med windows media player (använder dock en plugin för att köra mp3:orna via winamp istället för wmplayer).
allt finns att hämta här; http://www.myhtpc.net

roligt att ni gillade det

skall fixa till lite annat smått och gott sedan med, lär väl uppdatera när allt är som jag vill ha det :).

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk

men är det inte jobbigt att fixa med alla bilder och så till album om man nu ska ha det? Höll på lite med det innan när jag använde musicmatch men det blev bara jobbigt....

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
men är det inte jobbigt att fixa med alla bilder och så till album om man nu ska ha det? Höll på lite med det innan när jag använde musicmatch men det blev bara jobbigt....

du ställer in vilka kataloger/enheter du vill använda... om det sedan ligger en bild i låt oss säga; beastie boys - hello nasty/ så lägger den bilden som "mapp-folder" istället. mycket enkelt och fungerar hur smidigt som helst.
lägg cover-bilden i samma mapp som albumet ligger i bara.

jag tycker att det fungerar grymt bra iaf.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

Verkligen fräckt.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Jäkla fint program det där, ser väldigt bra ut måste skaffa

Visa signatur

Lian Li PC75B, c2d e6300, 2gb kingston, asus p5w dh deluxe, 6800gt, 2.5TB disk etc

Permalänk

jag skulle rekomendera detta program till alla som har en htpc...

perfect med en fjärrkontroll...

Permalänk
Medlem

Hmm är det bara för mig som det laggar som satan. CPU-load går upp i 100% och det går ruskigt segt.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

har installerat progget nu, men hur flyttar jag "länkarna" som jag vill, dom har hamnat lite fult nu tycker jag....

Permalänk
Medlem

Vad är det för skenheligt codec till filmen?

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk

jag har hållt på att fiffla lite med det proget hur gjorde du för att den skulle veta vilket program den skulle använda för upp spelning av film???

jag höll på att fiffla med någon dll bland annat blev alldrig riktigt klok på det där...

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)

Permalänk
Medlem

Hehe, jag har då en dedikerad 1.7Ghz celeron åt just detta program, spelar shoutcast 24/7 så länge jag inte vill se på film/lyssna på annat. Hmm var kan man upploada bilder nu igen groovers najsiga e ju stängd :-/ så kan jag skärmskjuta lite på min myHTPC config. Men för video välj media module, grouping = None, Plugin dll = C:\Program\myHTPC\myHTPC_Wmp9Mp.dll eller liknande.
Min Radiofil ser ut såhär: radio.my
[1]
title=RadioSeven (128k)
subtitle=
overview=
rating=
produced=
released=
duration=
review=
dvdproid=
category="Genre","Bra musik"
chain="feature",http://radioseven.nu:9000
images=C:\Program\myHTPC\r7.jpg

Sen om man vill ha fler så e det bara stt döpa till [2] osv

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

PaNiC
windows media? ...en av många "standards" för film för webbläsare.

Tomtenizze
den använder ju windows media player som default, finns nog inte något annat alternativ ännu. skulle vara winamp, som det finns en plugin för att ladda ner myhtpc.net.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

du måste fixa den där bakgrunden till mig asså

Permalänk
Medlem

P Nut
vilken av dem?

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

leopardskinnet

Permalänk
Medlem

P Nut
http://www.jonmega.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&...

plocka den där, den ligger i ett tema till stylexp. har för mig det iaf.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

bortse från mitt förra inlägg, den fanns inte där.
http://www.sgosx.com/images/wallpaper/fauxfur.jpg
där är den

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

Program med klar potensial, synd att det verkar kräva så mycket datorkraft bara.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig det går sjukt segt när den ska gå in i katalogerna.

Har en P4 2000MHz

Visa signatur

Jag skyller alla stavfel och andra grammatiska fel på min dyslexi.

Permalänk
Medlem

För mig flyter det på bra.. och jag har en xp1600+ med segt sdram och en halvtrasig hdd som ligger på 5400rpm.. Så det måste vara någonting som är fel för er som påstår att det går segt.

Inte ens när jag går in i min mp3-mapp (som innehåller ca 3000filer) går det segt.

En fråga bara, hur får man den att spela upp filmer ? Måste man ha wmp9 ?

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

hur kopplar man ihop datorn till tv och stereon?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
En fråga bara, hur får man den att spela upp filmer ? Måste man ha wmp9 ?

Jag kör med WMP-pluginen, funkar bra med de flesta format.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bstark
Jag kör med WMP-pluginen, funkar bra med de flesta format.

Det är bara jag som är trött

Har nu suttigt i soffan med fjärr och tv och testat ett tag och jag är kär! Måste bara ta och göra det lite snyggare..

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
För mig flyter det på bra.. och jag har en xp1600+ med segt sdram och en halvtrasig hdd som ligger på 5400rpm.. Så det måste vara någonting som är fel för er som påstår att det går segt.

Inte ens när jag går in i min mp3-mapp (som innehåller ca 3000filer) går det segt.

En fråga bara, hur får man den att spela upp filmer ? Måste man ha wmp9 ?

Skummt jag har xp2100+, 512mb ddr 400mhz minne och 7200rpm disk och det går apsegt.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

saigon
tv-ut-->tv
audio-ut-->stereo

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

daviden, räcker din dator att spela upp film med ? det kan den inte göra, eller ?! ,
har nån testat myhtpc o jämfört med freevo?
freevo är ju nåt liknande, men linux...