Permalänk
Avstängd

Fråga om WOW recruit a friend

Hej!

Enkel fråga: om man recruitar en vän och denne sedan teleporterar sig till dig, är alla quests tillgängliga för alla raser?

Tänker mer om en undead skulle teleporteras till Mulgore exempelvis, segt om en Tauren får alla quests samtidigt som undeaden endast kan expa genom att slakta mobs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donathan:

Hej!

Enkel fråga: om man recruitar en vän och denne sedan teleporterar sig till dig, är alla quests tillgängliga för alla raser?

Tänker mer om en undead skulle teleporteras till Mulgore exempelvis, segt om en Tauren får alla quests samtidigt som undeaden endast kan expa genom att slakta mobs.

Jag vill minnas att detta ska funka, för många år sedan så kommer jag ihåg att folk ville levla en undead men tyckte zonen var tråkig. Och sprang till Durotar och levlade där.
Men som sagt detta var längesedan och inte alls säker om det fortfarande funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Vill också minnas att det ska funka utmärkt, tror jag gjorde det själv för en herrans massa år sedan och det vore ju lustigt om de ens bemödat sig förhindra detta.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Svaret är ja. Alla quests i startzonerna för respektive faction kan spelas med vilken ras som helst.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mixe:

Jag vill minnas att detta ska funka, för många år sedan så kommer jag ihåg att folk ville levla en undead men tyckte zonen var tråkig. Och sprang till Durotar och levlade där.
Men som sagt detta var längesedan och inte alls säker om det fortfarande funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zicsoen:

Vill också minnas att det ska funka utmärkt, tror jag gjorde det själv för en herrans massa år sedan och det vore ju lustigt om de ens bemödat sig förhindra detta.

Skrivet av kokkojambo:

Svaret är ja. Alla quests i startzonerna för respektive faction kan spelas med vilken ras som helst.

Liten uppdatering ifall andra skulle stöta på den här tråden:

Teleporterar man till Blood Elf starting zone som Tauren så finns inga quests alls. Alla NPCer är gula och vill inte snacka.

Teleporterar Bloof Elfen till Mulgore däremot så finns cirka 50-60% av questsen tillgängliga.

Ingen jätte big deal att man inte kan ta alla quests då vi båda började levla samtidigt och Blood Elfen är lvl 11,4 medans jag är 12 i skrivande stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donathan:

Liten uppdatering ifall andra skulle stöta på den här tråden:

Teleporterar man till Blood Elf starting zone som Tauren så finns inga quests alls. Alla NPCer är gula och vill inte snacka.

Teleporterar Bloof Elfen till Mulgore däremot så finns cirka 50-60% av questsen tillgängliga.

Ingen jätte big deal att man inte kan ta alla quests då vi båda började levla samtidigt och Blood Elfen är lvl 11,4 medans jag är 12 i skrivande stund.

Just det! Glömde ju helt bort de små fjollorna från Silvermoon.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donathan:

Liten uppdatering ifall andra skulle stöta på den här tråden:

Teleporterar man till Blood Elf starting zone som Tauren så finns inga quests alls. Alla NPCer är gula och vill inte snacka.

Teleporterar Bloof Elfen till Mulgore däremot så finns cirka 50-60% av questsen tillgängliga.

Ingen jätte big deal att man inte kan ta alla quests då vi båda började levla samtidigt och Blood Elfen är lvl 11,4 medans jag är 12 i skrivande stund.

Det var ju inte så farligt då lagom att byta zon till någon neutral "vidare zon" med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mixe:

Det var ju inte så farligt då lagom att byta zon till någon neutral "vidare zon" med.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo precis, huvudsaken är ju att en av parterna kunde ta quests.

Sen kan man ju tycka att det är rätt meningslöst av Blizzard att inte låta andra ta quests i Bloof Elf starting zone, känns mer som en bugg än att det skulle vara working as intended.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donathan:

Jo precis, huvudsaken är ju att en av parterna kunde ta quests.

Sen kan man ju tycka att det är rätt meningslöst av Blizzard att inte låta andra ta quests i Bloof Elf starting zone, känns mer som en bugg än att det skulle vara working as intended.

Håller med, troligtvis har det med storyn att göra. Men borde kunna nyttjas av alla raser ändå pga RaF osv

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red