Spela Battlefield V-betan med SweClockers den 4 september klockan 10:00

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

Snipergevär gör mindre skada i BFV än i något annat Battlefield någonsin!

Lee Enfield t.ex. gör 51 skada på långt avstånd. KAR98 som ska vara en hardhitter gör 55.

som någon annan pekade ut är man sällan på 100% hälsa så det blir en oneshot och sen ligger man och väntar på den jobbiga bleedout-timern helt i onödan då man ressar någon lika långsamt som i pubg trots att det är mkt mera folk här på liten yta... t o m pubg har kortade res-timers i war mode för att inte tala om så ***** mkt bättre känsla i vapnen... det har verkligen totalt gått utför med dice

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

som någon annan pekade ut är man sällan på 100% hälsa så det blir en oneshot och sen ligger man och väntar på den jobbiga bleedout-timern helt i onödan då man ressar någon lika långsamt som i pubg trots att det är mkt mera folk här på liten yta... t o m pubg har kortade res-timers i war mode för att inte tala om så ***** mkt bättre känsla i vapnen... det har verkligen totalt gått utför med dice

Är man inte? Det är en annan sak jag tycker är helt bisarr i BFV, all hälsa man hela tiden får tillbaka antingen genom auto-regen eller hittar vid en av 25 olika caches på mapsen.

Nu är jag dock en spelare som endast spelat HC mode sedan BC2, så det spelar nog sin roll, men det känns ändå alldeles för enkelt att gå tillbaka till 100%, och det med medics som ALDRIG helar, eller droppar medic crate.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Mycket snipers nu då banorna är rätt bra för dessa. En begränsning på antalet aktiva sniper-kit på banan hade kanske varit ett alternativ.

Är själv rätt nöjd med spelet. Längder bättre än BF3/4/1 .

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Snipergevär gör mindre skada i BFV än i något annat Battlefield någonsin!

Lee Enfield t.ex. gör 51 skada på långt avstånd. KAR98 som ska vara en hardhitter gör 55.

Det finns hardcore hoppas jag?

Skrivet av scienta:

Mycket snipers nu då banorna är rätt bra för dessa. En begränsning på antalet aktiva sniper-kit på banan hade kanske varit ett alternativ.

Är själv rätt nöjd med spelet. Längder bättre än BF3/4/1 .

Jag gillar BF1, vad gör detta så mycket bättre?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det är en liten röd gloria där personen är så du får vara uppmärksam när du precis blivit skjuten.

ja precis, om de är nära.
nån tattar sniper som ligger långt bort får man aldrig se.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Cyberz:

ja precis, om de är nära.
nån tattar sniper som ligger långt bort får man aldrig se.

Det är alltid en röd gloria bara att det är svinsvårt att se på avstånd... Men jag håller med, kill cam så man slipper camping snipers.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt lite kluven, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Vapenkänslan i spelet känns bättre än BF4 och BF1 var. Det är nu återigen möjligt att skjuta ner folk med någorlunda aim och vettig positionering. Dvs, att vara duktig på att panga belönar sig mer än i de två senaste titlarna. Eftersom jag bara spelar infantry så är detta väldigt positivt. Nya spottingsystemet är en av de bästa ändringarna som gjorts i en BF-titel på länge.

Prestandan känns rätt kass (mycket upp och ner FPS-mässigt) och jag upplever spelet som ganska suddigt. Ljusa områden är väldigt ljusa, mörka är väldigt mörka. Överkomplicerade menyer. Jag gav revive-animation några timmar men har kommit fram till att det förstör en stor del av charmen med att spela medic. Spelar du med en vän fungerar det okej men ska du börja leka combat-medic för laget så är det ingen idé att ens försöka. Föredrar rotterdam över oljargrävarkartan men det är ingen karta som får håret att resa sig som bazaar, seine eller metro. Jag saknar Conquest med 32 spelare och mindre kartor där man kan spela på mer kontroll. Jag saknar community-servrar där folk kastas ut om de uppför sig som idioter i chatten. Senaste rundan hade vi en person som satt och hyllade hitler under två kartor. Känns som man spelar BF1 igen. Väldigt mycket småbuggar i spelet och det gör mig lite orolig att man hade som plan släppa spelet om någon månad. Vet inte ens om två kommer att vara tillräckligt.

Det är inte det där suget som fanns förut. Jag har börjat fundera på om det kanske är jag som börjar bli "gammal" och bitter (och då har jag fortfarande några få år kvar till 30). BF3 var min favorit och jag saknar det där snabba och aggressiva spelet som man kunde få till om man var en squad med 4 medics som tryckte fram. Och det trots att spelet var trasigt på så många sätt och i princip inte underhålldes alls. Alla jag spelade med under den tiden slutade precis som jag spela i början av BF4 så jag verkar inte vara helt ensam om den åsikten i alla fall. Kommer nog spela flera timmar till i betan men det blir ingen förhandsbokning denna gång heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det är alltid en röd gloria bara att det är svinsvårt att se på avstånd... Men jag håller med, kill cam så man slipper camping snipers.

De borde lysa upp som en julgran för alla att se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Det finns hardcore hoppas jag?

Inte i den öppna betan, men ja, i den slutgiltiga produkten bör det ju finnas. Dock så har DICE ju gjort hardcore sämre och sämre för varje release med start i Battlefield 4. Jag vill ha HC som det var i Battlefield 3, dvs, utan ammo counter, utan sikte, men MED friendly indicators ovanför kamraters huvuden. I Battlefield V är det här viktigare än någonsin då folk kommer att kunna se ut hur som helst.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk

Vad får ni för fps i spelet?
jag har en i7 4790k, 16gb och ett gtx 1070 ti kort och får bara ca 55fps i 1440p max inställningar, tycker det är lite lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythos1983:

Vad får ni för fps i spelet?
jag har en i7 4790k, 16gb och ett gtx 1070 ti kort och får bara ca 55fps i 1440p max inställningar, tycker det är lite lite.

Fick ca 60 FPS som medel med min i5-5675C @ 4.2 GHz, 2x8 GB DDR3 1866 MHz CL10 samt GTX 1070 FE i stock under BFV Closed Alpha I och II i 1440p med allt på Ultra.

Nu under Open Beta får jag ca 55 FPS som medel med samma komponenter ovan fast parat med ett oklockat GTX 780 referens i 1440p, allt på Low.

Tänk på att spelet samt grafikkortsdrivrutinerna för detta spel inte är fullt optimerade ännu, men från det jag observerat så verkar det som att BF V kommer att vara lite mer tungdrivet än BF1 men samtidigt inte belasta CPU:n fullt lika mycket (något jag observerade under Closed Alpha I och II).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag avbokade spelet idag. Har försökt tvinga mig att tycka om spelet men det har inte fungerat. Jag har spelat nästan alla BF- spelen men den här kunde jag inte gilla. Anledningen: Spelet saknar känsla!

Hoppas starkt på att detta ändras men som det ser ut just nu blir det inget köp.

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB DDR4 3600MHz | Asus RX 6700XT| Corsair HX850 | Samsung 970 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hibos:

Jag avbokade spelet idag. Har försökt tvinga mig att tycka om spelet men det har inte fungerat. Jag har spelat nästan alla BF- spelen men den här kunde jag inte gilla. Anledningen: Spelet saknar känsla!

Hoppas starkt på att detta ändras men som det ser ut just nu blir det inget köp.

Ja jag tycker det är lite synd att betan släpps som ett demo.

För jag anser att känslan i bf1 betan inte var lika bra som i den skarpa versionen efter några patchnigar.

Samtidigt är det ju det enda vi får. De borde erbjuda typ 3 dagars demo också...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Inte i den öppna betan, men ja, i den slutgiltiga produkten bör det ju finnas. Dock så har DICE ju gjort hardcore sämre och sämre för varje release med start i Battlefield 4. Jag vill ha HC som det var i Battlefield 3, dvs, utan ammo counter, utan sikte, men MED friendly indicators ovanför kamraters huvuden. I Battlefield V är det här viktigare än någonsin då folk kommer att kunna se ut hur som helst.

I iaf BF1 kan man väl ställa in det på custom servers?

Eller menar du quick game eller vad det nu kallas?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythos1983:

Vad får ni för fps i spelet?
jag har en i7 4790k, 16gb och ett gtx 1070 ti kort och får bara ca 55fps i 1440p max inställningar, tycker det är lite lite.

Är ju bara att sänka nån inställning, du lär inte se nån större skillnad på vissa saker som slukar fps ändå. Ultra är överskattat

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hibos:

Jag avbokade spelet idag. Har försökt tvinga mig att tycka om spelet men det har inte fungerat. Jag har spelat nästan alla BF- spelen men den här kunde jag inte gilla. Anledningen: Spelet saknar känsla!

Hoppas starkt på att detta ändras men som det ser ut just nu blir det inget köp.

Vad lustigt, jag tycke denna (iaf betan) var roligaste sen BF3.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Testade att lira lite under gårdagskvällen. Tyvärr blev jag inte det minsta imponerad. Hade faktiskt större förhoppningar. Lirade BF3 och 4 (På Xbox) ganska mycket och tyckte dessa var väldigt intensiva och roliga.

Upplevde nu BFV som krångligt och förvirrande. Lite "tungsprunget" i banorna. Kändes som man var Thanos i Fortnite och vägde 690 kilo. Svårt att sätta fingret på något konkret men tycker det blir "för mycket" av allt. Det smäller överallt, segt att hoppa in i fordon, segt att dö och respawna. Tycker de kan plocka bort "Call for help" när man dött. Tar onödigt lång tid att ligga och vänta på att gubben ska dö och sluta vråla ut sin ångest. Team/Squadmates bör förstå och se att en vän ligger skadad och behöver återupplivas utan dess cinematic.

Nu är det här en BETA, och det jag upplevde var även att vapnen krånglade mycket. Och vad är grejen med ammolådor/mediclådor? Kommer det vara så i spelet eller är det bara en Beta-grej? Oerhört krångligt och tråkigt.

Ibland när jag körde support kastade figuren upp bipoden helt random när man stod vid ett fönster för att sedan kasta ner den lika snabbt. Då fick man smaka på krypskyttar. Småsaker som att man hoppade ner i ån på Rotterdam-banan och hamnade under ytan (som var ihålig) var också något jag störde mig på. Man kunde alltså "se igenom" banan.

Nja, det känns som det blir för komplicerat på något sätt. Nu är jag lite emot COD-serien då det är lite för mycket springa, skjuta, dö, springa, skjuta, dö, men det är en bit emellan dessa två konkurrenter och jag vet inte om jag inte har gått över till att gilla COD mer faktiskt.

Jag ska dock ge det en chans en bit in i release.

Permalänk
Medlem

Har testat nu under helgen och kan konstatera att det mest handlar om snipers som vanligt. Det är svårt att se saker samt att om jag kör assault så slutar det bara med att springa, bli dödad och sen spawn, på repeat. Även om jag lyckas pricka någon först så har jag inte en chans.

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Lanade ihop med en polare igår. Satt och spelade BFV fram till 3:00 inatt. Sista rundan blev vi bästa squad, så då va de dags och stänga ner.

Men de blir lätt ett köp iaf. Och de va trevligt och sitta och spela på fiberuppkoppling igen jämnfört med mitt adsl hemma med en streamande kärring! xD

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Testat lite mer. Konstant run and die. Alla tycks readan vara proffs? då jag endast lyckas få kills med sniperbössan. Fattar inte heller hur i h-e man lyckas få loss ammo? Nää står över detta.

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Folk som klagar på snipers borde ändra sin spelstil, det är verkligen inte ett problem om man inte står stilla och öppet hela tiden!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls om betan.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Tycker betan har varit rolig. Alla snipers på Norge-kartan är givetvis sjukt billiga, men på den andra tycker jag det funkar riktigt bra så länge man har någorlunda koll på var de kan sitta.

Blir mest lack på att folk är så värdelösa på att återuppliva och slänga runt ammo och med packs.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Nu är det här en BETA, och det jag upplevde var även att vapnen krånglade mycket. Och vad är grejen med ammolådor/mediclådor? Kommer det vara så i spelet eller är det bara en Beta-grej? Oerhört krångligt och tråkigt.

Tanken är nog att främja squadspelande och att fler klasser ska vara ett bra val. Folk har under de senaste titlarna klagat för mycket på att squadbiten har försvunnit och att det är för enkelt att spela själv, så här är svaret. Det komiska är nu att folk klagar på att man är alldeles för beroende av andra. Knepigt att få folk nöjda.

Jag ska inte försvara spelet men jag tycker varken ammo eller health har varit ett jättestort bekymmer för mig. Förvisso spelar jag ofta med någon eller några och då har vi nästan alltid både en medic och support. Men du får tänka på att du har ammo- och mediclådor på varje flagga. Spelar du så som jag tycker Battlefield ska spelas, dvs, antingen pusha flagga eller försvara flagga så kommer det alltid finnas tillgängligt. Om du inte upptäckt det så kan man också ta upp eller få en extra självhealing. Många verkar också missat att både support och medic kan ge sig själva ammo eller heal genom att hålla in knapp 3 istället för att klicka. Den enda gången jag har kört slut på ammo är när jag blivit fast på samma ställe allt för länge. Men jag har sett att utvecklarna svarat på detta och att det kommer göras förändringar. Jag tror folk ska få mer ammo som default. Däremot tycker jag precis som du nämner att de stora lådorna är helt värdelösa.

Skrivet av Ragnvlad:

Har testat nu under helgen och kan konstatera att det mest handlar om snipers som vanligt. Det är svårt att se saker samt att om jag kör assault så slutar det bara med att springa, bli dödad och sen spawn, på repeat. Även om jag lyckas pricka någon först så har jag inte en chans.

Hmm, jag håller inte med. Jag tycker sniper är ett mindre problem än i BF1. Ganska enkelt att hålla koll på vart dessa står. 3D-trianglar saknas ju över huvudet nu för tiden vilket gör jobbet för sniper en aning svårare också. En utvecklare länkade denna heatmap från Rotterdam. Där ser du rätt tydligt vart de hänger

Permalänk
Medlem

Har de redan stängt igen?
kommer inte in

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Har de redan stängt igen?
kommer inte in

Ser ut som tillfälliga problem. https://outage.report/origin. Betan slutar September 11, 7 am PT (4 pm CEST). Skulle till och med våga gissa på att den förlängs lite grann.

Permalänk
Medlem

Förstår inte de som klagar på "call to help" saken när man dör..

Det är ju ett spel som främjar teamplay och man har ett visst antal spawns.
Sen är det ju ända sättet att kunna återhämta sig som försvarande team om man lyckas döda av ett gäng. Så kan man placera upp sig igen, heala upp och vara beredd för en ny svärm med människor.

Teama upp er med vettigt folk (antingen polare eller skaffa polare genom tex swecs discord) så är inte ammo eller liv några problem!

Tyckte det var ruskigt roligt under betan och kommer nog att köpa spelet när det kommer.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jagardaniel:

Hmm, jag håller inte med. Jag tycker sniper är ett mindre problem än i BF1. Ganska enkelt att hålla koll på vart dessa står. 3D-trianglar saknas ju över huvudet nu för tiden vilket gör jobbet för sniper en aning svårare också. En utvecklare länkade denna heatmap från Rotterdam. Där ser du rätt tydligt vart de hänger

Galet liten bana det där.

Permalänk
Geeks Gaming

Har kört mer än 20 timmar. Och då har jag inte ens varit hemma över helgen. Jag är beroende. Har inte varit så här beroende sedan BF3 och de va på den tiden man körde klanspel.
Med de sagt så finns det en hel del att jobba på.

Positivt:
+Gunplay
+Time to kill
+Roliga vapen
+Kartorna är otroligt roliga och balanserade. (Har inte märkt något övertag av att börja på någon viss del av kartan)
+Ingen 3D spotting

Negativt:
-För mycket animationer över allt som gör en galen då dom sabbar flytet av spelet
-Så fruktansvärt tråkigt och jobbig UI
-Samma dåliga fordonsspawn som i bf1, förstår inte hur någon kan gilla den förutom folk som campar spawn menyn
-För få fordon
-Inga basic rifles för alla klasser(Utan sikte tack)
-Bara spawna med 2 magasin. 3 hade funkat och kunnat få ett till av lådor eller spelare. Bara 2 magasin slöar ner gameplayet så himla mycket.
-Inte kunna uppgradera vapen ingame utan måst ut i menyn.
-Extremt dålig meny. Börjar bli undermeny på undermeny på undermeny.
-Inte kunna ändra sina uppgraderingar på vapnet.
-Ljudet. Ibland hör man inte när någon skjuter eller springer. Och Stridsvagnar är så tysta att ingen bryr sig om dom.

Många klagar på dålig balans på vapen. Att Stg44 är op. Skulle säga nej. Det är alla andra vapen som behövs göras bättre.
Har lyckats komma etta med nästan alla vapen. Men Stg'n är den som känns bra att använda.
Dock hoppas jag dom låter sniper vara som dom är... gärna ta bort autosnipern.

Med allt detta är jag fortfarande positiv till spelet. Tyckte BF1 va fruktansvärt dåligt och allmänt tråkigt.
Dock önska jag att dom kunde skjuta upp spelet ännu mer. Men kan hoppas på att vi får en beta till.

Denna videon tycker jag beskriver de ganska bra.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det är alltid en röd gloria bara att det är svinsvårt att se på avstånd... Men jag håller med, kill cam så man slipper camping snipers.

Tycker helt tvärtom, Kill Cam skall man jobba bort, tycker Kill cam är = Ghosting, Spectating eller snällare form av Wallhack om du inte ser den som dödade dig så skall du inte veta vart den personen är, punkt.

Lär dig spela spelet i stället, det är ett krigsspel tänk strategiskt och taktiskt man vet att det finns Snipers och man lär sig vart de finns någonstans. En bra sniper skall inte bli avslöjad, en sniper SKALL campa, Man märker ju ändå vilket lag som har mest Snipers för de laget tar aldrig några flaggor så jag ser inte problemet, möjligen om du befinner dig i samma lag som dem då

Däremot håller jag med det någon annan här skrev..
Man borde begränsa antalet Snipers till 1 till 5 per lag beroende på antalet spelare på servern.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch