Tull på olika ordrar över 1500kr?

Permalänk
Medlem

Tull på olika ordrar över 1500kr?

Tjena, har tänkt att köpa några varor från kina som individuellt kostar mindre än 1500kr.
Så min fråga är om man kan göra några olika beställningar på under 1500kr så man slipper betala någon tull eller "kommer dom ihåg" ens ordrar och lägger ihop de så att man ändå behöver betala tull?

Permalänk
Medlem

tullavgiften kommer vara lugnt. Postnords nya avgift kommer du åka på, likväl som moms.

Permalänk
Medlem

Från Kina är det väl tull på allt nu, oavsett om du bara köpt ett mobilskal för 10kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskeradmannen:

Från Kina är det väl tull på allt nu, oavsett om du bara köpt ett mobilskal för 10kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Tullavgiften beror på varan och priset. Postnord tar ut en hanteringsavgift(75kr i TS fall) + moms på alla kina paket.

Permalänk
Rekordmedlem

Tull brukar inte innebära någon större kostnad utan det är moms och tulldeklarationen som kostar och flera ordrar innebär troligen högre slutpris.
Under 1500 kr tas det dessutom inte ut nån tull utan det är endast avgifter och moms du betalar för att importera något.
https://tullverket.se/betalatullochmoms.4.6ac2c843157b7beb007...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Nej. Tullavgiften beror på varan och priset. Postnord tar ut en hanteringsavgift(75kr i TS fall) + moms på alla kina paket.

Sant! Jag tänkte för snabbt

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

tullavgiften kommer vara lugnt. Postnords nya avgift kommer du åka på, likväl som moms.

NEJ

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem

Tullavgift tillkommer endast om dom öppnar försändelsen av berörd produkt

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roxxer:

Bra motivering.

Skrivet av Roxxer:

Tullavgift tillkommer endast om dom öppnar försändelsen av berörd produkt

I vilken värld då? Tullavgift ska alltid betalas på varor som uppfyller kraven(över 1500kr, vissa varor osv).