Hade sönder två pin-kontakt i usb 30 pci-e

Permalänk

Hade sönder två pin-kontakt i usb 30 pci-e

Hade sönder två pin kontakter i usb 3.0 pci-e uttager på frugans moderkort.
Skulle koppla in det, tydligen hamnat snett på nån jävla vänster å råkade bryta två taggar.....

Nu startar den givetvis inte ..
Z270i..

Hur ska jag gå till väga? Kan man lämna in det för reparation eller är det nytt som gäller?

Köpt på @inet

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Hade av några pinnar i USB 3.0 uttaget på mitt gamla moderkort, men det funkade som vanligt även efter det (förutom front I/O portarna då). Det ligger inte kvar några pinnar i moderkortet som kortsluter eller något?

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Det känns inte som någonting man reparerar. Köp nytt. Om det inte är möjligt att löda bort den kontakten och således få funktionalitet i moderkortet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Det rör väl sig om en vanlig 2mm c/c pinheader?

Tyvärr är det inget nybörjarprojekt att löda loss från tjockt epoxylaminat med 4-5-6 lager, och det är inget man gör med Biltemas billigaste 15-wattslödkolv, man behöver en station med lite effekt.

För någon som har utrustning och erfarenhet går det däremot typ åt fem minuter och en pinheader för några kronor att sno stift från att fixa till det där. Du kanske känner någon som kan tänkas göra det åt dig?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Hittade en lösning som sparar mig att köpa nytt moderkort
adapter

Och skulle det skapa problem så har man
hub

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync