Panasonic´s TV förväntas hålla 3 år, så tänk på det när ni köper

Permalänk

Panasonic´s TV förväntas hålla 3 år, så tänk på det när ni köper

Hej.

Lite sur kanske för min garanti gick ut i sept. Men efter flera samtal fick jag till slut prata med någon. Och trots att det är fabriksskada sedan dag 1 (bara det att jag varit så glad att ha en 4k) och inte anmält, kan man nu inte rucka på datumen.

Utan jag sitter med min blårödskimmrande skärm med gråa moln.

DÄRFÖR ATT: PANASONIC KAN BARA GARANTERA ATT DERAS GREJER HÅLLER I 3 ÅR. enl teknikern jag talade med

Så sitt du där med ditt skit och ångra dej istället. Det går inte att komma runt.

PS: Det var en VIERA vilket man trodde skulle vara lite mer kvalite.

TACK PANASONIC - DET VA, TRO MEJ, SISTA GÅNGEN JAG KÖPER TV AV PANASONIC.

F OFF PANASONIC

OCH TILL DEJ SOM FUNDERAR. KÖP EN SONY BRAVIA ISTÄLLET. DERAS KVALITESPRODUKTER HAR IALLAFALL KVALITET.

MVH
/HP

Permalänk
Avstängd

Står ganska klart och tydligt att man ska kontakta direkt när man märker felet. Känns ju konstigt att komma och bråka om det sedan.

Kan ju skada TV'n i den mån att det inte går att reparera. Skulle också frånsäga mig sådant som leverantör.

Permalänk
Medlem

Så du har suttit med en fabriksskada i 3 år?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Känns som en väldigt konstig tråd. Om du trots fel sen dag 1 inte lämnat in den varför börjar du dra i det över 3 år senare?
Tror inte det blir någon skillnad vilket tillverkare det än handlar om.

Visa signatur
Permalänk

frågan är inte vad jag suttit med. frågan är vilket ansvar man tar när det uppenbart är fabriksfel. sen tillkommer mer än bara detta så allt kan tyvärr inte sägas, vilket ligger till min nackdel.

Permalänk

jag har lämnat in den... FYI

Permalänk

De tar ansvar för frabrikationsfel, OM de tas upp inom rimlig tid, finns inget företag som hanterar fabrikationsfel på livstid riktigt, (möjligt att några få gör, men väldigt ovanligt).

*Edit*

uppdatera gärna när du får mer info om hur det går med allt nu när du lämnat in den, skulle vara intressant.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

kan inte lämna in den, garatin gick ut för en månad sen och...WOW... Panasonic räknar sekunder.... oväntat

Kan jämnföras med Logitech. Fick G910 orion, men den tappade kontakten, ringde logitech och sa knappt hej innan dom skickat ett nytt helt utan bevis på inköp. samma fel och då ville de ha serienummret sen skickade de ett tredje orion g910. visade sej sen att kabeln va skadad. ringde logitech för att få emballage till att skicka tillbaks de 2 fungerande tangentborden. dom sa, as God jul, behåll dom kompis (fast det va sommar). Det är så man vinner lojala kunder.

så Panasonic, ta er VIERA och lys med, men bakom finns snålhet, inkommpetens och ovilja att tillfredställa kunderna

Permalänk
Medlem

Som konsument i Sverige har man ju ett enormt skydd. Att du inte orkar anmäla ett fabrikationsfel på över 3 år är ju knappast Panasonics fel. Väx upp!

Permalänk
Medlem

Lustig tråd.
Som kontrast kan jag meddela att min Panasonic Viera har lirat klockrent sedan 2013.

Permalänk

Låter väldigt konstigt detta. Du menar på fullt allvar att du vetet sen dag 1 att du har ett fel på din tv och inte orkat lämna in den ? Du har alltså haft 3 år på dig, och så kommer du med felet när garantin gått ut ? Tror nog ingen här kommer att hålla med dig. Du får nog bita i det sura äpplet och inse vilken jädra tabbe du gjort. Eller är detta menat som ett skämt ?

Permalänk
Medlem

Wow, detta var det roligaste jag läst.

Du har alltså suttit med en TV i 3 år där DU känt till felet sen dag 1 och inte ens orkat ta tag i det? Sen när du väl får tummen ur 3 ÅR senare så är du upprörd för att du inte får gehör??

sen ska du tvunget gråta ut på sweclockers och försöka få det till att det är Panasonics fel att du är en lat j*vel??
De enda poängen du får av mig är 10/10 på kork-skalan.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Dettar var ju riktigt rolig tråd och läsa.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Andersson, 8 år nu.
Helt ok för 3000kr tycker jag

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Rekordmedlem

Jag vet inte om jag törs skriva vad jag tycker om TS agerande så jag jag låter bli men så här funkar garantier och reklamationsrätt juridiskt.

Garantier är totalt frivilliga och kan ha precis vilka villkor som helst.
Reklamationsrätten är däremot lagstadgad och säger att fel som upptäcks inom 6 månader från köpet alltid är ursprungsfel i lagens mening.
Fel som upptäcks anses vara anmälda inom skälig tid om de anmäls inom 2 månader från då de upptäcktes.
https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Alltid lika lustigt med konsumenter som anser att de bara har rättigheter och inga skyldigheter. Saker går sönder, då alldeles för få är villiga att betala priset för en garanterat perfekt produkt i säg 15 år. Supertråkigt att det går än mer sönder just när garantitiden tagit slut dock. Hoppas du har bättre lycka med nästa TV, vilket fabrikat det än må vara!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Som konsument i Sverige har man ju ett enormt skydd. Att du inte orkar anmäla ett fabrikationsfel på över 3 år är ju knappast Panasonics fel. Väx upp!

läs tråden innan du svarar

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Wow, detta var det roligaste jag läst.

Du har alltså suttit med en TV i 3 år där DU känt till felet sen dag 1 och inte ens orkat ta tag i det? Sen när du väl får tummen ur 3 ÅR senare så är du upprörd för att du inte får gehör??

sen ska du tvunget gråta ut på sweclockers och försöka få det till att det är Panasonics fel att du är en lat j*vel??
De enda poängen du får av mig är 10/10 på kork-skalan.

läs tråden innan du svarar

Permalänk

tydligen är det bara icke-läskunniga här. innan jag för tredje gången skriver "läs tråden"

SÅ HAR JAG FÖR HELVETE HAFT DEN INNE - JAG SKICKADE IN DEN 3 MÅNADER EFTER KÖP

- med svar att firmwaren är uppdaterad och TV:n är felfri.

så danskedennis och chibariku och mrquaffe som är så kloka att säga åt mej att växa upp, vad hade ni gjort? dödat teknikern o bett om en ny? skickat TV som en jävla JOJO fram å tillbaks? slängt skiten o köpt en ny? kom igen, ni har väl svar på tal

Permalänk
Medlem

@HuskyPeter: Sluta hetsa upp dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av HuskyPeter:

tydligen är det bara icke-läskunniga här. innan jag för tredje gången skriver "läs tråden"

SÅ HAR JAG FÖR HELVETE HAFT DEN INNE - JAG SKICKADE IN DEN 3 MÅNADER EFTER KÖP

- med svar att firmwaren är uppdaterad och TV:n är felfri.

så danskedennis och chibariku och mrquaffe som är så kloka att säga åt mej att växa upp, vad hade ni gjort? dödat teknikern o bett om en ny? skickat TV som en jävla JOJO fram å tillbaks? slängt skiten o köpt en ny? kom igen, ni har väl svar på tal

Fast detta är första gången du nämner detta, du kanske ska läsa din egen tråd?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Skrivet av Ph4st:

@HuskyPeter: Sluta hetsa upp dig

sluta hetsa upp mej? folk säger väx upp och läser inte ens tråden.

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Fast detta är första gången du nämner detta, du kanske ska läsa din egen tråd?

Skickades från m.sweclockers.com

verkligen? vad sa jag exakt 16.03?

Permalänk
Avstängd

@HuskyPeter:

Förvänta dig inget annat av swecs forum, moralpanik råder här.

Har själv en Sony som fungerat utan anmärkning sedan köp.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HuskyPeter:

sluta hetsa upp mej? folk säger väx upp och läser inte ens tråden.

Men vänta nu.
Du har haft den inne på reparation. Du får tillbaka tvn. Samma fel uppstår antar jag. Du skiter i det och fortsätter använda tvn tills garantin går ut. Sen börjar du gnälla på att det är panasonics fel för att garantin har gått ut?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Min PX70 rullar fortfarande på och den är väl runt 12år gammal. Har inte velat byta förrens typ nu då den varit utmärkt på alla sätt och vis.

Sen anmäler man fel i tid, vet inte varför man väntar med det och sen startar en tråd om det när man kommer på att det är för sent.

OffT
Samsung tv skulle jag aldrig köpa. Eller nåt från Samsung överhuvudtaget. Men det är jag det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Fast detta är första gången du nämner detta, du kanske ska läsa din egen tråd?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av HuskyPeter:

verkligen? vad sa jag exakt 16.03?

Jag kanske är blind men inte jag heller kan se att du nämnt något om detta i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HuskyPeter:

verkligen? vad sa jag exakt 16.03?

Fattar fortfarande inte din ilska och varför du väntade 33 månader med att ta upp ditt ärende igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av HuskyPeter:

verkligen? vad sa jag exakt 16.03?

Du borde skriva det i första inlägget. det är inte alla som orkar scanna alla kommentarer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HuskyPeter:

verkligen? vad sa jag exakt 16.03?

Läste just tråden och jag tolkade det som att du lämnat in den nu, även om det är utanför garantin (betala själv).
Det står ju inget om det i första inlägget, utan bara att dom vägrar ta på garantin, så det är den slutsatsen man tar.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H