Permalänk

Ny data

Har byggt denna på Inet och undrar om jag kan få ut mer för pengarna om jag byter någon komponent? Hade också behövt hjälp med att välja fläkt/kylning. btw tror ni det är värt att vänta till Black Friday innan man köper?
Tacksam för svar
https://www.inet.se/produkt/b1034311/datorbygge

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

*Dator

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående
RTX2070 och snabbare minnen!

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem

1070 för de priset? Nä du grabben. Plocka hem ett 2070 som de andra nämnt.

Minnena är lite skitsamma men kan du få 3000MHz för samma pris, why not.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Med alla förslag så kommer här ett till. Z390-moderkort, 9600K-processor och en M.2-SSD. 9600K ger marginell extra boost i prestanda och M.2-disken ingen prestandaökning men mindre trassel i chassit.

Nu har du det senaste från Intel och nvidia.

Om du hade byggt datorn själv hade du kunnat välja en stor processorkylare. Ingen i närheten du känner som kan bygga datorn för en pizza?

Vad ligger din budget på?

Själv gillar jag mATX-chassin för om man inte har SLI så behövs inte ATX i 95% av fallen. Få som har extrakort idag som ljudkort.

https://www.inet.se/produkt/b1034327/datorbygge

Permalänk
Medlem

Hej,

RTX 2070 är instegsmodell i nya serien. För 300 kr till för du ett gigabyte 1080 som presterar bättte resultat. Jag hade också valt en hyper 212 kylare istället för pure rock, den är både tystare och svalare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Hej,

RTX 2070 är instegsmodell i nya serien. För 300 kr till för du ett gigabyte 1080 som presterar bättte resultat. Jag hade också valt en hyper 212 kylare istället för pure rock, den är både tystare och svalare.

Skickades från m.sweclockers.com

I Sweclockers test presterar 2070 bättre i nästan alla tester över 1080.

Permalänk
Medlem

Ja, referenskort mot referenskort. Men ett Gigabyte 1080 kostar 5999 kr och är överklockat som standard. De 2070 som finns ute är under 6000 kr, msi och Palit, är referenshastigher och ligger efter i prestanda i jämförelse. Vill du ha ett 2070 som snabbare får du kliva upp till cirka 7000 kr istället men då är kanske ett 1080ti ett smartare väl ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skall du programera ny programvara? "Data".
Hårdvaran heter datORN, mjukvaran datAN. 😁

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Vad för fläktar ska jag ha i datan?(OBS stavning "DATAN"!)
Till alla er som kan känner er duktiga av att rätta min stavning, varför gör ni det? Ni förstår ju vad jag menar som varför bry sig, hjälp med mitt bygge istället. Min budget för datorn är 15-17k
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunvald15:

Vad för fläktar ska jag ha i datan?(OBS stavning "DATAN"!)
Till alla er som kan känner er duktiga av att rätta min stavning, varför gör ni det? Ni förstår ju vad jag menar som varför bry sig, hjälp med mitt bygge istället. Min budget för datorn är 15-17k
Mvh

Hur ska folk annars lära sig hade du tänkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunvald15:

Vad för fläktar ska jag ha i datan?(OBS stavning "DATAN"!)
Till alla er som kan känner er duktiga av att rätta min stavning, varför gör ni det? Ni förstår ju vad jag menar som varför bry sig, hjälp med mitt bygge istället. Min budget för datorn är 15-17k
Mvh

Skulle gissa på av samma anledning som de ger dig tips om vad för komponenter som du ska köpa till din nya dator. De vill hjälpa dig, var glad att du får hjälp istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunvald15:

Vad för fläktar ska jag ha i datan?

Ingår 2 fläktar i chassit, kan ju testa hur bra det fungerar först, och köpa fler fläktar senare om det behövs.

Visa signatur

Nerd is the new Cool