Nytt moderkort processor minne strömagg

Permalänk
Medlem

Nytt moderkort processor minne strömagg

Som rubriken säger behöver jag moderkort processor minne strömagg för att bygga ny PC.
Jag har låda, Define R3, grafik kort Gerforce GTX 960 som får hålla så länge, grafikkortet ska bytas senare när pengar landar på kontot, lådan är jag nöjd med. Jag får svåra uppstötningar om saker och ting låter för mycket, så gärna en bra processorfläkt som är tyst istället för originalet. Eftersom jag ska köpa nytt grafikkort senare ta gärna med det i beräkningen när det gäller strömagg om det är

Ni är väldigt duktiga på och gillar olika leverantörer som kränger via nätet, men jag gillar inte att handla på nätet, mycket smidigare med butik OM det är fel på någon komponent - och jag betalar gärna lite extra för den servicen. Bor nära netonnet och elgiganten, så gärna någon av de leverantörerna eller andra som jag kanske inte vet om som ligger i Jönköpingsområdet.

Så på vad ska jag lägga mina surt förvärade slantar?
Jättetack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

@4fred: Budget och 2st spel du ska lira eller om det inte skall spelas vad isf?

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Snabbt_o_Hårt:
Just nu spelar jag mest Fallout, GTA 5, precis köpt Far Cry 5.

Permalänk
Medlem

@CyberNerd: Tack! Inget tips på en tystare processorfläkt?
Om jag samtidigt ska köpa grafikkort, vad passar bra till grejerna du valt ut?

Jag spelar en del, men även jobbar på burken - använder då virtuella makiner i Hyper-V men det är egentligen bara rejält med minne det behöver.