"Error code 43" Nvidia RTX 2070

Permalänk
Medlem

"Error code 43" Nvidia RTX 2070

Tjena, har haft mitt kort sedan ett par dagar efter release och det har funkat finfint. Har inte haft på datorn sedan den 28onde och startade den idag och hela skärmen "pixlades?" vid start och ändrade resolution till superlåg. Nu står det i enhetshateraren att det är en error code 43 och datorn säger att det inte är några drivrutiner installerade för grafikkortet även fast jag har de senaste... Har testat en jävla massa fixes men hittar inget som funkar
Någon här som varit med om samma sak och har någon fix kanske?

Mvh Ville

Permalänk
Medlem

Hade samma problem på mitt gtx 970 med drivrutin 416.34 tror jag (senaste i skrivande stund). Skärmen blev låg upplösning och den hade ingen färg. Det kom efter att jag körde unigine superposition och den frös mitt i. Vad gjorde du innan på datorn?
Jag startade windows i felsäkert läge, tog bort alla drivrutiner med DDU och installerade äldre från ASUS webbsida. Det funkade för mig, hoppas det blir likadant för dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@erikburk: Jag startade bara datorn haha Blev så direkt från start. Jag har gjort som du gjorde men det finns tyvärr inga tidigare drivrutiner till RTX 2070...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av bibappuu:

@Erik_Burk: Jag startade bara datorn haha Blev så direkt från start. Jag har gjort som du gjorde men det finns tyvärr inga tidigare drivrutiner till RTX 2070...

Jobbigt läge. Det är nog bara att vänta tills en ny drivrutin kommer ut som fixar det
Alternativt om du har ett äldre kort liggandes hemma och kan använda det tills vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@erikburk: Kopplat i mitt gamla 960 nu, segt att behöva vänta på att nvidia fixar sin skit. Eftersom samma kort funkar för min kompis :c Använde dock kortet i en rätt gammal rigg och har en ny på G, väntar på LOQUE Ghost S1 chassit så tänker att jag avvaktar med kortet tills dess att jag fått chassit och byggt ihop med bara nya komponenter Tack för hjälpen iallafall!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bibappuu:

@Erik_Burk: Jag startade bara datorn haha Blev så direkt från start. Jag har gjort som du gjorde men det finns tyvärr inga tidigare drivrutiner till RTX 2070...

de drivare som du hade funkade ett tag så finns ingen anledning de inte ska funka igen efter en DDU.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv

Har du äldre rigg så kolla så att du har nyaste bios då det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

de drivare som du hade funkade ett tag så finns ingen anledning de inte ska funka igen efter en DDU.

Fast likadant var det för mig, ena dagen fungerade de som de skulle och därefter inte alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Har du äldre rigg så kolla så att du har nyaste bios då det behövs.

Snackat med nvidia och har uppdaterat BIOS nu, ingen skillnad :/ ska vänta tills jag byggt nya datorn om ett par veckor och om det ej funkar då heller ska de hjälpa mig fixa ett nytt kort

Skickades från m.sweclockers.com