Säljes: Intel i5 7400, Fractal Chassi, Gamingstol

Permalänk

Säljes: Intel i5 7400, Fractal Chassi, Gamingstol

Hej!

Då var det dags att höststäda lite varav jag tänker mig att dessa tre finfina saker kan göra en ny ägare glad.

Säljes 1: Intel i5 7400. Stock-kylaren ingår (rekommenderar dock något bättre). Pris: 1500 kr eller bud. Nypris ca 2199 kr.
Processorn kom med en Taurus dator som inhandlades under mellandagarna 2017. Användes i datorn fram till den 12 mars (dvs typ 3 månader) då jag uppgraderade till en i7:a istället. Sedan dess har den bara legat. Har frågat Inet gällande garantin på processorn och det går under de 3 år som man får på Taurusdatorer så det är väl 2 år och 3 månader kvar cirka. Har kört igenom Intel Burn Test och den klarar "maximum" felfritt i testrigg.

Säljes 2: Fractal Design Chassi (minns ej beteckningen). Pris: 300 kr. Nypris: ca 599 kr.
Var tänkt till ovan processor men som jag nu beslutat att sälja istället. Formfaktor: mATX (vill jag minnas). Har stått på demo i en Inet-butik. Saknar lådan för chassiskruvar men sånt är väl ganska lätt att få tag i. Chassit är ljuddämpat och det följer med två chassifläktar som sitter monterade. Perfekt för nästa mediadator eller en enklare speldator?

Säljes 3: Taurus Gamingstol Svart/Röd. Pris 1800 kr. Nypris 2499 kr.
Inköptes i våras och har använts i cirka ett halvår. Bra skick. Bra material och i övrigt en mycket fin stol. Kommer med kudde för nacke/huvud samt svank. Säljer den pga att jag tänkt uppgradera till en ergonomisk kontorsstol.

Helst ser jag att eventuell köpare kommer och hämtar sakerna/saken och betalar med Swish på plats. Processorn kan jag däremot tänka mig att skicka om avståndet blir för långt för dig. Då är det förskottsbetalning via Swish som gäller och köparen står för frakten.

För snabbast svar på frågor så maila till simon.lofgren@me.com

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

tror 1500 kommer bli svårt att få för en gammal i5...
då nya i3:or har lika många kärnor/trådar
i5-7400 vs i3-8100

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Börjar på 500 + frakt för Intel i5 7400

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

tror 1500 kommer bli svårt att få för en gammal i5...
då nya i3:or har lika många kärnor/trådar
i5-7400 vs i3-8100

Det tror väl jag med att det blir svårt vid en sådan jämförelse. Det hade jag faktiskt inte kollat upp
Är väl kanske nice för någon som redan sitter på ett äldre moderkort men saknar proppen eller kan komma över ett billigt är som sagt öppen för bud så får vi se om jag säljer isf.

Antar att samtliga Coffee Lake behöver ett nyare moderkort då inget av dem är bakåtkompatibla?

Permalänk
Medlem

Hej,

jag är intresserad av chassi. Den vita loggan som är på framsidan, går den att ta bort?

Permalänk
Skrivet av bovicbro:

Hej,

jag är intresserad av chassi. Den vita loggan som är på framsidan, går den att ta bort?

Hej!

Det är "VOX" loggan som är Inets arbetsstations-märke.

Tyvärr ingen klisterlapp utan den ser ut att vara ganska välinsmord. Däremot vet jag inget om diverse kemikalier för att lösa upp sådant men inget jag lyckas fila bort med en nagel iaf.

Permalänk
Permalänk

Jag kan buda 600:- plus upphämtning för i5-7400.

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk