Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hm. Funderar starkt på att avboka mitt på Inet. Jag ger dom en dag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

hur är kort från Zotac?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

hur är kort från Zotac?

Vet ej, men hört att dom har 5 års garanti.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av InfectiousII:

Fick också notis imorse om att ordern plockas. Samma kort också!

grattis! själv lider man med @webhallen som helt otroligt lottar ut korten så ditt bokningsdatum har ej betydelse

Permalänk
Skrivet av nils45:

Hm. Funderar starkt på att avboka mitt på Inet. Jag ger dom en dag till.

Stod i exakt samma fundering. Hörde av mig till Inet inte mindre än igår, och fick inget konkret svar på när korten skulle komma in.

Blev smått förvånad när jag fick notisen imorse om att det var på väg. Mer tur än skicklighet, såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Grammatik
Permalänk
Skrivet av dakke:

grattis! själv lider man med @webhallen som helt otroligt lottar ut korten så ditt bokningsdatum har ej betydelse

Tack!

Har otroligt lite erfarenhet av Webhallen, då jag i stort sett bara handlat mina delar hos Inet de senaste 5-6 åren. Men utifrån inläggen här så verkar ju Webhallen vara ett av de mindre trevligare alternativen av återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av InfectiousII:

Tack!

Har otroligt lite erfarenhet av Webhallen, då jag i stort sett bara handlat mina delar hos Inet de senaste 5-6 åren. Men utifrån inläggen här så verkar ju Webhallen vara ett av de mindre trevligare alternativen av återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är ju anledningen varför det här dök upp en person som verkar ha fått sitt kort före någon annan i kön, vi har ju knappast belägg för att korten "slumpas" ut.

Webhallen är bra, jag har alltid handlat där, men i det här fallet verkar något ha gått galet.

Permalänk
Skrivet av Irregular Programming:

Nu är ju anledningen varför det här dök upp en person som verkar ha fått sitt kort före någon annan i kön, vi har ju knappast belägg för att korten "slumpas" ut.

Webhallen är bra, jag har alltid handlat där, men i det här fallet verkar något ha gått galet.

Verkligen jag hoppas bara att korten kommer in före december

Permalänk
Skrivet av Irregular Programming:

Nu är ju anledningen varför det här dök upp en person som verkar ha fått sitt kort före någon annan i kön, vi har ju knappast belägg för att korten "slumpas" ut.

Webhallen är bra, jag har alltid handlat där, men i det här fallet verkar något ha gått galet.

Drog väl en förhastad slutsats utifrån mina begränsade (dåliga) erfarenheter av dem, och det som postats. Klumpigt av mig.

Oavsett så är det trist för de inblandade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gav upp på Strixxkortet.
Idag skickas mitt Palit 2080 ti gamingpro OC istället.
Något billigare med faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindahl:

Jag gav upp på Strixxkortet.
Idag skickas mitt Palit 2080 ti gamingpro OC istället.
Något billigare med faktiskt.

Samma här. Tråkigt men bättre än inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Samma här. Tråkigt men bättre än inget.

Jo, men det har ju i alla fall samma specs som Strixx, förmodligen lite sämre kylning samt ljudnivån lär vara lite högre på Palit.
Livslängden.. tjaa.. det beror nog på hur man behandlar dem
Jag är nöjd ändå, nu har mitt 980 gjort sitt, nu ska det få vila, det förtjänar den.

Permalänk
Medlem

Tröttnade också på att vänta på mitt Strix på webhallen. Blev ett zotac från komplett istället. Skickat imorse. Det trista med Webhallen är inte bara att man gjort fel (det kan alla göra) utan deras hantering av det... Ingen kompensation alls utan erbjuder sig bara avboka, trots alla år som stamkund.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Komplett har inte heller skött det särskilt snyggt, noll information och ingen kompensation, inte för att det spelar någon större roll, är ytterst en principsak.

Har handlat hos dem i flera år men detta är nog mitt sista köp.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Zotac 2080 ti AMP eller Palit 2080 ti GAMINGPRO OC. Vilket ska man välja?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Palit 2080 ti GAMINGPRO OC blev det istället skickades idag:D

Permalänk
Skrivet av anon155191:

Palit 2080 ti GAMINGPRO OC blev det istället skickades idag:D

Ok! 👌

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inet Barkaby har en i lager för någon som bor nära!

https://www.inet.se/produkt/5406789/asus-geforce-rtx-2080-ti-...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

Inet Barkaby har en i lager för någon som bor nära!

https://www.inet.se/produkt/5406789/asus-geforce-rtx-2080-ti-...

16500 kr bra pris.

Permalänk
Medlem

16390 kr ASUS Geforce RTX2080TI Strix A Gaming 11GB i internet lager:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem

@Jaw_B: var bra sugen på att ta ett zotac också men jag ligger kvar i lotteriet, hoppas att vinna innan julafton iallafall.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

http://galaxstore.net/GALAX-GeForce-RTX-2080Ti-HOF-OC-Lab-WC-...

Det kör på 450W istället för Nvidias FE 320W

https://www.techpowerup.com/vgabios/204869/204869

*obs flasha inte denna biosen till något annat kort.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

+20k Skr någon gång får vansinnet ta slut

Permalänk
Medlem

Fick mitt Palit 2080ti Gpro OC, men... tror ni skärmen jag hade på samma order kom ?....
Nej den blev uppdelad och av någon magisk anledning kommer skärmen på måndag...
Så här sitter jag, med ett 2080 ti... en bit plast för 14k.. å kan inte användas ännu... Varför ?
Jo min skärm har endast DVI-koppling... 2080 korten har INTE DVI uttag längre utan bara displayport.
Jag va nästan säker på att en DVI ---> Displayport brygga skulle medfölja med kortet men.. tja.. nej.
Så trevlig helg, mitt 2080 ti få blir dörrstopp tills på måndag, hahahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

@Jaw_B: var bra sugen på att ta ett zotac också men jag ligger kvar i lotteriet, hoppas att vinna innan julafton iallafall.

Ja nu sitter zotac kortet i datorn. Har ju dock 14 dagars ångerrätt om nu Webhallen skulle få ut sina beställningar och jag inte är nöjd med zotac kortet.. (vilket jag tror jag kommer bli)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindahl:

Fick mitt Palit 2080ti Gpro OC, men... tror ni skärmen jag hade på samma order kom ?....
Nej den blev uppdelad och av någon magisk anledning kommer skärmen på måndag...
Så här sitter jag, med ett 2080 ti... en bit plast för 14k.. å kan inte användas ännu... Varför ?
Jo min skärm har endast DVI-koppling... 2080 korten har INTE DVI uttag längre utan bara displayport.
Jag va nästan säker på att en DVI ---> Displayport brygga skulle medfölja med kortet men.. tja.. nej.
Så trevlig helg, mitt 2080 ti få blir dörrstopp tills på måndag, hahahaha

Tråkigt och höra. Är nöjd med Palit, FPS:en har fördubblats och kortet är tyst och svalt.

Permalänk
Medlem

@Swindahl: Det är väl ändå ett angenämt problem? Må du få många trevliga och bra timmar när allt är igång.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Tjaa, jag gjorde en nödlösning.
Kör på HDMI istället, men tror inte att min 2013 skärm gillar det alls.
Kortet har ju 2.0 och skärmen 1.4.
Provade att maxa BF1, allt flöt på bra med 140-180 i fps, men j*vla vad det stuttrar och screentearar.
Screentear slutade när jag slog på Vsync men oavsett low eller ULTRA i setting, suttrade och lagfreezade det.
Så för nu, får inte mitt 2080 ti vad det behöver.
Mitt 980 med DVI vs 2080 ti HDMI.. Klassar mitt 980 det , haha.
Sen är det ju bara 60hz på hdmi med. Men något är galet

Permalänk
Medlem

Avbokade mitt Gaming Trio X och köpte Gainwards 2080 Ti direkt på Inet istället. Precis startat upp och allt fungerar som det ska. Det enda jag märkte var att "GEFORCE RTX" märket ej lyser upp. Har ej kikat så mycket på det men när jag satte in kortet tyckte jag att det såg ut som vit färg och nu när det är i burken lyser det inte. Nån mer som har Gainwards kort?