Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Postnord kommer ha hand om transporten inrikes.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Surt. Alla andra, typ schenker/dhl etc har utlämningsställen nära mig. För postnord måste jag ta mig till ICA Kvantum för att hämta paket. Skitlångt att gå. Men men, är ju nyttigt med promenader

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Surt. Alla andra, typ schenker/dhl etc har utlämningsställen nära mig. För postnord måste jag ta mig till ICA Kvantum för att hämta paket. Skitlångt att gå. Men men, är ju nyttigt med promenader

Fan vad surt att du måste gå en bit till utlämningsstället. Är säkert omvänd situation för många andra mottagare

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Administrativ avgift

@Nioreh83: Tur att paketet inte väger så mycket då Hue Hue Hue

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

patrik.michalski [3:50 PM]
Europe. The cases are currently in our distributors hands and we they will start shipping them late this week and get all out by next week.

patrik.michalski [3:53 PM]
I can't promise anything until we actually have tracking numbers but my guess is that you will get them between 9:th and 20:th

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Bara att värma upp lädret inför singlesday/blackfridayweek/cybermondayweek så man kan fylla den lilla skrutten också!

Permalänk
Medlem

Blir spännade och se om USA eller EU chassina anländer först för på Torsdag anländer dessa till Amazon och börjar skeppas ut till kunder där.

Directs fortfarande tyst

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av ormey:

Bara att värma upp lädret inför singlesday/blackfridayweek/cybermondayweek så man kan fylla den lilla skrutten också!

Hoppas med på lite sweet deals de dagarna. Har ännu så länge bara GPU, ram och (beställt) PSU, men chansen att SF600 V2 dyker upp innan spöket känns försvinnande liten...

EU borde få det första i alla fall då det verkar som att de kommer skickas i veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är nära nu! Beställde en Ash och en limestone med Nickeltopp!
Backare nummer 6, men misstänker att de inte skickar lådorna i "backar-ordning"

Permalänk
Medlem
Skrivet av senz:

Det är nära nu! Beställde en Ash och en limestone med Nickeltopp!
Backare nummer 6, men misstänker att de inte skickar lådorna i "backar-ordning"

Jag tror dom skickar Sverge först och sedan övriga Eu i omgångar som jag förstod det.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Eriksson:

Hoppas med på lite sweet deals de dagarna. Har ännu så länge bara GPU, ram och (beställt) PSU, men chansen att SF600 V2 dyker upp innan spöket känns försvinnande liten...

EU borde få det första i alla fall då det verkar som att de kommer skickas i veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beställde SF600v2 direkt från Corsairs sida och fick agget på 2 dagar \o/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Jag beställde SF600v2 direkt från Corsairs sida och fick agget på 2 dagar \o/

Själv beställde jag ett från Webbhallen och fixk det lika snabbt. Kul att se tidigt lager på mer nischade agg som denna även i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Skrivet av 165Hz:

Själv beställde jag ett från Webbhallen och fixk det lika snabbt. Kul att se tidigt lager på mer nischade agg som denna även i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde det från Inet, det har vid (vad jag har sett) dykt upp vid två tillfällen i deras butiker, en gång i Ringsjön och innan idag i Malmö. Funderar på att prova från fler ställen och sen lämna tillbaka ifall man får dubbelt men det känns inte speciellt hållbart :/

Edit: Backare no. 35 btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Eriksson:

Beställde det från Inet, det har vid (vad jag har sett) dykt upp vid två tillfällen i deras butiker, en gång i Ringsjön och innan idag i Malmö. Funderar på att prova från fler ställen och sen lämna tillbaka ifall man får dubbelt men det känns inte speciellt hållbart :/

Edit: Backare no. 35 btw

Saftigt! Själv är man backare no. 729 haha

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Skrivet av Carl Eriksson:

Beställde det från Inet, det har vid (vad jag har sett) dykt upp vid två tillfällen i deras butiker, en gång i Ringsjön och innan idag i Malmö. Funderar på att prova från fler ställen och sen lämna tillbaka ifall man får dubbelt men det känns inte speciellt hållbart :/

Edit: Backare no. 35 btw

Webhallen har sf600 v2 inne, jag beställde därifrån och har fått mitt

//Zacke

Permalänk
Medlem

@Zacke2008: Tack för tipset! Jag beställa nog det sista dom hade inne på webblagret!

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att få hem mitt gröna chassi nu
Inga nya delar förutom chassit och noctuafläkten men det ska bli kul att bygga. Installera om OS också så blir datorn som ny.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fredag är tidigaste dagen för EU Leveransen att skickas enligt Patrik Michalski.

Captech sköter omsortering och utskickningen via PostNord.

Men Patrik sa också att alla kommer inte få sina chassin skickade på fredag utan går ut i omgångar som jag förstod det.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ingen mer skillnad på Corsair sf600 och sf600 v2 är att det är platinum rating?
Eller finns det någon annan anledning att byta ut ett nuvarande sf600 till min s1a?

Tack på förhand för svar.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

Ingen mer skillnad på Corsair sf600 och sf600 v2 är att det är platinum rating?
Eller finns det någon annan anledning att byta ut ett nuvarande sf600 till min s1a?

Tack på förhand för svar.

Förutom platinum rating följer corsairs egna sleevade cables med samt att de justerat fläktkurvan (så vitt jag förstått det)

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

Ingen mer skillnad på Corsair sf600 och sf600 v2 är att det är platinum rating?
Eller finns det någon annan anledning att byta ut ett nuvarande sf600 till min s1a?

Tack på förhand för svar.

#17625157

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Tack, tänkte precis länka till detta inlägg

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Eriksson:

Hoppas med på lite sweet deals de dagarna. Har ännu så länge bara GPU, ram och (beställt) PSU, men chansen att SF600 V2 dyker upp innan spöket känns försvinnande liten...

EU borde få det första i alla fall då det verkar som att de kommer skickas i veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Komplett.no endet akkurat datoen for SF600 V2 til 14. november. Jeg bestilte for snart en måned siden, :/

Permalänk
Medlem

Jag har ett SF600 av gamla sorten liggande. Var frestad att köpa en v2 men nöjde mig med att köpa ett bättre kabelset från Corsair EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Komplett.no endet akkurat datoen for SF600 V2 til 14. november. Jeg bestilte for snart en måned siden, :/

Trist. Jag hade ett på pre-order via Webhallen, som jag så småningom avbeställde eftersom jag av misstag satt det som hämtorder. Men jag kunde utan problem lägga en ny beställning som skickades samma dag. Löste ut paketet idag. Vet inte om de skickar till Norge dock eller vad det skulle innebära i frakt etc.

Permalänk
Medlem

@165Hz: Tack för svar!
@Naga: Tack för svar!

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

Hoppas att PaChalski kollar av tråden med entusiaster med SFX, La beställning på en Ghost S1 innan sommaren, kollar av deras twitt eller nått, men börjar tröttna nu. Har bara sen förra veckan mailat undra försynt hur det går. Fick svar. men har inte fått nått id efter tullen.
humm. Allt hårdvara är förberett. Kör utan chasse så länge.
Glad LED.
--------------------------------------------------------------------------------------
CPU: Intel Core i5 8600K 2332kr Tradera
Cooler: Noctua NH-L12 66mm Noctua NF-B9 (92mm) 525kr netonnet
MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac 2290kr https://dxshop.se
RAM: Crucial (2x4GB) DDR4 2666MHz Ballistix Tactical 429kr inet
GPU: XFX radeon RX 480 8GB semipassive LED 2337kr tradera
HHD: Kingston A1000 480GB M.2 SSD 999kr komplett
LED: ASUS ROG Addressable LED Strip 30cm 289kr Inet
PSU: Corsair SF600 600W 999kr komplett
Mouse: Arrogant Bastard Typhoon Gaming-mus
Headset: Roccat Kulo Virtual 7.1 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakanwes:

Hoppas att PaChalski kollar av tråden med entusiaster med SFX, La beställning på en Ghost S1 innan sommaren, kollar av deras twitt eller nått, men börjar tröttna nu. Har bara sen förra veckan mailat undra försynt hur det går. Fick svar. men har inte fått nått id efter tullen.
humm. Allt hårdvara är förberett. Kör utan chasse så länge.
Glad LED.
--------------------------------------------------------------------------------------
CPU: Intel Core i5 8600K 2332kr Tradera
Cooler: Noctua NH-L12 66mm Noctua NF-B9 (92mm) 525kr netonnet
MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac 2290kr https://dxshop.se
RAM: Crucial (2x4GB) DDR4 2666MHz Ballistix Tactical 429kr inet
GPU: XFX radeon RX 480 8GB semipassive LED 2337kr tradera
HHD: Kingston A1000 480GB M.2 SSD 999kr komplett
LED: ASUS ROG Addressable LED Strip 30cm 289kr Inet
PSU: Corsair SF600 600W 999kr komplett
Mouse: Arrogant Bastard Typhoon Gaming-mus
Headset: Roccat Kulo Virtual 7.1 USB

Lugna puckar nu. Tracking id borde komma i slutet av veckan eller i början av nästa. Den har knappt kommit in till distributionscentret i GBG.

Permalänk
Medlem

"Currently when I log in to CapTech, it states the good are in stock November 9:th. Hopefully this means they will start sending them on Friday" från Patrik på Slack igår.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

"Currently when I log in to CapTech, it states the good are in stock November 9:th. Hopefully this means they will start sending them on Friday" från Patrik på Slack igår.

Hm, där rök planen på att sätta ihop R5 2600 + RTX 2080 bygget i helgen. Nåja, Battlefield V släpps 20:e så kan likväl vänta till nästa helg

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII