Råd inför samtal med NoN
Köpte en tv på netonnet i april iår.
ärende 1 :
För ungefär 1 månad sedan så kunde vi bara starta tvn på fjärrkontrollen och ingenting mer kunde varken höja/sänka eller byta kanaler på tvn, testade med 2 olika kontroller då grannen har en likadan.
Lämnade in tvn på rep (garanti ärende) hos NoN och fick tillbaka tvn efter ungefär 1,5 vecka.
Då fungerade den som vanligt vad bra tänkte vi.
Ärende 2 : när vi haft tvn i 2 dagar från att den kom tillbaka ifrån rep så märkte vi att Wi-Fi adaptern var trasig på tvn när den kom tillbaka
(den hittade inte wifi modulen) endast Kabelanslutning fungerade.
Efter massor med samtal med NoN igen så lämnades den in ännu en gång och dom återställde den och testade att det fungerade m.m
Fick tillbaka tvn i måndags-tis denna vecka.
Nu varje dag måste vi göra en återställning av tvn (fabriksåterställning) för att den ens ska kunna få igång trådlösa nätverkskortet igen vilket är sjukt irriterande då jag måste göra om de bildinställningar jag vill ha, Logga in på netflix osv osv även wifi måste jag logga in på igen VARJE DAG! sedan fungerar den tills den varit avstängd några timmar och samma sak igen
Kommer ringa till NetonNet imorgon igen. Vad ska jag säga denna gång? då det börjar bli otroligt frustrerande att åka in lämna in tv varje gång i veckor och få tillbaka med fel hela tiden. Försökt få den utbytt men dom vill inte göra det.
Kan jag yrka på någonting? då den är köpt i April iår