Permalänk
Medlem

Steelseries Rival eller Sensei?

Hej!

Som frågan undrar jag skillnaden mellan Rival och Sensei, har inte riktigt förstått skillnaden mellan dessa två möss. Är sugen på att byta min mus men jag hittar två utav det jag vill ha och ena är Rival den andre är Sensei somsagt. Vad är skillnaden och vilken är ”bäst”

Permalänk
Medlem

Finns 10+ olika rival och 3 olika sensei på prisjakt och foom/utseende/storlek på tex rival 110 och rival 600 skiljer sig en hel del.
Så det är därmed helt omöjligt att svara på vilken som är bäst då en mus kan passa mig perfekt men inte alls för dig.

Vad som passar dig i form/storlek är upp till hus tora händer du har samt vilket grepp typ du använder palm/grip/claw.

Men vad jag tror efter en snabbkoll är att sensei är en ambidextrous mus dvs den kan användas av både höger o vänster hänta då den ej "lutar" och har sidoknappar på båda sidor.
Rival verkar inte ha några knappar på höger sidan och en del (kanske alla) lutar lite åt höger.
Du kan se "lutningen på dessa bilder".

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!