Koppla PC via förstärkare (Denon AVR-2113) med 4k bild?

Permalänk
Medlem

Koppla PC via förstärkare (Denon AVR-2113) med 4k bild?

Jag tänkte köpa ny TV under black friday och det blir nån med stöd för 4k upplösning.
Jag har en Denon AVR-2113 förstärkare. Jag har kopplat Dator -> förstärkare -> tv. Kommer jag kunna se på 4k material med förstärkaren eller behöver jag köpa nåt nytt?

https://www.denon.co.uk/uk/product/homecinema/avreceiver/avr2...

"1080p and 4k video scaling, 4k HDMI switching, 4k GUI overlay"

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av PierreB:

Jag tänkte köpa ny TV under black friday och det blir nån med stöd för 4k upplösning.
Jag har en Denon AVR-2113 förstärkare. Jag har kopplat Dator -> förstärkare -> tv. Kommer jag kunna se på 4k material med förstärkaren eller behöver jag köpa nåt nytt?

https://www.denon.co.uk/uk/product/homecinema/avreceiver/avr2...

"1080p and 4k video scaling, 4k HDMI switching, 4k GUI overlay"

I manualen som du länkar till står det på sidan 140 >
The 4K, 3D, Computer resolution, “x.v.Color”, sYCC601 color, Adobe RGB color or Adobe YCC601 color input to HDMI is output at the same resolution as the input video signal.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej dåså var osäker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag lånar tråden lite, men jag har kopplat exakt samma som du har gjort. Kopplat med HDMI

gpu -> förstärkare -> tv

Allt fungerar som det ska, får ljud, bild och allting, men varje gång jag slår på/av min tv så blinkar min monitor till och det som är öppet på monitorn ändra lite storlek sen är allt som vanligt, ljudet försvinner också sådär 2-3 sekunder, monitorn är kopplad till DP uttaget på gpu, är det kablarna som orsakar detta eller är det någon inställning i själv tv, eller förstärkaren som är en Denon AVR-X3400H?