Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

@backfeed: Men förstör det inte lite syftet med chassit att ha två stora top hats ? XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@backfeed: Men förstör det inte lite syftet med chassit att ha två stora top hats ? XD

Nej, det är ju det som är det mest genialiska med detta chassi enligt min åsikt, det är bara att packa på hattar efter behov.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@backfeed: Dem borde konstruera bredd-möjligheter då med så kan vi bygga hur vi vill. Som lego!

Edit: Herregud, fått den omnämnda notisen om att ett paket är påväg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@backfeed: Dem borde konstruera bredd-möjligheter då med så kan vi bygga hur vi vill. Som lego!

Edit: Herregud, fått den omnämnda notisen om att ett paket är påväg..

Lyckoost

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@backfeed: Dem borde konstruera bredd-möjligheter då med så kan vi bygga hur vi vill. Som lego!

Edit: Herregud, fått den omnämnda notisen om att ett paket är påväg..

Grattis...min inkorg ekar fortfarande tomt

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Nu j*vlar, fick email om paket på väg som kommer anlända idag. Väger 3.8 kg, måste vara chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Nu j*vlar, fick email om paket på väg som kommer anlända idag. Väger 3.8 kg, måste vara chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Va kul när skickades det från Captech ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Va kul när skickades det från Captech ?

Igår kl 10:18.

Fick ett andra kollinummer från dom också, men det verkar inte ha skickats iväg ännu. Förhoppningsvis alla mina tophattar i ett och samma paket, men antagligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Igår kl 10:18.

Fick ett andra kollinummer från dom också, men det verkar inte ha skickats iväg ännu. Förhoppningsvis alla mina tophattar i ett och samma paket, men antagligen inte.

Samma här, ett paket på 3,8kg finns nu att hämta men det andra har inte skickats iväg ännu.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Ytterligare en vecka utan chassi. Min gissning från i somras att den skulle dyka upp i oktober var inte riktigt rätt. Blir december alltså, hoppas jag iaf..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Kan konstatera att mitt chassi som enligt PostNord appen skulle komma idag, kom inte idag. Kortvarig glädje som byttes ut mot desillusion.

Permalänk
Medlem

Mitt chassi kom idag, tophats verkar kunna komma imorgon, om nu lördagsleverans gäller hela Göteborg. Båda paketen skickades samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@NaturMackan: Nu gäller inte detta chassit, men jag hade också ett paket från Postnord som skulle levererats idag men som ej dök upp, är onekligen märkligt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@NaturMackan: Nu gäller inte detta chassit, men jag hade också ett paket från Postnord som skulle levererats idag men som ej dök upp, är onekligen märkligt.

Mvh

Samma sak hände mig, nu står det bara"Packet på väg" utan mera info

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Från Örebro inatt?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@lasseTM: Från Örebro inatt?

Mvh

Var i Segeltorp inatt 20min från mig :/ lastad för utkörning men sedan spårlöst borta.
Segt för det var ett nytt moderkort till mitt ghost chassi.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@NaturMackan: Nu gäller inte detta chassit, men jag hade också ett paket från Postnord som skulle levererats idag men som ej dök upp, är onekligen märkligt.

Mvh

Skrivet av lasseTM:

Samma sak hände mig, nu står det bara"Packet på väg" utan mera info

Jag fick en supersen uppdatering i appen nyss, och kom precis hem med chassit från utlämningsstället. Fick en uppdatering av mitt andra kollinummer också, som visar att de antagna tophattarna kommer på måndag.

Nu till den spännande uppgiften att syna chassit, med förhoppning om att det inte lider av några kvalitetsbrister.

Permalänk
Administrativ avgift

@NaturMackan: Får du ett bra exemplar ska det inte vara av problem. Se till att du drar åt skruvarna som håller i stommen bara, lite som att efterdra bildäcken

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Hoppas du får det imorgon då kanske : ) Vad köpte du för något?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Har någon fått sin koppargrill ännu?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

59 x 39 x 13 Vikt 1.5kg... är det chassit eller super pack top hats tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

59 x 39 x 13 Vikt 1.5kg... är det chassit eller super pack top hats tro?

Tophats

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

Snart 2 veckor sedan jag fick tophat men ännu inget chassi och inget mail fler i samma sits?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Snart 2 veckor sedan jag fick tophat men ännu inget chassi och inget mail fler i samma sits?

Jag gör nog det.. Fick min tophat och grill precis två veckor sen idag. Har efter detta inte hört någonting angående mitt chassis leverans. Förhoppningsvis får vi det under kommande vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

Jadå, jag har fortfarande inte fått eller hört något alls. Har full förståelse för att det inte kan göras så mycket för att påverka situationen just nu men det sticker lite i ögonen att chassin börjar anlända till kunder i västra USA och Australien.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@165Hz: Skämtar du :(? Vafan. Så otroligt besviken.

Permalänk
Medlem

Skönt att man inte är ensam. är också helt förstående för att det inte går göra så mycket åt. på smallformfactor börjar man bli Salty för att dom som köpt efter KS fått sina före dom som backat KS. men man måste ju förstå att efter att det lämnats över till dom som ska skeppa ut chassina så är det helt i deras händer vad som skickas ut när och det enda logiska är ju att dom bara tar ett gäng i taget utan att bry sig om vart dom ska eller till vem. dom verkar också hänga upp sig på att t.ex. någon som bor nära fått sitt chassi men inte dom själva, som att någon skulle sitta och sortera upp paketen så att dom skickas till samma regioner samtidigt vilket inte känns så logiskt och innebär extra arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@Izle: Skämtar du :(? Vafan. Så otroligt besviken.

Mitt paket med bara case vägde 3,9 kg. Så tyvärr får du nog bara tophats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk

Jag har också bara fått Tophat:en, dessutom med för få skruvar till, om man får tro User Guide:n (har fått 4 st M3x4 ist för 8). Återstår att se om resten kommer före jul (och isf vilket år...)

Permalänk
Medlem

Själv hade jag lite tur i oturen och råkade ut för det omvända, fick chassi och nickel toppen men min tophat har jag inte sett något av ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est