Permalänk
Medlem

Ipnummer blockerat från min hemsida

Satt och höll på med hemsidan (Joomla) och har installerat RS Firewall. Skulle köra igenom en systemcheck och fick en error 429 to many serverrequests och den ville inte avsluta checken.. pillar lite till och kollar inställningar och kör den 1 gång till..samma sak igen.. sen när jag körde tredje eller fjärde gången inom loppet av 1 timma eller så så helt plötsligt kan jag inte komma in på hemsidan.. det var ganska sent och jag tänkte väl att internet var nere eller nåt annat hänt.. så jag gick och la mig att sova.. (netflix funkade men orkade inte gå ner igen..)

Dagen efter sätter jag mig ner för att göra lite ändringar samt fixa till problemet med RS firewall inte kan slutföra sin kontroll.. kommer inte åt hemsidan frpn datorn.. testar mobilen funkar inte heller.. nu stänger jag av min wifi från mobilen och poof då kan jag se och komma åt allt.. men från min pc funkar det inte.. slutsats min IP är blockerad..

Mailar loopia.. dom vet inget.. förstår inget.. inget är blockerat.. säger dom

RS firewall suppport.. det är inget från RS firewall säger dom..

Loopia frågar mig om jag startat om min router till och med eller om det är min router hemma som blockerat mig.. hehe (oavsett så kollade jag och det fanns inget blockerat på den, samt att det är inkommande attacker den blockerar och inte ut .. vad jag såg.)

hemsidan ligger på loopia

är det någon som stött på detta?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Vila i frid

Lixom, starta Wireshark på din dator och se efter vad som händer.