Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem

Verkar som batteriet är död..
Redan efter 5dagar..
Får nog köpa nytt och testa, slukar den så, då blir det reklamation på fjärren..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaz:

Verkar som batteriet är död..
Redan efter 5dagar..
Får nog köpa nytt och testa, slukar den så, då blir det reklamation på fjärren..

Skickades från m.sweclockers.com

fjärren har jag slutat använda, fick stoppa i nya batterier med max 2v mellanrum.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

fjärren har jag slutat använda, fick stoppa i nya batterier med max 2v mellanrum.

Jag köpte min i julas(2017) och har inte bytt batterier i fjärren än.. Använder dock min LG Magic Remote oftast men använder den ändå sporadiskt..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaz:

Verkar som batteriet är död..
Redan efter 5dagar..
Får nog köpa nytt och testa, slukar den så, då blir det reklamation på fjärren..

Fick min Shield 07.12.2017 och batterierna håller bra ännu, aldrig bytt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Har heller inte bytat batteri köpte för ca halv år sen. Shield v2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

@Swennis: Är det då det blir en gulaktig tint när man byter källa till den ibland? Fick det igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

@Swennis: Är det då det blir en gulaktig tint när man byter källa till den ibland? Fick det igår

Vilket menar du?

Permalänk
Medlem

@Swennis: Syftade på buggen som du skrev om med RGB

Permalänk
Medlem

Har inte följt tråden särskilt noga det senaste men, min shield har börjat sätta på sig själv igen efter jag stängt av den.
Det började hända efter någon uppdatering sedan, har någon upplevt samma grej och kanske en lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

@Swennis: Är det då det blir en gulaktig tint när man byter källa till den ibland? Fick det igår

Skrivet av Swennis:

Vilket menar du?

Skrivet av Harddrive:

@Swennis: Syftade på buggen som du skrev om med RGB

Vet ej om det är samma bugg är isf antagligen fixad i 7.2.2-test
https://forums.geforce.com/default/topic/1090943/shield-tv/sh...
https://forums.geforce.com/default/topic/1090943/shield-tv/sh...
https://forums.geforce.com/default/topic/1090943/shield-tv/sh...

Permalänk
Medlem

Ny engineering release

https://forums.geforce.com/default/topic/1090943/shield-tv/sh...

Citat:

A new image is dropping now labelled version 30.7.130.7 which will likely become the final 7.2.2 public release image. Big change from the last test image are fix the PUBG mouse sensitivity for real, fix 8 bit RGB dynamic range setting issue, fix some cases of ethernet not connected messages and keep slingTV from being disabled on every reboot.

It contains the following changes on top of 7.2.1:
• Improves mouse sensitivity on PUBG Mobile
• Fixes bug where colors are displayed incorrectly on Chrome/Puffin browsers
• Resolves storage quota issues when transferring files from PC to SHIELD
• [SHIELD 2015 + SHIELD Pro] Addresses issues where SD cards were not detected properly
• [SHIELD Pro] Resolves issue where accessory UI not present on pairing screen after factory reset
• Fixes issue where Dualshock 3 controller would not pair properly over Bluetooth
• Resolves issues where PLEX would not find movies stored on NAS
• Addresses issues where NAS would not manually mount correctly
• Resolves bug where PLEX was not detecting Hauppauge WinTV-dualHD 1590
• Addresses issue where system was exiting to home screen when trying to mount network storage
• Adds functionality by which display colorimetry would switch to rec2020 or rec709 if respective content presents (Beta)
o Enable Developers options: Go to Settings > About > Build > Click 7 times on build to become a developer (you will see a toast which will say you are now a developer)
o Then, go to Settings > Developer Options > Colorimetry (set toggle to ON) > restart device for changes to take effect
• Fixes color clipping issue noted in full dynamic range
• Fixes Internet connectivity loss issue when Wi Fi or Ethernet are connected to router via gateway or DNS
• Fixes issue where few users reported installed Sling TV App goes missing from SHIELD TV device

As a follow up, if this testing goes well this will become 7.2.2 which we want to depoloy to all of our customers.

We're working on test images for 7.2.3 and I'd like to use this group to help us continue to test those after we deploy 7.2.2. For 7.2.3, we plan to address:
1. SD card issues not fixed in 7.2.2
2. USB issues not fixed in 7.2.2
3. CEC issues found in 7.2.x
4. Haupauuge tuner not picking up all channels issues.
5. Webcam Zoom issue

Please don't ask about or report other bugs from 7.2.x in this thread, keep those discussions in those release posts. Please also don't ask when it's coming. It'll come when it's ready.

Permalänk
Medlem

Nyss skaffat mig denna underbara mediaenhet.
Men en grej jag undrar. När jag ska kolla på cmore så måste jag gå in på webläsaren för att sedan bli skickad vidare till appen.
Men om jag försöker gå direkt igenom appen så hittar jag den inte bland dom andra apparna.
Är det nått jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Nyss skaffat mig denna underbara medoaenhet.
Men en grej jag undrar. När jag ska kolla på cmore så måste jag gå in på webläsaren för att sedan bli skickad vidare till appen.
Men om jag försöker gå direkt igenom appen så hittar jag den inte bland dom andra apparna.
Är det nått jag missat?

Cmore har väl ingen app till Android TV? Du får casta från mobilen.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Cmore har väl ingen app till Android TV? Du får casta från mobilen.

Detta fungerar dock sjukt dåligt för mig..står å laddar i oändlighet. Västar till min vanliga Chromecast och presto, bild onljud på 10 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Detta fungerar dock sjukt dåligt för mig..står å laddar i oändlighet. Västar till min vanliga Chromecast och presto, bild onljud på 10 sekunder.

Bugg just nu och har varit tidigare med shielden får hoppas på en fix med en senare uppdatering...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaz:

Verkar som batteriet är död..
Redan efter 5dagar..
Får nog köpa nytt och testa, slukar den så, då blir det reklamation på fjärren..

Skickades från m.sweclockers.com

Min började sluka batteri efter förra uppdateringen. Riktigt skumt. Håller några dagar nuförtiden.. innan var det inte några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Bugg just nu och har varit tidigare med shielden får hoppas på en fix med en senare uppdatering...

Så märkligt dock att jag kan castaballt annat till den enkelt utom just cmore

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Så märkligt dock att jag kan castaballt annat till den enkelt utom just cmore

Det strular en del med castingfunktionen på shielden beroende på hur bra de lyckas med uppdateringen får hoppas på en c more app istället..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Det strular en del med castingfunktionen på shielden beroende på hur bra de lyckas med uppdateringen får hoppas på en c more app istället..

Man kan ju hoppas, dock så skulle dom släppt en egen box (2017 tror jag de var) och därav har dom struntat i android tv,som jag förstod det iallafall.

Permalänk
Medlem

Tjena, vet inte om någon tagit upp det tidigare i tråden men jag har problem med volymen vid uppspelning av media via Kodi. Volymen till soundbaren eller teven blir alldeles för låg och problemet finns bara med Kodi. Detta verkar vara ett förelommande problem men jag hittar ingen lösning. Någon som har några uppslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 6600k @ 4,6 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Evo |
Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC17000/2133MHz 2*4 GB | MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X 11 GB | Samsung 840 EVO Series 250 + 120 GB | WD Red 1 TB | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enrico:

Tjena, vet inte om någon tagit upp det tidigare i tråden men jag har problem med volymen vid uppspelning av media via Kodi. Volymen till soundbaren eller teven blir alldeles för låg och problemet finns bara med Kodi. Detta verkar vara ett förelommande problem men jag hittar ingen lösning. Någon som har några uppslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade samma problem tidigare. Min lösning var att när du spelar en film gå in på kugghjulet (settings), audio and subtitle settings, volume amplification, set as default for all media.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xandyr:

Hade samma problem tidigare. Min lösning var att när du spelar en film gå in på kugghjulet (settings), audio and subtitle settings, volume amplification, set as default for all media.

Funkade! Shielden stannar i hemmet. Thanks!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 6600k @ 4,6 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Evo |
Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC17000/2133MHz 2*4 GB | MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X 11 GB | Samsung 840 EVO Series 250 + 120 GB | WD Red 1 TB | Fractal Design Define R5

Permalänk

Funderar på att byta ut min intel nuc med LibreElec i biorummet till Nvidia Shield.
Problemet är att dator å receiver står utanför bion och som jag förstår det så går fjärren på blåtand.......

Hur löser man detta?

Spel kontrollen kanske skulle fungera då den går på Wifi???
Går den att styra med app via wifi?

Skulle dock vilja använda fjärren.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainstorm:

Funderar på att byta ut min intel nuc med LibreElec i biorummet till Nvidia Shield.
Problemet är att dator å receiver står utanför bion och som jag förstår det så går fjärren på blåtand.......

Hur löser man detta?

Spel kontrollen kanske skulle fungera då den går på Wifi???
Går den att styra med app via wifi?

Skulle dock vilja använda fjärren.....

Finns en remote-app att ladda ner. Jag har den men inte provat än så kan inte uttala mig om hur bra den fungerar..

Permalänk
Medlem

Ni som har dålig batteritid på era kontroller, alltså den lilla smala. Tar batterierna slut helt och hållet eller varnar den bara för låg batterinivå och så byter ni dem? Min har varnat för låg batterinivå i 4-5 månader nu. Använder den dagligen men fortfarande inga avstängningar

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Finns en remote-app att ladda ner. Jag har den men inte provat än så kan inte uttala mig om hur bra den fungerar..

Den fungerar bra på android. Eller rättare sagt, den generella android tv-appen fungerar bra. Nvidias egen har jag knappt provat. Kan även justera ljudet med volymknapparna.

På iOS däremot fungerar det mindre bra. Generella appen kraschar titt som tätt, Nvidias fungerar bättre men är seg att starta. Volymjustering fungerar inte i någon av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Min Shield står utanför mitt vardagsrum och inga problem att styra med fjärren genom väggar.
Kan styra den med originalfjärren från alla rum på samma våningsplan.

Jag har Shielv v1 Pro med originalfjärr. Tror den fjärren också går på BT.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainstorm:

Funderar på att byta ut min intel nuc med LibreElec i biorummet till Nvidia Shield.
Problemet är att dator å receiver står utanför bion och som jag förstår det så går fjärren på blåtand.......

Hur löser man detta?

Spel kontrollen kanske skulle fungera då den går på Wifi???
Går den att styra med app via wifi?

Skulle dock vilja använda fjärren.....

Min TV fjärr fungerar till shielden så dessvärre använder jag den inte speciellt mycket. Kunde utan problem styra den genom en 30cm betongvägg senast jag latjade runt med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Min Shield står utanför mitt vardagsrum och inga problem att styra med fjärren genom väggar.
Kan styra den med originalfjärren från alla rum på samma våningsplan.

Jag har Shielv v1 Pro med originalfjärr. Tror den fjärren också går på BT.

Du kan köra antingen Android TV-appen, eller Nvidia Shield Controller-appen på valfri smartphone, som går via wifi.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Min TV fjärr fungerar till shielden så dessvärre använder jag den inte speciellt mycket. Kunde utan problem styra den genom en 30cm betongvägg senast jag latjade runt med den

Med gamla eller nya fjärren? Den gamla gick på wi-fi medans den nya ska gå på blåtand.

Skickades från m.sweclockers.com