Permalänk
Medlem
Skrivet av prtscreen:

Är det någon annan som inte har fungerande internet? Min Asus-router säger att "your ISP's DHCP does not work". Har testat att reboota routern men utan framgång.

Kollat om det är någon störning hos dig på deras sida?
https://www.comhem.se/kundservice/drift-och-felsok

Om det inte är något får du kontakta supporten så fort de öppnar på torsdag.

Permalänk
Medlem

Hmmm, hur fungerar egentligen Com Hem Cloud om flera i familjen vill använda det från respektive mobil? Delar man då på samma konto och bildflöde?

Permalänk
Medlem

Ville binda om mig då bindningstiden går ut i februari och då ta ett paket med tv och bredband som ni erbjuder nya kunder men se att det gick inte (till samma pris ni erbjuder nya kunder alltså).
För kännedom så får Telia mina pengar istället framöver. Kanske värt att tänka över om ni vill behålla kunderna i framtiden.

Lite besviken då det tidigare gått att resonera med er men nu tappade ni en kund.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ville binda om mig då bindningstiden går ut i februari och då ta ett paket med tv och bredband som ni erbjuder nya kunder men se att det gick inte (till samma pris ni erbjuder nya kunder alltså).
För kännedom så får Telia mina pengar istället framöver. Kanske värt att tänka över om ni vill behålla kunderna i framtiden.

Lite besviken då det tidigare gått att resonera med er men nu tappade ni en kund.

Ja jättemärkligt att du som befintlig kund inte får samma erbjudande som helt nya kunder.
Prata med deras uppsägningsavdelning så ska du nog också få nåt erbjudande ska du se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliz89:

Ja jättemärkligt att du som befintlig kund inte får samma erbjudande som helt nya kunder.
Prata med deras uppsägningsavdelning så ska du nog också få nåt erbjudande ska du se.

Skickades från m.sweclockers.com

Har mailat med Kundservice i omgångar, dem har haft sina chanser.

Beställt Telia nu och säger upp allt med Comhem när bindningstiden går ut, skiter i vad dem kontrar med för erbjudande. Inte bara pengarna det handlar om utan man kan försöka värna lite bättre om sina kunder om dem ska ha nån kvar.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliz89:

Ja jättemärkligt att du som befintlig kund inte får samma erbjudande som helt nya kunder.
Prata med deras uppsägningsavdelning så ska du nog också få nåt erbjudande ska du se.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag provade just det och fick också svaret nej.

Jag fick dock till ett lite bättre än det jag erbjöds initialt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Av vilken anledning skulle man få nykundserbjudande när man är befintlig kund?
När ni var nya kunder fick ni antagligen erbjudande med.

Får ni billigare hyra med för att ni bor länge i samma lägenhet? Som trogna hyresgäster?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är bara nyfiken.

Jag försöker också få till bättre priser i samband med ombindning osv men aldrig att jag skulle kräva nykundserbjudande med anledning av att vara "trogen kund" eller vad för anledning man nu drar till med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliz89:

Jag är bara nyfiken.

Jag försöker också få till bättre priser i samband med ombindning osv men aldrig att jag skulle kräva nykundserbjudande med anledning av att vara "trogen kund" eller vad för anledning man nu drar till med.

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på att Comhem säkert kommer ringa och försöka få mig att stanna kvar nu när jag säger upp tv+bredband och komma med bra erbjudanden så tycker jag det är lite lågt att man ska behöva stå med ena benet utanför relingen innan dem vaknar och tar hand om kunderna.

Sen kan man ju inte kräva det såklart, men jag tycker det är lite märkligt, binder ju upp mig ett år till hos dem genom att få samma pris som nya kunder, ska väl heller inte få sämre förutsättningar för att vara trogen kund?

Nu blev det istället inga pengar till dem (från mig) under ett år istället.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ja det gynnar ju bara dig.
Vad ger det egentligen företaget att ha dig kvar som kund för ett antagligen lägre pris än du betalar idag?
För att om ett år behöva ta en ny diskussion då du konmer vilja ha ytterligare lägre pris.

De som ska "premieras" är väl i så fall de som faktiskt betalar ordinarie priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliz89:

Ja det gynnar ju bara dig.
Vad ger det egentligen företaget att ha dig kvar som kund för ett antagligen lägre pris än du betalar idag?
För att om ett år behöva ta en ny diskussion då du konmer vilja ha ytterligare lägre pris.

De som ska "premieras" är väl i så fall de som faktiskt betalar ordinarie priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu gick ju mitt nuvarande ut (vilket var ett bra pris) så jag hade gått upp i månadskostnad på ett "nykunds-erbjudande" och dem hade då fått in mig i en 12 månadersperiod igen.

Förstår hur du menar, men finns ju inte en rimlig chans att stanna kvar som "medveten kund" när priset blir det dubbla efter bindningstidens slut och nu blev det ju inget alls för dem istället för ett ok pris för båda parter.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Fast nu gick ju mitt nuvarande ut (vilket var ett bra pris) så jag hade gått upp i månadskostnad på ett "nykunds-erbjudande" och dem hade då fått in mig i en 12 månadersperiod igen.

Förstår hur du menar, men finns ju inte en rimlig chans att stanna kvar som "medveten kund" när priset blir det dubbla efter bindningstidens slut och nu blev det ju inget alls för dem istället för ett ok pris för båda parter.

Oftast är det ju olika avdelningar inom kundservice som har olika behörigheter och därav inte kan ge dig "rätt" erbjudande för att du ska nappa. Så därför blir det att man inte får rätt erbjudande direkt utan måste bli uppringd eller be om att få prata med de igen. Så funkar det väl för samtliga inom denna bransch.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Men före detta TV4 VD herr Schermnan klagade inte när Telia köpte upp TV4-gruppen minsann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Oftast är det ju olika avdelningar inom kundservice som har olika behörigheter och därav inte kan ge dig "rätt" erbjudande för att du ska nappa. Så därför blir det att man inte får rätt erbjudande direkt utan måste bli uppringd eller be om att få prata med de igen. Så funkar det väl för samtliga inom denna bransch.

O detta sätt gjorde det för omständigt för mig, så beställt Telia och fått det idag o kör med det framöver. Som sagt inte bara pengarna det handlar om (nu får jag ju betala dubbelt), utan att det ska behöva dras till att man hotar med att säga upp eller gör det som stör mig innan dem vaknar.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Ville binda om mig då bindningstiden går ut i februari och då ta ett paket med tv och bredband som ni erbjuder nya kunder men se att det gick inte (till samma pris ni erbjuder nya kunder alltså).
För kännedom så får Telia mina pengar istället framöver. Kanske värt att tänka över om ni vill behålla kunderna i framtiden.

Lite besviken då det tidigare gått att resonera med er men nu tappade ni en kund.

Fick 299:-/månad för 150 mbit förra gången när jag hotade med att säga upp det. Hoppas på samma nu men kan mycket väl åka på 399:-/månad istället.

Lite bittert när de har villafiber för 250:-/månad. Får väl köra mobilt ett tag...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

@Accipiter46: Jag fick ned 150/50 till 249kr i månaden med 12 månaders bindningstid.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

@Accipiter46: Jag fick ned 150/50 till 249kr i månaden med 12 månaders bindningstid.

Snyggt, det är billigare än för nya kunder (om man räknar med startavgift). Har du TV med eller bara bredband?

Jag har också 12 månaders bindningstid. Bra att veta!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Snyggt, det är billigare än för nya kunder (om man räknar med startavgift). Har du TV med eller bara bredband?

Jag har också 12 månaders bindningstid. Bra att veta!

Bara Internet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

O detta sätt gjorde det för omständigt för mig, så beställt Telia och fått det idag o kör med det framöver. Som sagt inte bara pengarna det handlar om (nu får jag ju betala dubbelt), utan att det ska behöva dras till att man hotar med att säga upp eller gör det som stör mig innan dem vaknar.

Tyvärr kommer du ju med stor sannolikhet hamna i samma sits nästa gång du ska prata med Telia om samma sak. Segt att de ska funka så.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Tyvärr kommer du ju med stor sannolikhet hamna i samma sits nästa gång du ska prata med Telia om samma sak. Segt att de ska funka så.

Då får det väl bli Comhem igen i 12 månader när det händer

Inget emot Comhem som sådana, funkat bra med dem. Men det har även Telia gjort så nu föll lotten på dem. Det känns dock jäkligt tradigt att man ska behöva "knöckla" så tills företagen reagerar.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Då får det väl bli Comhem igen i 12 månader när det händer

Inget emot Comhem som sådana, funkat bra med dem. Men det har även Telia gjort så nu föll lotten på dem.

Haha ja det blir oftast byten mellan olika tjänsteleverantörer hit och dit av den anledningen så jag förstår dig

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Lyckades till slut få en deal jag är mer än nöjd med. Tog del av deras "mellandagserbjudande" och fick kostnadsfritt 500 Mbit mot att jag band mig i 12 månader (strax därefter går gruppavtalet ut). Så tio gånger högre hastighet i ett år, utan kostnadsökning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Haha varför länkar du två stycken gamla länkar utan att skriva någonting? Vad vill du säga med länkarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nait:

Måste ge en eloge till Comhems support, har sen vi fick Comhem via gruppavtal i föreningen haft stora problem med att vårat internet är extremt långsamt på eftermiddagarna. 250mbit (nu 300) blir 5-20mbit mellan 16-22 på kvällarna.

Dom tog sig verkligen tid att felsöka, stod väl ganska direkt klart att dom har kapacitetsproblem i området, men jag trodde av tråden att döma att dom nästan skulle slänga på luren så fort dom såg att jag bryggar deras C2 modem.

Efter 45min av felsökning och mätningar så eskalerades ärendet vidare, jag hoppas verkligen dom kan lösa problemet då vi precis har skrivit avtalet. Har inga förhoppningar om en snabb lösning, positivt överraskad dock av supporten.

Skrivet av 0p:

Återkom gärna i tråden hur det fortlöper med detta.

Ärendet är fortfarande Aktivt hos Comhem men jag ser det som i princip löst.
Ca en vecka efter att supporten lämnade över ärendet till vad han kallade "övervakningsavdelningen" Fick jag ett sms från Comhem där dom skrev att felet påverkar fler än bara mig, felavhjälpning pågår.

En vecka senare får jag sms om avbrott i min tjänst då dom ska utföra underhåll för hela vårat område. Varade i ca30min.

Sen dess har jag inte hört något från Comhem men nu har jag ofantligt mycket bättre hastighet på eftermiddagen/kvällarna.
När det strulade kunde bredbandskollen visa (DL) 1-5Mbit/s med en ping på 300+ms

Det sämsta jag fått nu är (DL) 175Mbit/s och en ping på 8ms, vilket jag är helt ok med.
För det mesta ligger jag 250Mbit/s+ med en ping på 5ms, det går att spela online igen annat än tidigt på morgonen!

Förvånad över att Comhem löste detta så snabbt, ärligt talat så hoppades jag inte på mycket när jag ringde in.

Permalänk
Medlem

Har i dagsläget 200/10 (100/10 som uppgraderades "gratis" till 150/10 och sen till 200/10).
Har sökt och ej funnit, hur ökar man sin uppladdningshastighet och vad kostar det? Hittar bara info om detta till de två dyraste abonnemangen, inte som en enskild tjänst längre som jag minns fanns förr.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Har i dagsläget 200/10 (100/10 som uppgraderades "gratis" till 150/10 och sen till 200/10).
Har sökt och ej funnit, hur ökar man sin uppladdningshastighet och vad kostar det? Hittar bara info om detta till de två dyraste abonnemangen, inte som en enskild tjänst längre som jag minns fanns förr.

Det får du kontakta kundservice för.
Koax har maxupload 50Mbit/s men går ej att ha till BB200.
Då gäller 150 eller 300 i download.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Alliz89:

Det får du kontakta kundservice för.
Koax har maxupload 50Mbit/s men går ej att ha till BB200.
Då gäller 150 eller 300 i download.

Skickades från m.sweclockers.com

Mer går ju med senaste DOCSIS standarden som comhem har börjat uppgradera till, i dagsläget levererar dom ju som högst 100mbit upp. Men om man endast kan uppgradera sin befintliga, låt säga Bredband 200 till det låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaiserWilhelm:

Mer går ju med senaste DOCSIS standarden som comhem har börjat uppgradera till, i dagsläget levererar dom ju som högst 100mbit upp. Men om man endast kan uppgradera sin befintliga, låt säga Bredband 200 till det låter jag vara osagt.

Kundservice kan inte erbjuda högre upload än 50 i dagsläget.
I fibernät är det en annan sak, där brukar uploaden vara 10 eller 100.
Högre upload finns inte till BB200. BB200 erbjuds inte öht. De enda som har BB200 har antingen en riktigt gammal tjänst eller har fått en fri uppgradering i samband med att de som hade 100 eller 250 höjdes med 50Mbit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Alliz89:

Kundservice kan inte erbjuda högre upload än 50 i dagsläget.
I fibernät är det en annan sak, där brukar uploaden vara 10 eller 100.
Högre upload finns inte till BB200. BB200 erbjuds inte öht. De enda som har BB200 har antingen en riktigt gammal tjänst eller har fått en fri uppgradering i samband med att de som hade 100 eller 250 höjdes med 50Mbit.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det kan nog stämma att kundstjänst inte kan erbjuda mer än 50 som en separat uppgradering av hastigheten upp. Men att koax har max på 50 stämmer ju inte då man levererar 100mbit upp via koax i dagsläget på de ställen som har stöd för docsis 3.1.