Komplett.se garanti ärende

Permalänk

Komplett.se garanti ärende

Hej
Någon som vet om man kan använda garanti som andra ägare på komponenter

Permalänk
Inaktiv

Nej det finns inget stöd för detta. Bara om säljaren själv tycker det är OK så går det bra. Du har köpt från en privatperson så reklamationen blir mellan dig och privatpersonen. Den är väldigt begränsad då det går under köplagen.

Permalänk
Skrivet av anon131444:

Nej det finns inget stöd för detta. Bara om säljaren själv tycker det är OK så går det bra. Du har köpt från en privatperson så reklamationen blir mellan dig och privatpersonen. Den är väldigt begränsad då det går under köplagen.

Ok tack för snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon131444:

Nej det finns inget stöd för detta. Bara om säljaren själv tycker det är OK så går det bra. Du har köpt från en privatperson så reklamationen blir mellan dig och privatpersonen. Den är väldigt begränsad då det går under köplagen.

Hos komplett gäller garantin andra part om du läser lite.

Läs punk 9.
https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/foersaeljning...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon298854:

Hos komplett gäller garantin andra part om du läser lite.

Jag skrev i generella termer, läser du inte det? Bra för komplett och TS.

Permalänk
Medlem

@Micke_eriksson73: Jag sökte upp det personen ovan skrev om:

"Garantin överlåts till en eventuell andra hands köpare vilket innebär att du som köpt en produkt i andra hand kan få produkten reparerad hos oss."

https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/foersaeljning...

Skrivet av anon131444:

Jag skrev i generella termer, läser du inte det? Bra för komplett och TS.

Jag håller med om att du skrev i generella termen men känns inte riktigt som man behöver svara i generella termer eftersom tråden är väldigt riktad mot just komplett (enligt titeln).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon131444:

Jag skrev i generella termer, läser du inte det? Bra för komplett och TS.

Nu frågade TS om det gällde Komplett.se "enligt överskriften" och då kan du ju inte skriva att det inte gäller när det nu gör det.

Permalänk

Ok jag som slarvade i läsningen tack för hjälpen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon298854:

Nu frågade TS om det gällde Komplett.se "enligt överskriften" och då kan du ju inte skriva att det inte gäller när det nu gör det.

Läste du ens vad jag skrev? Jag skrev att det inte finns stöd för det men om säljaren anser att det är OK så fick jag iallafall ett poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Jag skrev i generella termer, läser du inte det? Bra för komplett och TS.

Finns inga generella termer vad jag vet, man får helt enkelt höra sig fram till återförsäljare till återförsäljare, annars kan man även vända sig till tillverkaren.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Finns inga generella termer vad jag vet, man får helt enkelt höra sig fram till återförsäljare till återförsäljare, annars kan man även vända sig till tillverkaren.

Eftersom jag var dålig på att utveckla så får jag ju ta dessa smällar!

Jag menar att det inte finns ett lagligt stöd för konsumenter att åberopa garanti för en produkt om det gäller ett köp i andra hand. Säljaren erbjuder garanti och i detta fall är säljaren en privatperson till en annan. Det är enbart om ursprungssäljaren sträcker sig utöver deras förpliktelser som garanti kan nyttjas...som i detta fall...så var jag ju inte direkt påläst om Kompletts generösa köpvillkor.